وزیر اطلاعات: بازداشت افراد در ارتباط با معدن آزادشهر دروغ است

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات خبر داد که دستگیر شدن و بازداشت افراد در ارتباط با معدن گلستان دروغ محض است که متاسفانه افرادی با بی‌تقوایی در جهت اهداف سیاسی به آن می‌پردازند.
وی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص خبر بازداشت برخی معدن‌چیان معدن آزادشهر گفت: چه کسی بازداشت کرده است؟ وزارت اطلاعات که بازداشت نمی‌کند. حتی یک نفر در معدن گلستان نه از خانواده‌ها و نه از کارگران بازداشت نشده است. به گفته وی، این مطلب از اساس دروغ است و تعجب می‌کنم که چرا افرادی برای اهداف سیاسی متوسل به دروغ می‌شوند و حتی اعلامیه‌ای را منتسب به آیت‌الله نورمفیدی منتشر کرده بودند، ایشان اعتراض کردند و ما با ایشان تماس گرفتیم گفتند این اطلاعیه را نداده‌اند. علوی در مورد ماجرای تی‌شرت‌های تبلیغاتی گفت: من در صحبتی که اخیرا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر داشتم، مخصوصا به این مسئله اشاره کردم تا این پروژه فتنه‌آمیز را بسوزانم و از آن جلوگیری کنم. همکاران ما متوجه شدند چند هزار تی‌شرت تولید شده که چهار نمونه آن کشف و ضبط شده است.
در یک نمونه سه خداحافظ نوشته شده و داخل آن نوشته شده دولت حرف، در یک نمونه هم نوشته شده چهار سال رکود و بیکاری، یک نمونه هم به انگلیسی روی آن نوشته شده بود «من به روحانی رای نمی‌دهم». او ادامه داد: برنامه بدین شرح بود که افرادی به مناطق شمالی تهران رفته و با پوشیدن لباس‌ها و بعد با هماهنگی خودشان تعدادی از افراد به عنوان موافقان وارد عمل شوند و افرادی را تحت عنوان موافق دولت وادار به برخورد با این‌ها کنند و امکاناتی هم در رابطه با تصویربرداری مهیا کرده بودند تا از این صحنه درگیری فیلم بگیرند و بعد در فضای مجازی مطرح کنند که مدافعان دولت با مخالفان آن درگیر شدند و از این‌ها برای اهداف سیاسی خود استفاده
کنند.


وزیر اطلاعات با بیان اینکه من تنها در جهت حفظ امنیت انتخابات این مسئله را مطرح کردم، تصریح کرد: کسانی که برای این پروژه سرمایه کرده بودند، وقتی دیدند برنامه‌ریزی‌شان سوخته، آمدند فرار به جلو کردند و در برخی موارد عنوان کردند این کار را طرفداران دولت می‌خواستند انجام دهند. در تلویزیون هم پیامم به کسانی که این قبیل کارها را می‌کنند، این بود که سلامت، وحدت، انسجام و امنیت جامعه مهم‌تر از اهداف سیاسی است.
او با بیان اینکه نتیجه انتخابات هرچه باشد رای مردم محترم است، خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم رای مردم را با دروغ، جعل، تزویر و حرکات خلاف امنیتی به نفع منافع سیاسی که خودمان دنبال می‌کنیم، چه ارزشی دارد. وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا این مسائل می‌تواند موجب بررسی مجدد صلاحیت آن کاندیداها شود؟ ابراز داشت:: ما نمی‌توانیم این اعمال را به نامزدها نسبت دهیم. ممکن ستاد‌هایی اقداماتی کنند که آن کاندیداها روحش هم اطلاع نداشته باشد.