رئیس‌جمهوری: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنار هم باشیم

رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی را نهادی بسیار مهم و قدرتمند دانست و تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنار هم باشیم و در این راه دولت و مجلس می‫توانند با همکاری و همفکری خود مشکلات را برطرف کنند.
به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گفت: در ماه بهمن مبارک و در آستانه یک روز تاریخی مهم برای کشورمان هستیم. مردم عزیز و بزرگوار ما امسال در مقاطع مختلف با حضور و همکاریشان در صحنه در کنار یکدیگر حماسه‌های بسیار بزرگی را آفریدند. روز دیگری که مردم باید افتخار بیافرینند، روز دوم اسفند امسال و پای صندوق آراء است.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی جایی است که قوانین را بررسی و تصویب می‌کند، لوایح‌ دولت به آنجا فرستاده می‌شود و به وزرای ما آنجا رای داده می‌شود. اصولاً مجلس شورای اسلامی در ایران مجلس قدرتمندی است. اختیارات مجلس در کشورهای مختلف فرق می‌کند و در ایران جایگاه عظیمی دارد و این هم به خاطر نظر امام بود که از ابتدا امام به مجلس یک عنایت خاصی داشت که از سوابق تاریخی بود که ایشان با مرحوم مدرس داشت.
حسن روحانی تاکید کرد: یک طرف قصه این است که مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است و کسی نگوید که هر که می‌خواهد انتخاب شود و صلاحیت دوستان من رد شده و یا صلاحیت هم‌حزبی‌های من تایید نشده است و حالا هر مجلسی می‌خواهد بشود. این مجلس می‌خواهد برای ما قانون وضع کند و این قانون برای همه ما است که در زندگی ما و زندگی بچه‌های ما اثر دارد. گاهی برخی قوانین برای سالیان دراز و برای یک دهه، دو دهه و حتی یک قرن باقی می‌ماند و تغییراتش‌ جزئی است و‌ اصل آن باقی می‌ماند. شما فکر می‌کنید اگر مجلس یازدهم چیزی تصویب کرد به راحتی می‌شود در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد؟ آن مصوبه قانون می‌شود و سپس به مرحله اجرا در می‫آید و تغییر آن مشکل است.


رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بنابراین مجلس برای ما مهم است، به اضافه اینکه مسائل مهمی در کشور داریم. در حال تحریم و فشار شدید استکبار جهانی هستیم‫. باید این تحریم را بشکنیم یا نه؟ باید زندگی مردم را سهل‌تر کنیم یا نه؟ باید بسیاری از ساختارها را در این شرایط تغییر دهیم یا نه؟‫ چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ دولت به تنهایی نمی‌تواند، قوه قضائیه هم به تنهایی نمی‌تواند، باید همه با هم کنار هم قرار بگیریم، دولت با مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند.
وی افزود: اگر بناست، مشکلات اقتصادی مردم کم شود، نمی‌گویم تمام شود، اگر بناست تحریم برداشته شود که باید این کار را در حد توان انجام دهیم، اگر بناست تولید افزوده شود، اگر بناست در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شویم راهش چیست؟ راه‫کارش دولت و مجلس و هماهنگی با هم است. امروز در مسائل اقتصادی نیاز داریم که هم با مجلس فعلی‌، (مجلس دهم) و هم فردا با مجلس یازدهم‌‫، با هم مشکلات را حل کنیم. ما لوایح مهمی را برای شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع به مجلس شورای اسلامی دادیم. اینها را باید با هم بنشینیم و تصویب کنیم. ممکن است برخی از آنها در همین مجلس تصویب شود و برخی از آن برای مجلس بعدی بماند پس همه با هم باید در این زمینه تلاش کنیم و این برای ما مهم است.
حسن روحانی در ادامه اظهار کرد: مسئله بسیار مهم دیگر شکستن حصر ایران و شکستن تحریم است. تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران است و هیچ کس هم نمی‫تواند بگوید که تحریم اثر ندارد. اینکه گفته شود تحریم هیچ اثری ندارد و دولت باید قوی باشد، این به معنای تنزیه آمریکا و بالاترین حمایت از آمریکا است. آن کسی که می‌گوید تحریم اثر ندارد یعنی حامی آمریکا است. یعنی از آمریکا حمایت می‌کند و می‫گوید آمریکا کار بدی نکرده و کار خوبی کرده است و تحریم هم اصلا در زندگی اثر ندارد و ما باید کار کنیم.
وی افزود: اگر کسی بگوید تحریم را نمی‌شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم، این حرف نادرست است. چطور است که در سال 92 و 94 توانستیم تحریم را بشکنیم؟ مگر ایران تحریم نبود پس چطور تحریم را شکستیم؟ یک بخش تحریم را در سال 92 شکستیم و بخشی از آن را هم در 94 شکستیم.
سایر اخبار این روزنامه
سامانه ملی املاک و اسکان رونمایی شد خط پایان برای مالکان خانه‌های خالی؟ محمد مرادی همه با هم زیر سقف خانه ملت «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری هفته پیش ‌رو را مرور می‌کند از جشنواره تجسمی تا گالری‌های سطح شهر وزرای خارجه اتریش و هلند هفته آینده به ایران سفر می‌کنند تحرکات تازه اروپا برای حفظ برجام گروه بهمن بومی‌سازی تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت یورو 6 را کلید زد ورود کروناویروس جدید با ثبت 2 فوتی در قم کووید 19 به ایران رسید «ابتکار» از میران مشارکت در انتخابات و تفاوت آن با دوره‌های قبل گزارش می‌دهد سوت پایان رقابت! رئیس‌جمهوری: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنار هم باشیم سخنگوی شورای نگهبان: مشارکت زیر ۵۰ درصد هم اشکالی در دموکراسی ایجاد نمی‌کند جهانگیری مجلس با رای بالای مردم قویتر و اثرگذاری بیشتری دارد امیر دریادار سیاری: حضور گسترده در انتخابات، اقتدار نظام اسلامی را به تصویر می‌کشد ناطق نوری: قهر کردن با صندوق رای باعث پیشروی معاندان به منافع ملی است رئیس ستاد انتخابات استان‌ تهران: ستاد انتخاباتی نامزدها باید پنجشنبه و جمعه به طور کامل تعطیل باشند