رئیسی و پرهیز از رفتارهای شعاری!

دیدار شبانه و سرزده از ندامتگاه اصفهان
ـ آذر 98 ـ ، دیدار سرزده از ندامتگاه کرج ـ
دی ماه 98 ـ و بالاخره دیدار از بند نسوان ندامتگاه شهر ری؛ 26 بهمن ماه 1398 و صدها برنامه و دیدار سرزده‌ی دیگر در استان ها و شهرهای دیگر و اما بعدِ آمدنِ آیت‌الله رئیسی به قوه قضائیه، ضمن آن که نسیم خوش تغییر، چالاکی و اقدامات عملی تاثیرگذار به ویژه در زمینه مبارزه با فساد، امید و شادی را به دل مردم بازگردانید؛ نگاه به قوه قضائیه به عنوان یک قوه ـ صرفاً ـ قهریه تغییر کرد و حالا مردم به قوه قضائیه به عنوان یکی از قوای در کنار مردم، حامی مردم و با مردم نگاه می‌کنند و این حاصل نمی شود مگر با پرهیز از رفتارهای شعاری و ذهنیت شعاری داشتن.
از تغییرات همه استقبال می‌کنند و از پرهیز داشتن


از افتادن به ورطه شعارزدگی همه
خرسند می‌شوند اما وقتی خبردار شدیم در روز زن، رئیس دستگاه قضا راهی یکی از ندامتگاه‌ها شده‌اند تا از نزدیک«صدای» گرفتاران در بند را بی‌هیچ واسطه‌ای بشنوند، ما نیز راغب شدیم ببینیم در این دیدار و رویارویی عالی ترین مقام قضایی کشور با زنان زندانی چه می‌گذرد؟!
پیگیری، مهربانی، برافروختگی از بلاتکلیفی و از همه مهم تر، لمس آن چه در ندامتگاه ها
می‌گذرد بی آن که در قالب گزارش های
مکتوب و مصور باشد این نوید را
به مخاطب می دهد که به زودی شاهد تغییرات گسترده‌ای در این بخش خواهیم بود این را نه به عنوان یک گمانه‌زنی
که به عنوان یک اطمینان قلبی می‌گوییم
زیرا طی یک سال گذشته تقریبا عادت داده شده‌ایم بعد از هر‌گونه از این دست
بازدید های، موجی قابل تامل از تغییرات به راه افتاده است.
خبر خوشی که در این بازدید و رو در رویی
به گوش رسید، عبور از مناسبت‌ها
برای عفو و آزادی و کاهش مجازات ها بود؛
خبری که می تواند پرده‌ای دیگر از پرهیز از شعارزدگی باشد. رئیس دستگاه قضا به صراحت از امکاندار شدن آزادی و کاهش میزان مجازات ها به محض حصول اطمینان می‌گوید و این یعنی یک زندانی فقط سه یا چهار روز از سال خوشحال نیست و همه 365 روز سال می تواند امید داشته باشد به آزاد شدن، عفو و کاسته شدن از میزان مجازات و برای زنان گرفتار در بند شاید هدیه‌ای دلچسب تر از این نمی توانست وجود داشته باشد.
حرکت‌های اینچنینی را ارج می نهیم و امیدواریم هر لحظه و ثانیه شاهد تغییرات و تحولات در دستگاه قضایی باشیم؛ جایی که می تواند امید و آرامش را به سطوح بالا و زیری جامعه تزریق کند و موجی از شادی را بیافریند.