حمله صهیونیست‌ها به تظاهرکنندگان فلسطینی با بولدوزر!


رژیم صهیونیستی از تمام ابزارها و اقدامات وحشیانه خود برای سرکوب مردم فلسطین استفاده می‌کند. اما در 8 دهه گذشته این رژیم به این نتیجه رسیده که سلاح‌های آنها توان لازم برای غلبه بر اراده مردم فلسطین را ندارد. با این حال این رژیم همچنان از روش‌های مختلفی برای حمله به مردم فلسطین استفاده می‌کند. استفاده از بولدوزر یکی از جدیدترین این نمونه‌ها است. مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر هم همه نظاره گرند و در بهترین حالت شفاها، علیه آن موضعی می‌گیرند.
«مراد شتیوی»، سخنگوی رسانه‌ای در قلقیلیه قدوم در کرانه باختری می‌گوید، «بولدوزرهای نظامی اسرائیل به این شهرک یورش برده و به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی سنگ‌های بزرگ ریختند، این امر منجر به زخمی شدن محمد عنایة، عکاس فلسطینی و همچنین یک کودک ۹ ساله شد.»
شتیوی همچنین تصریح کرد: «چهار تن از جوانان دیگر به ضرب گلوله زخمی شدند و ۳۴ تن دیگر به خاطر شلیک بمب‌های دودزا در منازل فلسطینیان دچار حالت خفگی شدند که از میان آنها هشت تن کودک بودند و آنها توسط کادر هلال احمر فلسطین تحت معالجه قرار گرفتند... این راهپیمایی‌ با مشارکت صدها تن آغاز شد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی سر دادند و طرح به اصلاح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» را محکوم کردند.»
به رگبار بستن جوان فلسطینی


از سوی دیگر، یک جوان فلسطینی در منطقه «باب الاسباط» شهر قدس به بهانه اینکه مظنون به تلاش برای حمله با چاقو بود توسط نظامیان رژیم‌اشغالگر هدف شلیک ۲۰ گلوله جنگی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا» در پی این حادثه پلیس رژیم صهیونیستی درهای مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بست. منابع آگاه هم گفته‌اند نظامیان رژیم‌اشغالگر باب الاسباط یکی از درهای مسجدالاقصی را که جوان فلسطینی در آنجا ایستاده بود به شدت به رگبار بستند و جوان فلسطینی را در همانجا رها کردند. این منطقه توسط نظامیان صهیونیست کاملا مسدود شده و شمار زیادی از این نیروها در آنجا مستقر شدند. شبکه المیادین اعلام کرد که خبرهای غیر رسمی حاکی از به شهادت رسیدن این جوان فلسطینی است.
«معامله قرن» نبرد سرنوشت‌ساز فلسطینیان
از سوی دیگر، «محمد الهندی»، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده که طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن، نبردی سرنوشت‌ساز برای فلسطینیان است که مستلزم یک طرح و رویکرد مشخص است. الهندی اظهار داشت هدف از معامله قرن، تقدیم کامل کرانه باختری به رژیم‌اشغالگر صهیونیستی است. الهندی خاطرنشان کرد که اگر مخالفت با طرح ترامپ به تدوین طرحی حقیقی به منظور خیزش فلسطینان منجر نشود، این مخالفت‌ها صرفاً نوعی اتلاف وقت خواهد بود. وی عنوان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در ظاهر با معامله قرن مخالفت کرده‌اما در حقیقت دست از شراکت و همکاری با رژیم صهیونیستی برنمی‌دارد. الهندی آزمایش حقیقی پیش روی تشکیلات خودگردان را توقف همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی و تحقق آشتی ملی عنوان کرد.