مصاف لیست ها در تهران

با شروع زمان رسمی تبلیغات همان طور که پیش بینی می شد، لیست های انتخاباتی دو جریان اصلی کشور نیز رونمایی شده است تا به این ترتیب مصاف لیست ها در پایتخت و به تبع آن در دیگر نقاط کشور کم کم رونق بگیرد. هرچند در جریان اصلاح طلب اعلام نهایی لیست کمی به تعویق افتاده اما تا این جا مسجل شده که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در تهران دست کم در شروع رقابت ها با دو لیست به انتخابات ورود کرده اند. اصلاح طلبان یک فهرست به نام ائتلاف برای ایران خواهند داشت که نتیجه اتحاد برخی احزاب اصلاح طلب است و یک لیست هم حزب کارگزاران ارائه کرده که البته به جای 30 نفر، فقط 20 نفر را معرفی کرده است. اصولگراها هم دو لیست دارند. یک لیست توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که  فهرست اصلی این جریان و شامل جمعی از احزاب و طیف های مختلف اصولگراست و یک لیست هم از سوی جبهه پایداری که حاضر نشد به این جمع بپیوندد. با این حال تفاوت دو جریان حداقل در تهران این است که اصلاح طلبان در هر دو لیست، یک سرلیست مشترک دارند و او مجید انصاری است اما اصولگرایان هرکدام یک سرلیست در فهرست های خود دارند و این سرلیست ها اساسا در لیست های دیگر این جریان حضور ندارند!
تاکید رئیس دولت اصلاحات برای ثبت نام 110 نفر در انتخابات
در جریان اصلاح طلب، چند حزب مثل مردم سالاری، ندای ایرانیان، وحدت و همکاری ملی  و برخی احزاب دیگر اقدام به تهیه فهرست کردند. به گزارش اعتماد آنلاین مجید انصاری، عضو عالی مجمع روحانیون مبارز در نشست خود با جوانان حزب ندای ایرانیان با اشاره به این که در لیست کارگزاران و احزاب اصلاح‌طلب گفته شده در سرلیستی قرار گرفتم، گفت: آقای خاتمی و مشاورانشان در جلسات متعددی که داشتند گفتند باتوجه به شرایط فعلی 110 نفر از مجرب‌ها را مشخص کنیم و از جوانان هم بخواهیم وارد صحنه شوند تا از تهدیدات کشور جلوگیری کنند. من هم بر همین اساس از مصلحت اندیشی آقای خاتمی و بزرگان تمکین کردم.وی افزود: از جمع 110 نفری تنها پنج نفر ثبت نام کردند که تنها من تایید صلاحیت شدم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شورای عالی اصلاح طلبان البته به احزاب مجوز داد که لیست داشته باشند و  سید محمد خاتمی هم در جلسه اخیر تأکید داشت  احزابی که کاندیدا نداشتند از یأس و تخریب کسانی که شرکت کردند پرهیز کنند. این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: آقای خاتمی به شورای عالی توصیه کرده که هرکجا نامزد دارند، از نامزدهای اصلاح‌طلب درسراسر کشور حمایت شود.
لیست 20 نفره اصلاح طلبان


در این میان به گزارش ایرنا و روابط عمومی حزب کارگزاران، فهرست این حزب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامل حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، محمدحسین مقیمی، افشین علا، محمدرضا نجفی، داوود محمدی، علیرضا محجوب، سیدفرید موسوی، پروانه مافی، سهیلا جلودارزاده، زهرا ساعی، اعظم صمصامی، لیلا کمانی، افشین خلیلی،  ابوالفضل رباطی، محمدعیسی انصاری‌فر، هادی احمدی کولیوند، مهدی آدابی، محمدرضا شریفی، مراد دهداری، محمدحسین شیخ‌محمدی، وحید توتونچی، محمدهادی انتشاری،  محمدرضا بادامچی، محمدنبی ابراهیمی، محمداحسان متقی، خسرو رحمانی، حسن قجاوند، سعید باقری، سیداحمد حسینی و سیدامیر عسگری است.
