افتتاح 2 پروژه آب و فاضلاب در خراسان شمالی

محمدی- شیری- دو پروژه مهم در بخش آب و فاضلاب استان  خراسان شمالی شامل پروژه تصفیه خانه آشخانه و اجرای شبکه و انشعابات فاضلاب واحدهای مسکونی گلستان شهر بجنورد روز گذشته با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
وزیر نیرو در مراسم افتتاح تصفیه خانه آشخانه، این پروژه را دارای تاثیرگذاری بالا در بخش سلامت منطقه دانست.  دکتر «اردکانیان» از افزوده شدن 61 تصفیه خانه دیگر به کشور طی یک سال و نیم آینده خبر داد و با اشاره به  درخواست استاندار برای اجرای شبکه فاضلاب برای تمام شهرهای استان به خصوص 4 مرکز شهرستان باقی مانده (فاروج، گرمه، راز و جاجرم) تصریح کرد: موارد مورد اشاره استاندار با دقت نظر در وزارتخانه مورد توجه قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم به زودی خبرهای خوبی برای اهالی خراسان شمالی داشته باشیم.
 وزیر نیرو همچنین از بهره مندی 6  هزار مشترک گلستان شهر بجنورد از شبکه فاضلاب شهری خبر داد و مجموع سرمایه گذاری در 4 پروژه افتتاح شده در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران را 261 میلیارد تومان دانست.
وی ادامه داد: دسترسی مردم به شبکه آب و فاضلاب روستایی کشور از متوسط جهانی به مراتب بالاتر است.وی به یکپارچه سازی ساختار آب و فاضلاب شهری و روستایی هم گریزی زد و افزود: وزارت نیرو در کنار انجام وظایف محوله، گام‌ بلندی را برای یکپارچه سازی ساختار آب و فاضلاب روستایی و شهری برداشته و مهندس «ساقی» به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم تا نیمه سال آینده آثار این یکپارچه سازی را در قالب اجرای طرح های بزرگ و کوچک شاهد باشیم.


دکتر «شجاعی» استاندار خراسان شمالی نیز با بیان این که از ۲۴ شهر استان، آشخانه چهارمین شهری است که از سیستم فاضلاب بهره مند شده است، خطاب به وزیر نیرو ابراز کرد: تلاش کنیم در سایر شهرها عقب نمانیم و حداقل برای بهره مندی ۴ مرکز شهرستان (گرمه، جاجرم، راز و فاروج) از سیستم فاضلاب شهری دستور داده شود و امیدواریم در مدت وزارت شما، این شهرها بهره مند شوند و شاهد افتتاح آن ها باشیم.
 دکتر «قربانی» نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امسال بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان به بهره برداری رسیده است و یک شنبه ۲۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.