هر کس عليه امنيت کشور اقدام کند، سيلي خواهد خورد

مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان افسري و تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(ع) صبح ديروز با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به ميدان، با حضور بر مزار شهيدان گمنام و قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهيدان دفاع مقدس را گرامي داشتند و از خداوند متعال، علو درجات آنان را مسئلت کردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين جانبازان سرافراز حاضر در ميدان و چند تن از فرزندان شهيدان مدافع حرم را مورد تفقد قرار دادند.
    
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين مراسم، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به عوامل اقتدار کشور و ملت ايران و علت مخالفت بدخواهان با اين عوامل اقتدار، به تبيين «اهداف کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت» دشمنان نظام اسلامي پرداختند و با تأکيد بر اينکه امنيت و آرامش موجودِ کشور در منطقه پرآشوب، يکي از افتخارات جمهوري اسلامي است که مورد هدف قدرت‌هاي استکباري نيز قرار دارد، کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري را به چند موضوع مهم از جمله « اعلام صريح و قاطعانه اينکه مسائل اقتصادي و معيشت مردم در اولويت آنهاست»، سفارش کردند و گفتند: امنيت ملي و آرامش کشور بسيار مهم است و کانديداهاي محترم مراقب باشند به‌ خاطر خطاي در تشخيص، گسل‌هاي اعتقادي، جغرافيايي، زباني و قومي را تحريک نکنند و در مسير طراحي ناتمام دشمن قرار نگيرند، زيرا اگر کسي بخواهد برخلاف امنيت کشور اقدام کند، قطعاً با سيلي سختي مواجه خواهد شد.
   بغض و کينه دشمن از سپاه به‌خاطر اقتدار آن استرهبر انقلاب اسلامي با تبريک ايام سالروز ولادت حضرت بقيه‌الله(عج)، به عوامل اقتدار کشور اشاره کردند و با تأکيد بر اينکه دشمنان همواره نسبت به عوامل اقتداربخش جمهوري اسلامي بغض و کينه دارند، افزودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يکي از عوامل اقتدار کشور است که نشانه خشم و ناراحتي از آن، در تبليغات بين‌المللي و اظهارات سياسيون استکبار کاملاً آشکار است.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي علم و پيشرفت علمي را از ديگر عوامل اقتدار کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: به همين علت است که آنها با اعزام مزدوران خود، دانشمندان هسته‌اي ما را ترور کردند، چون نسبت به پيشرفت علمي ايران، غضب و کينه دارند. ايشان با تأکيد بر اينکه اقتصاد قوي و مستقل از جمله عوامل اقتدار است، گفتند: علت تحريم ايران و اتخاذ تدابير گوناگون براي ضربه زدن به اقتصاد کشور، همين موضوع است و ‌اي‌کاش اقتصاددانان مؤمن کشور، تدابير مختلف بدخواهان را به ‌منظور ضربه زدن به اقتصاد، براي مردم کشور تشريح کنند.
   توان موشکي را با قدرت حفظ می‌کنیم و افزايش مي‌دهيمرهبر انقلاب اسلامي، به قدرت نظامي به‌عنوان يکي ديگر از عوامل اقتدار اشاره و خاطرنشان کردند: جنجال‌هاي گسترده‌اي که در مورد توان موشکي جمهوري اسلامي به‌راه انداخته مي‌شود، به ‌دليل خشم و کينه‌اي است که از اين عامل اقتدار در دل دارند. فرمانده کل قوا تأکيد کردند: ما موشک داريم و موشک‌هاي ما بسيار دقيق است و اهداف مورد نظر را از فاصله هزاران کيلومتري با دقت بالا، هدف قرار مي‌دهد و اين توانايي را با قدرت حفظ خواهيم کرد و با قدرت هم آن را افزايش خواهيم داد. ايشان عناصر نظامي فداکار همچون شهيدان صياد شيرازي و شوشتري را از ديگر عوامل اقتدار دانستند و افزودند: ايمان، حيا و اخلاق جوانان و همچنين روحيه جهاد و مقاومت در ملت، از ديگر عوامل اقتدار هستند و به همين علت است که به روحيه مقاومت و جهاد، تهمت خشونت و تندروي مي‌زنند و متأسفانه برخي هم اين ادبيات استعماري را در داخل تکرار مي‌کنند. رهبر انقلاب اسلامي، مجموعه‌هاي حافظ امنيت از جمله نيروهاي مسلح را از ديگر عوامل اقتدار برشمردند و تأکيد کردند: بستر امنيت براي هر کشوري، لازم‌تر و مهم‌تر از هر چيزي است، زيرا اگر امنيت نباشد، پيشرفت علمي و اقتصاد هم وجود نخواهد داشت.
