راي براي «ايران»

آرمان ملي: پس از ‌ماه‌ها انتظار بالاخره روز موعود فرا رسيد و زنگ آغاز انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ميان‌دوره‌اي دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري نواخته شد و از همان ساعات ابتدايي مي‌شد شاهد صفوف گسترده مردم در حوزه‌هاي انتخاباتي بود؛ هر چند شهادت سردار شهيد حاج‌قاسم سليماني نيز در گسترش مشارکت در انتخابات بي‌تاثير نبود. روز گذشته همه آمدند تا با همه نگراني‌ها، ناراحتي‌ها، گلايه‌ها و انتقادات براي ايران راي دهند و حماسه‌اي ديگر خلق کنند؛ حماسه‌اي که حتي ويروس ناخوانده کرونا نيز نتوانست موجب خدشه وارد شدن به آن شود. انتخابات به روال گذشته از 8 صبح تا 18 برگزار و سپس تا ساعت 22 تمديد شد تا اين ماراتن انتخاباتي به پايان برسد و همگان منتظر اعلام نتايج و راه‌يافتگان به بهارستان باشند. آنطور که رئيس ستاد انتخابات کشور گفته مشارکت مردم در انتخابات دورقمي بوده و پس از شمارش آرا درصد مشارکت اعلام خواهد شد.
مشارکت مراجع
يک مرجع تقليد شيعيان در انتخابات مجلس و ميان‌دوره‌اي مجلس خبرگان رهبري شرکت کرد. آيت‌ا... مکارم‌شيرازي با بيان اينکه امروز روزي سرنوشت‌ساز براي ملت ايران است، تاکيد کرد: مردم برگ زرين ديگري بر برگ‌هاي زرين خود خواهند افزود و دشمنان را مأيوس خواهند کرد. آيت‌ا... جوادي‌آملي نيز پس از مشرکت در انتخابات گفت: اميدواريم آنهايي که به مجلس راه مي‌يابند هم به معارف قرآن و عترت معتقد باشند و هم به قانون اساسي و قوانين عمل کرده و هم به آنچه بخير و صلاح دنيا و آخرت‌شان است عمل کنند، آنها بايد خواسته‌هاي موکلان‌شان را بشناسند، بفهمند و مديريت کنند. همچنين آيت‌ا... سبحاني از مراجع‌تقليد پس از شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات از ارکان حفظ نظام است و حفظ نظام بر همه واجب است. آيت‌ا... علوي‌گرگاني نيز پس از مشارکت در انتخابات تصريح کرد: مجلس محل خدمت به مردم است و مردم بايد به افرادي راي بدهند که خدمتگزار مردم باشند و تقوا را رعايت کنند. آيت‌ا... نوري‌همداني نيز بيان کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و انتخابات مظهر مردم‌سالاري ديني است و اين مملکت، مملکت امام زمان(عج) است و هر کس که به امام زمان(عج) علاقه و ايمان دارد بايد در انتخابات شرکت کند. آيت‌ا... صافي‌گلپايگاني نيز در انتخابات مجلس و خبرگان رهبري شرکت کرد.
همه آمدند


بالاخره روز موعود فرا رسيد و انتخابات يازدهمين دوره مجلس و خبرگان رهبري از ساعت 8 صبح ديروز در شعب اخذ راي آغاز شد. از اين رو مسئولان، مقامات، سران و چهره‌هاي سياسي نيز همراه با مردم در انتخابات شرکت کردند. در اين راستا آيت‌ا... رئيسي، رئيس قوه قضائيه با حضور در يکي از مساجد قديمي پايتخت، راي خود را به صندوق انداخت و اظهارداشت: انتخابات بهترين پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌هاي دشمن است. معاون اول رئيس‌جمهور نيز صبح جمعه پس از انداختن راي خود به صندوق گفت: مجلس يکي از نهادهاي مهم و موثر کشور است که نقش تعيين‌کننده در حل مشکلات مردم دارد. دولت و مجلس با همکاري يکديگر مي‌توانند در اين...
ادامه در صفحه 11