از لیست ائتلاف اصلاح طلبان چه خبر؟
این درحالی است که احمد شریف عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به باشگاه خبرنگاران گفت: قرار است حداکثر تا دو روز آینده احزاب اصلاح طلبی که نامزد‌های آن‌ها مورد تایید قرار گرفته اند، لیست نهایی خود را عرضه کنند. در همین حال تابناک مدعی شد که شنیده شده، اصلاح طلبان بر تدوین دو لیست به محوریت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و حزب کارگزاران سازندگی به نتیجه رسیدند اما امکان تجمیع این دو لیست نیز وجود دارد.
لیست 30 نفره شورای ائتلاف برای تهران
از سوی دیگر به گزارش فارس ازاردوگاه انتخاباتی اصولگرایان طبق اعلام محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، لیست نهایی و قطعی این شورا برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به شرح زیر است: محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سیدمحمد آقامیری، عزت ا... اکبری تالار پشتی، زهره الهیان، محسن پیرهادی، سیدرضا تقوی، مجتبی توانگر، مجتبی ثابتی، عاطفه خادمی، سیداحسان خاندوزی، سیدمحسن دهنوی، مجتبی رضاخواه، سمیه رفیعی، فاطمه رهبر، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی، مصطفی زمانیان، اقبال شاکری، مالک شریعتی نیاسر، مهدی شریفیان، علی شمسی پور، ابوالفضل عموئی، فاطمه قاسم پور، سیدنظام الدین موسوی، الیاس نادران، احمد نادری، سید محمود نبویان، سوده نجفی، کیومرث هاشمی و سیدعلی یزدیخواه.
لیست 30 نفره پایداری در تهران
همچنین جبهه پایداری که حاضر به همراهی با دیگر گروه های اصولگرا ذیل شورای ائتلاف نشد، فهرست 30 نفره خود را به شرح ذیل منتشر کرد: مرتضی آقاتهرانی،  سید محمود نبویان،  محمد سلیمانی، وحید یامین‌پور، رضا تقی پور انوری،  غلامحسین رضوانی،  الیاس نادران،  سید نظام‌الدین موسوی،  سید محمد جواد ابطحی،  رسول جلیلی، علی خضریان، سید مهدی زری‌باف، روح اله ایزدخواه،  بیژن نوباوه‌وطن، علی جعفری، فاطمه آلیا، زهره سادات لاجوردی، آسیه کلاته، بتول نامجو، زهرا ابوالحسنی، محمدصادق شهبازی‌راد، ابوالفضل عفت‌نژاد، مهدی صرامی، محمدحسین طاهری آکردی، محمدرضا باقرزاده او،  فیروز اصلانی، سعید کرمی، احمد سلطانی شیخ علائی،  مجتبی ابراهیمی و محمدحسن حسین‌زاده.
اشتراکات دو لیست اصولگرایان
در فهرست پایداری پیشتر سیدمحسن دهنوی نیز حضور داشت که به دلیل حضورش در فهرست شورای ائتلاف با انتشار بیانیه ای از حضور در فهرست پایداری انصراف داد. با این حال نام سید محمود نبویان، الیاس نادران و سید نظام‌الدین موسوی همچنان در هر دو لیست به چشم می خورد.
روایتی از خواسته پایداری از ائتلاف اصولگرایان
در همین حال خبرگزاری فارس گزارش داد که بعد از چندین جلسه و پیشنهادهای مختلف، در نهایت اصولگرایان با دو لیست به انتخابات وارد می‌شوند. فارس به نقل از یک عضو  حاضر درجلسه شورای ائتلاف نوشت: در جریان مذاکره، درخواست اصلی آقایان آقاتهرانی و محصولی برای ارائه فهرست مشترک، حذف قالیباف از فهرست نهایی بود. وی افزود: حدادعادل با این پیشنهاد مخالفت می‌کند و پیشنهاد دیگری می‌دهد که درصورت دادن لیست مشترک، ائتلاف با سرلیستی قالیباف منتشر شود و پایداری با سرلیستی آقاتهرانی که این پیشنهاد نیز از سوی جبهه پایداری  رد می‌شود. این عضو شورای ائتلاف اضافه کرد: در ادامه محمدباقر قالیباف پیشنهاد دیگری می‌دهد و اعلام می کند حاضر است از لیست کناره گیری و به صورت مستقل و منفرد در انتخابات شرکت کند. لیست جبهه انقلاب نیز واحد و مشترک منتشر شود که این نیز مورد موافقت ائتلاف قرار نمی گیرد.