   جمهوري اسلامي ايران، دولت مقاومت استحضرت آيت‌الله خامنه‌اي بعد از برشمردن عوامل اقتدار به تببين موضوع «دولت مقاومت» پرداختند و گفتند: امروز جمهوري اسلامي ايران، دولت مقاومت است و دولت مقاومت يعني تسليم زورگويي نشدن و در موضع اقتدار، ايستادن. ايشان با تأکيد بر اينکه دولت مقاومت با عنصر يا سازمان مقاومت در فلان کشور، قابل مقايسه نيست، خاطرنشان کردند: دولت مقاومت داراي سياست، اقتصاد، نيروهاي مسلح، تحرک بين‌المللي و منطقه نفوذ وسيع است. رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه دولت مقاومت همواره از طرف قدرت‌‌طلبان و نوکران آنها هدف دشمني قرار دارد، گفتند: دولت مقاومت، نه اهل سلطه‌طلبي و دست‌اندازي به کشورهاست و نه اهل قرار گرفتن در موضع دفاعي و انفعالي.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: برخي تصور مي‌کنند براي اينکه خود را از تهمت سلطه‌طلبي و اقتدارطلبي بين‌المللي و منطقه‌اي، دور کنيم بايد در لاک دفاعي فرو رويم، در حالي‌که چنين تفکري اشتباه است. ايشان با اشاره به آياتي از قرآن کريم خاطرنشان کردند: موضع دولت مقاومت، قدرت بازدارنده و اقتدار بازدارندگي است و جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته، مسير اقتدار بازدارنده را با اتکا به همت و تلاش و ابتکار و استعدادهاي خود ادامه خواهد داد. رهبر انقلاب اسلامي هدف از سياست قدرت بازدارنده نظام اسلامي را جلوگيري از تصور تعرض به ايران از جانب زورگويان بين‌المللي دانستند و تأکيد کردند: دشمنان بدانند اگر به فکر تعرض به ايران بيفتند، با واکنش سختي مواجه خواهند شد زيرا همانطور که قبلاً هم گفته شده، دوران «بزن دررو» گذشته است و آنها ممکن است شروع‌کننده باشند، اما پايان کار دست آنها نخواهد بود.
   نااميدي مردم از جمهوري اسلامي خواست دشمن استحضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به تبيين اهداف دشمن در مقابله با جمهوري اسلامي پرداختند و افزودند: دشمن، سه هدف کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار خود قرار داده که هدف کوتاه‌مدت آنها برهم زدن امنيت کشور و ايجاد آشوب و فتنه است. ايشان با تأکيد براينکه يکي از افتخارات جمهوري اسلامي به‌وجود آوردن محيطي امن در منطقه پر از ناآرامي و دنياي پر از تشنج کنوني است، گفتند: اين امنيت را ملت و مسئولان دلسوز به ‌واسطه آگاهي‌ها و هوشياري‌ها و به روز بودن‌ها ايجاد کرده‌اند. رهبر انقلاب اسلامي، موضوع اقتصاد و معيشت مردم را هدف ميان‌مدت دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: در طراحي بدخواهان، اقتصاد کشور نبايد حرکت کند، معيشت مردم بايد لنگ بماند، کار و توليد رونق نگيرد و بيکاري به عنوان يک بلا بايد عموميت پيدا کند تا در نهايت، مردم از جمهوري اسلامي نااميد شوند.
