همه باهم علیه کرونا

■ استقبال چهره‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی از پیشنهاد «ایران» مردم بدون هراس و ترس، با رعایت بهداشت فردی و توجه به تصمیم‌های وزارت بهداشت با شیوع ویروس کرونا مقابله کنند

■ گفتارهایی از : مصطفی معین ، محسن هاشمی،  معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، علی نوبخت، زهرا‌نژاد بهرام، گیتی خزاعی، محمدعلی جعفریه، الهه رضایی، احسان قائم مقامی، پوران درخشنده، فرزانه فصیحی، بهنام محمودی، افشین هاشمی، اردشیر کامکار  و مجید رضاییان
■ ۱۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس ۲۰۱۹ شناسایی قطعی شدند که یک نفر از آنها درگذشت



کمپین ملی برای مقابله با کرونا؛ این پیشنهاد روزنامه «ایران» برای ایجاد همبستگی عمومی در مواجهه با ویروسی است که تا دیروز بنا به آمار رسمی جان 5 نفر از هموطنان ما را گرفته و 18 نفر را مبتلا کرده است.
 حال برای مقابله با این بیماری که جز مراقبت‌های فردی و رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری، تاکنون پادزهر و دارویی برای درمان آن نیست، روزنامه ایران پیشنهاد ایجاد کمپین ملی را مطرح کرده و در گفت‌وگو با صاحبنظران و چهره‌های حوزه‌های مختلف؛ از اجتماعی و فرهنگی تا ورزشی و سیاسی پاسخ مثبت برای راه‌اندازی آن و توصیه‌هایی جهت اجرای مفید آن گرفته است. آنچه در گفت‌وگوهای «ایران» با این چهره‌ها به آن تأکید شد، این است که این بیماری را جز با همبستگی ملی، اطلاع‌رسانی درست و اعتماد به نظام بهداشت و درمان کشور نمی‌توان از پای درآورد و شکست داد. راه حل این چهره‌ها جایگزین کردن کرونازدایی به جای کروناهراسی از طریق توجه به توصیه منابع موثق و پرهیز از شایعات و ترس‌هایی است که با تزریق اطلاعات نادرست گریبان جامعه را می‌گیرد.
روزنامه «ایران» با پیشنهاد کمپین درصدد است تا بتواند تریبونی باشد برای همه افراد و اقشار مؤثر اجتماعی که در کنار نظام رسمی سیاستگذاری بخشی از راهبرد اطلاع‌رسانی و اعتمادافزایی را برعهده گیرند و با استفاده از ظرفیت رسانه‌های رسمی کشور بتوانند در همدلی و همراهی با مردم و کاهش خطرات ناشی از شیوع این ویروس قدم بردارند. کرونا مسأله مشترک و نگرانی عمومی است و راه مقابله با آن تجهیز همگانی به سلاح آگاهی و داروی خودمراقبتی است. گام اول از رعایت بهداشت فردی شروع می‌شود تا گام نهایی که حفظ بهداشت عمومی است و این راه جز با مشارکت همه اقشار و نهادهای اجتماعی و همبستگی ملی قابل عبور نیست. «ایران» آمادگی دارد در روزهای آینده با مشارکت دیگر چهره‌ها و اقشار اجتماعی گام‌های دیگری برای اجرای بهتر کمپین پیشنهادی خود بردارد.

صفحات5 و 11رابخوانید