تلاقی معنادار چهلم و چهل و یک سالگی

غلامحسین اسلامی فرد
روزنامه نگار
1-انقلاب اسلامی ایران، خلاف خواست بدخواهان و دشمنان‌اش نه تنها چهل سالگی‌اش را پشت سر گذاشت، بلکه امسال با شکوه هر چه تمام‌تر وارد گام دوم انقلاب و چهل و یک سالگی اش شد. شاید در باور خام و ذهن آشفته برخی تحلیلگران و سیاسیون غربی این تصور جا افتاده بود که انقلاب اسلامی ایران رو به افول است و جایگاه مردمی خویش را از دست داده اما حضور مردم فهیم ایران اسلامی در همایش عظیم 22 بهمن، تصورات آنان را چنان برهم زد که آشکارا دچار تشویش شده‌اند. غلط بودن محاسبه‌های سیاسی و ضرب و تقسیم‌های ذهنی دشمنان انقلاب اسلامی برای چندمین بار مشخص شد و حرکت مردم انقلابی، پتک واقعیت را بر افکار خیال انگیز و متوهمانه‌شان کوبید و هر آنچه ریسیده بودند، پنبه شد.
2-امسال اما یک تلاقی ویژه، نشان داد که انقلاب سرشار از معانی بلند معنوی است. چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی با سالروز چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را جز در پرتو افق معنوی انقلاب اسلامی نمی‌توان فهم کرد. مردی که سال‌ها برای رشد و توسعه انقلاب اسلامی و حفاظت و مراقبت از آرمان‌هایش در میدان‌های نبرد، میدان‌داری می‌کرد، اربعین شهادتش نیز با انقلاب اسلامی و سالگرد پیروزی اش گره خورد.


3-گویی که شهادت سپهبد قاسم سلیمانی یادآور احیای ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی و بالندگی‌های اخلاقی آن بود. نگاهبان انقلاب در میدان نبردهای سهمگین، با شهادت الهی خویش هم، به احیای روحیه انقلابی می‌پردازد و طنین نام اش، یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های انقلابی در سال‌ها و روزهای پیروزی است.
شهادت او هر چند جانگداز است اما تلاقی پر معنی اربعین وی با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امیدبخش است. گویی خون سردار سلیمانی نیز مانند رودخانه‌ای زلال به دریای خون‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سایر شهدای انقلاب پیوسته است. پیوندی برای حرکت و جوشش‌های بیشتر و نوین‌تر انقلابی. جوشش‌ها و کوشش‌هایی که گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر و امیدوارانه‌تر به پیش برد و افق آینده انقلاب اسلامی را پرنور‌تر از هر زمان دیگری کند. راهپیمایی 22 بهمن یکی از بهترین جلوه‌های قدرت لایزال الهی، مظهر عظمت ملت و اقتدار ملی، میعادگاه حاج قاسم سلیمانی‌های ایران برای ادامه راه عزّت‌آفرین سردار دل‌ها و پرچمداری جبهه مقاومت در منطقه بود.
4-این تلاقی نشان می‌دهد که «مکتب سلیمانی» می‌تواند انگیزه و توشه معنوی و فکری گام دوم انقلاب اسلامی باشد. مکتبی که به‌دنبال عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی است. مکتبی که ذلت را نمی‌پسندد و از‌ های و هوی دشمن نمی‌هراسد و به فرموده مقام معظم رهبری، شجاعت را در کنار تدبیر قرار می‌دهد و سنگرها را یک به یک فتح می‌کند. انقلاب اسلامی در گام دوم خود و در آستانه ورود به چهل و یک سالگی باید بتواند «مکتب سلیمانی» در سه حوزه اساسی شامل تحلیل، تبیین و در نهایت اجرا را عملیاتی کند تا ضمانتی باشد برای عدم توان آسیب زدن دشمنان به انقلاب اسلامی ایران. گام نخست در پیشبرد مکتب سلیمانی را از همین امروز آغاز کنیم و در ابتدای راه دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی، خون شهید سلیمانی را چراغ گام‌های بعدی‌مان سازیم. همه از هر جناح و عقیده‌ای برای اعتلای ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم و این فراز از وصیت نامه سردار دل‌ها را از یاد نبریم که «امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند. مردم عزیز ایران فشار دشمنان، شما را دچار تفرقه نکند/ در مسائل سیاسی، ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید.»