از شعار اشتغال‌زدایی(!) تا استخدام بادیگارد!

آفتاب یزد- گروه شبکه: کمتر از 5 روز مانده به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی. از همین رو کاندیداهای انتخاباتی از چند روز پیش کار تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند. تبلیغاتی که بعضا عجیب هستند و برای جذب مخاطب آنها را به راه انداخته‌اند. فارغ از سخنرانی‌ها و دادن وعده‌های بی سرانجام، بعضی‌ها ترجیح داده‌اند که هزینه کنند تا دیده شوند، یعنی هتل‌های آنچنانی شهرشان را با بهترین امکانات برای میزبانی مردم اختصاص داده‌اند. بعضی‌ها هم از آن ور بوم افتاده‌اند. به زعم این عده، هرچه مراسم تبلیغاتی ساده‌تر برگزار شود، به خاطر این ساده زیستی! نظر بیشتری از مردم را به خود جلب خواهند کرد. مثلا یکی از کاندیداها، ستاد تبلیغاتی‌اش را روی 18چرخ برگزار کرده است.
در میان این نامزدهای انتخاباتی، یک نفر از روش نامتعارفی برای ورود به مجلس استفاده کرده است. او که هنوز به مجلس راه پیدا نکرده برای خود بادیگارد در نظر گرفته و با آنها در میان مردم حضور پیدا می‌کند. این در حالی است که حتی نمایندگان فعلی مجلس هم بادیگارد ندارند. هستند کاندیداهایی که به نظر می‌رسد حتی نگاهی کوتاه به پوستر تبلیغاتی یا شعار خود نینداخته‌اند آنقدر که دستمایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند. همان مهندسی را می‌گویم که با شعار اشتغال زدایی وارد گود شده است!
زوج کاندیدایی هم وجود دارند که آهنگی کودکانه و شاد که مخصوص آنها ساخته شده را برای کلیپ تبلیغاتی خود به کار برده‌اند. اما برخی از کاندیداها هم پا را فراتر گذاشته و محیط زیست را مانعی برای دیده شدن خود دیده‌اند. از همین رو به تخریب آن پرداخته‌اند! محیط زیستی که تمام دنیا از جمله ایران تمام تلاشش را به کار بسته تا از آن محافظت کند اما یکی از نامزدهای مجلس برای آنکه ستاد تبلیغاتی‌اش دیده شود درختانی که مقابل ستادش وجود داشت را با بی رحمی تمام قطع کرده است! یکسری دیگر هم حقوق شهروندان و رانندگان را نادیده گرفته‌اند و پوسترهای تبلیغاتی‌شان را بر روی علائم راهنمایی و رانندگی نصب کرده‌اند.
سخنرانی کردن جزء لاینفک کاندیداها برای جلب نظر مردم برای رای دادن است البته سخنرانی‌ای که در آن نشانه‌هایی از سواد و راهکارهایی برای بهتر شدن شرایط دیده شود نه آنکه کاندیدایی بخواهد به مردم وعده دروغین و بی‌اساس یارانه یک میلیون تومانی را بدهد. یا نامزدی که برای انصراف از دور رقابت‌ها طلب پول کند و بگوید:«تا پول نگیرم کنار نمیرم!» در این میان فعالیت‌های برخی از نامزدها در فضای مجازی که برای دیده‌شدن دست به هرکاری می‌زنند جای خود دارد.
بی شک این شگردهای جدید تبلیغاتی، مورد انتقاد است و چنین افرادی نمی‌توانند نماینده خوبی برای ملت ایران باشند همانطور که یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در انتقاد به این افراد نوشته است:« وضعیت تبلیغات نامزد‌هارو ببینید دقیقا روی چه چیزی حساب کردن که این مدل تبلیغات‌هارو دارن؟ مردمی که دنبال آدم کاری و درستی نیستن و فقط به وعده‌های الکی دقت می‌کنند و از نتایج انتخاب غلط خودشون آگاه نیستن»