قرار وثیقه متهمان پرونده بانک سرمایه به بازداشت موقت تبدیل شد


به گزارش میزان، در این جلسه ابتدا وکیل مدافع متهم کفیلی با حضور در جایگاه به دفاع از موکل خود پرداخت.
اعتراض وی به بازداشت موقت موکلش با واکنش قاضی مسعودی مقام مواجه شد.
قاضی دادگاه اظهار داشت: به تشخیص دادگاه و طبق مستندات متهمان می‌خواستند اقدام به فرار کنند. صدور قرار بازداشت موقت از ناحیه دادگاه قطعی است سفسطه‌بازی و بحث نکنید.
پس از پایان دفاعیات وکیل مدافع متهم کفیلی، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و به سخنان این وکیل مدافع پاسخ داد.


در ادامه یکی از مطلعین پرونده، متهمان کفیلی و ذکاوت با حضور در جایگاه به سؤالات قاضی مسعودی مقام پاسخ دادند.
بعد از متهم کفیلی، نماینده بانک سرمایه با حضور در جایگاه اظهار داشت: اوراقی که بابت آن تسهیلات گرفته شده، تاییدیه نداشته است. علیرغم ادعاها موسسه آرمان اوراق را تایید نمی‌کند و در واقع اوراق واهی است.
*استفاده از خیریه برای پولشویی
نماینده دادستان نیز با‌اشاره به اتهام پولشویی گفت: متهمان امان و آذرخش یک موسسه خیریه به نام کودکان اعظم اصفهان دارند که اسامی افرادی که داخل این خیریه هستند قابل توجه است، اما از این خیریه به عنوان کانون پولشویی استفاده می‌شد.
این سخن قهرمانی مورد اعتراض متهم امان واقع شد که قاضی مسعودی مقام در پاسخ به اظهارات متهم گفت: ردیابی‌ها وجود دارد. یکی از شیوه‌های پولشویی در خیریه‌ها است، به جای اینکار‌ها پول‌های بانک را
برگردانید.
با پایان سخنان نماینده دادستان، قاضی مسعودی مقام ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی دوشنبه آینده برگزار خواهد شد.
گفتنی است، داریوش امان‌کی و چهار همدست وی متهم به اخلال در نظام اقتصادی از طریق تحصیل منفعت نامشروع به مبلغ 69 میلیارد تومان و همچنین مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان می‌باشند که در قالب پرونده بانک سرمایه در حال محاکمه هستند.