   مقابله با اصل نظام، با تغيير رفتار دنبال مي‌شودحضرت آيت‌الله خامنه‌اي تنها راه مقابله با اين هدف دشمن را «اجراي شعار سال» و «عمل به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي» و «رونق توليد ملي و ايجاد اشتغال» دانستند و تأکيد کردند: اگر اين مسير دنبال شود، قطعاً دشمن به هدف خود نخواهد رسيد. ايشان هدف بلندمدت دشمنان را از بين بردن اصل نظام بيان کردند و با اشاره به اينکه اين موضوع برخلاف سال‌هاي اول انقلاب، ديگر صراحتاً اعلام نمي‌شود، خاطرنشان کردند: اکنون مقابله با اصل نظام از طريق «تغيير رفتار» در دستور کار آنها قرار گرفته است و تغيير رفتار هم يعني با راه اسلام و انقلاب و خط امام به‌تدريج زاويه ايجاد شود و در نهايت، در مسير مقابل انقلاب حرکت شود.
   نامزدها بگويند اقتصاد و معيشت مردم اولويت آنهاسترهبر انقلاب اسلامي سپس به موضوع انتخابات ۲۹ ارديبهشت اشاره کردند و گفتند: انتخابات يکي از زمينه‌هايي است که هم مي‌تواند مايه اعتلا و آبروي کشور شود و هم مي‌تواند مايه ضعف و سستي و ايجاد مشکلات. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اگر مردم در انتخابات حضور يابند و اين حضور همراه با نظم و اخلاق و رعايت حدود اسلامي و قانون باشد، قطعاً انتخابات مايه آبرو و عزت نظام جمهوري اسلامي خواهد شد، اما اگر در انتخابات، قانون‌شکني و بداخلاقي شود و با حرف‌هاي خود، دشمن را اميدوار کنيم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد. ايشان با تأکيد بر اينکه نظام اسلامي در برگزاري انتخابات، تازه‌کار نيست و در ۳۸ سال گذشته انتخابات متعددي را برگزار کرده و با محيط‌هاي فکري و وسوسه‌ها آشناست، گفتند: من چند توصيه به آقايان محترم نامزدها دارم؛ نخست آنکه قاطعانه در برنامه‌ها و اظهارات خود بگويند مسائل اقتصادي و معيشت مردم اولويت آنهاست و براي حل مشکلات اقتصادي تلاش خواهند کرد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: توصيه دوم آن است که بايد در اظهارات و برنامه‌هاي نامزدها، موضوع استقلال ملي و عظمت و سربلندي ملت ايران، خودنمايي کند و برجسته باشد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: ملت ايران يک ملت انقلابي و سرافراز است و نبايد اين ملت را در مقابل قدرت‌هاي بزرگ به تسليم وا داشت و آن را تضعيف و سرشکسته کرد، زيرا ملت ايران به اقتدار، زنده است و اگر اين اقتدار نبود، دشمن همچون برخي کشورهاي وابسته و مزدور منطقه، بر کشور مسلط مي‌شد. ايشان گفتند: آقايان نامزدها بايد صراحتاً نشان دهند که در مقابل زياده‌خواهي امريکا و خباثت صهيونيست‌ها ايستاده‌اند.
   نامزدها طراحي نيمه‌کاره دشمن را تکميل نکنند توصيه سوم رهبر انقلاب اسلامي به کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، حفظ امنيت ملي و آرامش کشور بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: آقايان کانديداها مراقب باشند گسل‌هاي اعتقادي، جغرافيايي، زباني و قومي را در کشور تحريک نکنند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: دشمن، سال‌هاي متمادي به‌دنبال اين هدف بوده است اما مردم مؤمن کرد، مردم غيور آذربايجان، مردم عرب خوزستان و مردم بلوچستان و ترکمن به‌عنوان صاحبان انقلاب با مشت به دهان دشمن کوبيدند و در مقابل او با قدرت ايستادند. ايشان با تأکيد بر اينکه موضوع امنيت بسيار مهم است، افزودند: کانديداها مراقب باشند به‌خاطر خطاي در تشخيص، طراحي نيمه‌کاره دشمن را تکميل نکنند. رهبر انقلاب اسلامي، مسئولان امنيت و آرامش کشور به ويژه قوه قضائيه، نيروي انتظامي و وزارت کشور را به مراقبت و حفظ کامل امنيت توصيه مؤکد کردند و گفتند: اگر کسي بخواهد در انتخابات برخلاف امنيت کشور اقدامي انجام دهد، قطعاً با واکنش و سيلي سختي مواجه خواهد شد.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه دشمنان در سال ۸۸ حماقت به خرج دادند و کشور با عظمت ايران را با برخي کشورهاي دست‌چندم که قبلاً با چندده ميليون دلار، در آنها آشوب و ناامني ايجاد کرده بودند، اشتباه گرفتند، افزودند: نتيجه آن حماقت، برخورد با ديوار مستحکم اراده و عزم ملي مردم بود. ايشان بار ديگر تأکيد کردند: امنيت براي کشور و مردم و به تبع آن براي من بسيار مهم است و بايد در انتخابات، امنيت به‌طور کامل حفظ شود.
