رفراندوم عامل اعتماد و پايه نظام است

آرمان ملی: رئیس‌جمهور گفت: انقلاب از انتخاب و انتخاب از انقلاب است. یعنی مردم ما بین اسلام و کفر و بین حق و باطل بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را نتخاب کردند. حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنرانی خود در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی با یادآوری اینکه انقلاب مردم ایران در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد، اظهارکرد: برخلاف اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین سپری شده و جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند، ملت ایران با انگیزه مذهبی و بدون اتکا به هیچ ابرقدرتی با دستی خالی دربرابر رژیمی تا دندان مسلح ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند. اهم اظهارات رئیس دولت دوازدهم را بخوانید:
   اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت، حکومت را برگزینند و انتخاب کنند و در نوع قانون اساسی قانون اساسی موردنظر خود را انتخاب کنند و بین استقلال و وابستگی مردم استقلال را انتخاب کنند و اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد، انقلابی نمی‌شد.
   جامعه‌ای که در آن جامعه مردم‌سالاری وجود دارد و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند همواره انتخابات وجود دارد.
    آمریکا ایرادش به انتخاب ماست، می‌گوید چرا مردم انتخاب کردند و سخن آمریکا این است که مردم حق انتخاب نداشتند و نظام شاهنشاهی را ما تایید کرده بودیم و چرا مردم آمدند و راه نویی را برای زندگی خود انتخاب کردند. پس دعوای ما با آمریکا انتخاب است. ما می‌گوییم ملت ایران در همه سال و در همه موضوعات و مسائل مهم حق انتخاب دارد و دشمنان ما می‌گویند شما حق انتخاب ندارید. آمریکا می‌گوید چرا مردم انتخاب کردند، سخن آمریکا این است که مردم حق انتخاب نداشتند. نظام شاهنشاهی را آمریکا انتخاب کرده بود و آمریکا می‌خواست که باقی بماند آنها می‌گویند چرا مردم راه جدیدی را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند.


   آن روز که هواپیما در کنار فرودگاه سقوط کرد و قلب ما و رهبری را سوزاند، مردم از ما عذرخواهی خواستند و نیروهای مسلح ما عمل کردند و سریعا از مردم عذرخواهی کردند و اعلام کردند که دقت خواهند کرد چنین اشتباهی هیچ‌گاه تکرار نشود.
   هر وقت همه با هم بودیم آمریکا شکست می‌خورد، هر وقت همه با هم بودیم شکوفایی ایجاد می‌شود. نگذارید بگویند این جناح یا آن جناح، همه با هم باید از این کشور دفاع کنیم و در برابر آمریکا بایستیم و از حقوق ملت ایران دفاع نماییم. این انقلاب برای همه است، برای فرد یا گروه خاصی نیست.
   شهید سلیمانی به دنبال جنگ و بی‌ثباتی در منطقه نبود، آمریکا و اسرائیل دروغ می‌گویند.
   ممکن است برخی فکر کنند یا جمهوریت یا اسلامیت، این سخن غلط است. ممکن است افرادی فکر کنند باید جمهوریت را تضعیف کنیم تا اسلامیت تقویت شود. با کمال ادب و احترام به این دوستان عزیز می‌گویم که اشتباه می‌کنید، تضعیف جمهوریت تقویت اسلامیت نیست. جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند.
   در بسیاری از موارد نباید بین این یا آن انتخاب کرد، یعنی یا مقاومت یا دیپلماسی؛ نه هر دو، یا تعامل با جهان یا ایستادگی نه هر دو، یا خودکفایی در داخل یا تجارت در خارج؛ نه هر دو. در این مواقع این یا آن اشتباه است. در تاریخ انقلاب، امام (ره) به ما آموخت اسلامیت در کنار جمهوریت است. امام به ما آموخت دینداری در کنار مردمسالاری، پیشرفت ...
ادامه در صفحه 11