چهره‌ها در حسینیه جماران و مسجد لُرزاده


گروه سیاسی/ چهره‌های برجسته سیاسی با حضور در پای صندوق‌های رأی نامزدهای خود را انتخاب کردند. حسینیه جماران و حسینیه ارشاد محل حضور اکثر اصلاح‌طلبان بود و چهره‌های اصولگرا هم عمدتاً در مسجد لرزاده و ابوذر حاضر شدند.
سیدحسن خمینی صبح دیروز و در اولین ساعات با حضور در محل رأی‌گیری حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت. سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات هم با حضور در همین محل نامزدهای خود را انتخاب کرد.زهرا مصطفوی فرزند امام خمینی(ره) هم بعد از انتخاب خود گفت: ان‌شاءالله انقلاب آینده خوبی داشته باشد. انتخابات باید همانند تشییع سردار سلیمانی پرشور باشد.
سید احمد و سید یاسر از نوادگان امام(ره) هم برای شرکت در انتخابات پای صندوق رأی حضور یافتند. محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس هم که به همراه همسر خود در حسینیه جماران حاضر شده بود گفت: همه امور و سرنوشت کشور را مردم یا به شکل مستقیم یا به‌صورت غیرمستقیم تعیین می‌کنند.


عارف همچنین به خبرنگار فارس گفت: بارها مردم ما اعلام کرده‌اند که هر برگ رأی یک تو دهنی به دشمنان جمهوری اسلامی بویژه امریکا است.  محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم در جمع خبرنگاران گفت: امام خمینی(ره) مجلس را در رأس امور دانسته و در گفته‌های ایشان انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت بسیاری دارد.
علی مطهری نماینده رد صلاحیت شده تهران هم در حسینیه جماران بعد از رأی دادن درباره مجلس دهم گفت: این مجلس می‌خواست برای بنزین تصمیم بگیرد اجازه ندادند، می‌خواست وزیر کشور را استیضاح کند اجازه ندادند، مجلس خیلی از کارها را می‌خواهد انجام بدهد ولی اجازه نمی‌دهند بعد می‌گویند مجلس ضعیف است که این عادلانه نیست.به گفته او مجلس آینده قطعاً مجلس ایده‌آلی نخواهد بود چون خیلی گرایش‌های دیگر را حذف کردند و مجلسی خواهد بود که شاید به حقوق شهروندی و آزادی بیان اهمیت کافی ندهد.
مجید انصاری سرلیست اصلاح‌طلبان هم بعد از رأی دادن گفت: مجلس یازدهم یا هر مجلسی باید به جایگاه خود برگردد چرا که مجلس تضعیف و به حاشیه رانده شده است. نمایندگان باید اختیار و شجاعت لازم را برای بیان خاستگاه خود داشته باشند و تهدید، رد صلاحیت و غیره نشوند. مجلس یازدهم باید در حوزه اقتصاد و معیشت مردم و رابطه بهتر با دنیا کار کند.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز با حضور در مسجد ابوذر تهران در انتخابات شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: حضور مردم در انتخابات، به امنیت و اقتدار کشور کمک می‌کند و خون تازه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
برگزاری انتخابات موجب رقم خوردن خواسته‌های مردم خواهد شد و انجام تغییرات با رأی‌دادن امکانپذیر است. داماد رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز همه برای ایران در انتخابات شرکت کردیم، اظهار کرد: امروز یک روز تاریخی و روز وحدت همه ما ایرانیان است. کامبیز مهدی زاده  داماد رئیس جمهوری که رد صلاحیت شده هم بعد از رأی دادن در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک روز تاریخی و روز وحدت همه ما ایرانیان است، ما با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را خودمان تعیین می‌کنیم و نمی‌گذاریم دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند.  غلامعلی حدادعادل از چهره‌های شاخص اصولگرا هم در مسجد لرزاده رأی خود را به صندوق انداخت. او به خبرنگاران گفت: بیش از هر زمان دیگری راه ما در مقابله با امریکا تمایز پیدا کرده است و در واقع حضور این ملت در انتخابات به معنای تأیید راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در طول دوران 41 ساله گذشته ملت ایران است. محمدباقر قالیباف، سرلیست فهرست اصولگرایان هم رأی خود را در مسجد خاتم واوان اسلامشهر به صندوق انداخت.
سایر اخبار این روزنامه