   معتقد به ظهور هرگز دچار نااميدي نمي‌شودرهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، سپاهيان دانشجو در دانشگاه افسري امام حسين(ع) را به مغتنم شمردن فرصت ارزشمند تحصيل در اين دانشگاه توصيه و خاطرنشان کردند: اين دانشگاه مي‌تواند انسان‌هاي مستعد را به نقطه‌اي برساند که هر انسان با معرفت و حکيم و عالمي به آن جايگاه غبطه بخورد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين ماه شعبان را ماه بارش رحمت الهي خواندند و با سفارش به همه مردم به ويژه جوانان براي استفاده از برکات اين ماه به ويژه اعمال شب نيمه شعبان گفتند: ماه شعبان سراسر الطاف الهي و شادي است، اما متأسفانه امسال با حادثه معدن در استان گلستان و حادثه شهادت مرزبانان در استان سيستان و بلوچستان، مواجه شديم، ولي به هر حال اين ماه، ماه دلباختگي به اهل بيت عليهم‌السلام است. ايشان توسل به امام زمان(ع) را وسيله‌اي براي اظهار ارادت و عبوديت در پيشگاه خداوند متعال دانستند و تأکيد کردند: معتقدين به ظهور، هيچ‌گاه دچار يأس و نااميدي نمي‌شوند و مي‌دانند که بعد از ظلمت، قطعاً خورشيد طلوع خواهد کرد و اين وعده قطعي پروردگار است. رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه ما مأمور به انتظار هستيم، خاطرنشان کردند: انتظار به معناي بي‌صبري کردن نيست بلکه انتظار به معناي «آماده باش دائمي» است و منتظر بايد به‌گونه‌اي عمل و خود را اصلاح کند که دل آن بزرگوار را شاد کند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: قدرت و دل‌ها متعلق به خداوند متعال است و ملت ايران با اتکا به لطف الهي مسير خود را با قدرت طي خواهد کرد و در اين مسير، جوانان نقش برجسته‌اي دارند.
   شهرهاي موشکي ضامن امنيت شهرک‌هاي صنعتيدر اين مراسم، سردار سرلشکر جعفري، فرمانده کل سپاه در سخناني با اشاره به پيروزي‌هاي پي در پي جبهه انقلاب اسلامي در مقابل نظام سلطه، راهبرد کنوني دشمن عليه ملت را فشار اقتصادي دانست و گفت: امروز مردم ما خرسندند که شهرهاي موشکي پشتوانه و ضامن امنيت شهرک‌هاي صنعتي در کشور است. فرمانده سپاه افزود: سپاه خود را موظف مي‌داند پناهگاه و تکيه‌گاه محرومان و مستضعفان باشد و معتقديم زدودن فقر و محروميت از جامعه، همچون نشانه گرفتن حيفا و تل‌آويو، يک هدف اصلي و اساسي است. سردار دريادار پاسدار مرتضي صفاري، فرمانده دانشگاه امام حسين(ع) نيز گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي علمي، فرهنگي، آموزشي و تقويت توان رزمي اين دانشگاه بيان کرد.
در اين مراسم تعدادي از فرماندهان، مديران و پژوهشگران نمونه دانشگاه امام حسين(ع) هداياي خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دريافت کردند و دو نماينده دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع) نيز مفتخر به دريافت درجه و سردوشي شدند. اجراي طرح «خرمشهرها در پيش است» و اجراي ميثاق پاسداري با حضور فرزندان شهداي مدافع حرم، از جمله برنامه‌هاي مراسم دیروز ميثاق پاسداري دانشجويان دانشگاه افسري امام حسين(ع) بود. همچنين در اين مراسم، يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.