گرمای عشق به وطن


 
هادی محمدی – چهل و یکمین جشن میلاد انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور ده ها میلیون ایرانی عاشق در سراسر کشور و به کوری چشم دشمنان و به روشنی دل دوستان جمهوری اسلامی برگزار شد و ایرانیان امسال هم همچون چهل و یک سال گذشته مهر تاییدی آغشته به خون پاک سپهبد سلیمانی بر نظام و انقلابشان زدند تا این فریاد برای همیشه در تاریخ بماند که این جا ملک سلیمانی هاست و هرگز زیر بار فشار و تهدید و تحریم خم نخواهد شد.
 روز گذشته در حالی که یکی از سردترین روزهای سال را در بیشتر نقاط کشور تجربه می کردیم و در برخی شهرها بارش شدید برف را شاهد بودیم، اما این سرما و این بارش زیبای برف با حضور باشکوه مردم و حرارت عشق به ایران، گرما گرفت و سیل های روان مردمی بار دیگر بزرگی ملت ایران را به جهانیان اثبات کرد .
ایرانیان دیروز با فریاد مرگ بر آمریکایشان نشان دادند که در انبوه تبلیغات روانی بوق های تبلیغاتی، دشمن اصلی را فراموش نکردند و تصمیم راهبردی نظام مبنی بر خروج رژیم تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا را دنبال می کنند و در این راه مهم ترین و پیش رو ترین اقدام را حضور یکپارچه و منسجم پای صندوق های رای دوم اسفند می دانند.
انتخاباتی که می تواند با تکمیل سه گانه تشییع سردار سلیمانی ، راهپیمایی 22 بهمن ، یوم اللهی دیگر را در تاریخ پر فراز و نشیب این مرز پرگهر ثبت کند و محاسبات دشمن در خصوص کشور عزیزمان را تغییر دهد. در تهران که دمای هوا در ابتدای صبح به زیر صفر رسیده بود، مردم عاشق به اسلام و انقلاب و میهنشان از زن و مرد، پیر و جوان و حتی سالخورده هایی با عصا و ویلچر گرفته تا کودکانی سوار بر کالسکه به خیابان‌های انقلاب و آزادی آمدند تا نشان دهند این نظام چرا تا کنون و باوجود سخت ترین دشمنی‌های داخلی و حتی برخی کاستی‌ها و سوء مدیریت‌های داخلی باقی مانده، آمدند تا نشان دهند عشق به انقلاب و امنیت و منافع ملی ورای همه حزب هاو جناح ها و مشکلات ریز و درشت موجود است و آن جا که پای منافع حیاتی کشور در میان است همه این ها فراموش می شود.


روحانی : آمریکا با انتخاب مردم ایران مشکل دارد
حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور که سخنران مراسم رسمی جشن 22بهمن در تهران بود در سخنان خود با اشاره به تحولات منجر به انقلاب اسلامی گفت:سخن آمریکا این است که مردم حق انتخاب نداشتند و ما(آمریکا ) نظام شاهنشاهی را تأیید کرده بودیم و می‌خواستیم بماند، چرا مردم آمدند و راه نوینی را برای زندگی خود انتخاب کردند. پس دعوای ما با آمریکا دعوای انتخاب است.
«همه با هم» یک راهبرد مهم انقلاب اسلامی بود
وی افزود: گاهی سخنانی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که با راه امام و انقلاب ما در تضاد است. یادتان نرود که امام همواره تأکید کرد و گفت "همه با هم" و  این همه با هم یک راهبرد مهم انقلاب اسلامی بود.هر وقت همه با هم بودیم، 22 بهمن آفریده می‌شود. هر وقت همه با هم بودیم، آمریکا شکست خورده و هر وقت همه با هم بودیم شکوفایی در این کشور اتفاق افتاده است. این انقلاب برای همه است، برای فرد و گروه خاص نیست.اگر کاری کنیم که همه ما احساس پیروزی بکنیم، آن کار " انقلابی" است. هر وقت 10 میلیون را خوشحال کردیم، 10 میلیون را ناراحت کردیم و بقیه را مردد کردیم باید فکر کنیم کجای کار ما ایراد دارد. در بسیاری از موارد" این" یا "آن" نادرست است. مقاومت یا دیپلماسی، این یا آن غلط است. هر دو در کنار هم درست است ، هم مقاومت و هم دیپلماسی.
شهید سلیمانی سردار میدان جنگ و دیپلمات ارشد در مذاکره
رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین به خصوصیات سردار سلیمانی پرداخت و گفت : شهید سلیمانی سردار میدان جنگ و دیپلمات ارشد در مذاکره بود. شهید سلیمانی در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفت وگو با نخست وزیر عراق شهید شد. شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت بلکه به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد. شهید سلیمانی به دنبال جنگ در منطقه نبود، آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند. شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود، جنگی که به صلح منتهی شود و صلحی که آن چنان قوی باشیم که جنگی ایجاد نشود. وی تاکید کرد: سپاس گزار صنعت دفاعی کشور هستم که در این مدت چند سال قدرت نیروهای مسلح ما را دو چندان کرده است. فرماندهان نظامی در آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی ‌گفتند که قدرت نظامی کشور امروز از یک سال پیش به مراتب بالاتر است .
تضعیف جمهوریت، تقویت اسلامیت نیست
روحانی خاطرنشان کرد : ممکن است افرادی فکر کنند، ما باید جمهوری را تضعیف کنیم تا اسلامیت را تقویت کنیم؛ با کمال ادب و احترام به این دوستان عزیز می‌گویم، اشتباه می‌فرمایید؛ تضعیف جمهوریت، تقویت اسلامیت نیست؛ جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند.
وی با بیان این که آمریکا می خواهد صبر مردم لبریز شود، تاکید کرد: اشتباه آمریکا همین است، نمی‌داند، در ایران دولت، ملت، نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه، همه و همه زیر پرچم جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب، یکپارچه ایستادگی خواهند کرد.
قسم روحانی
روحانی گفت : مردم، به خدا قسم اگر یک دهم این فشاری که در این دو سال اخیر بر ملت ما وارد شده، به یک کشور مشابه ما در این منطقه وارد می‌شد، در برابر آمریکا تسلیم می‌شد و خضوع می‌کرد. بدانید بسیاری از کشورهای همسایه ما، اگر نفت‌شان یک ماه تحریم شود، حقوق کارمند خودشان را نمی‌توانند پرداخت کنند؛ امروز به حول و قوه الهی به رغم همه فشارهای آمریکا و تهدیدها روی پای خود ایستاده‌ایم.
وی تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب که یک سالش گذشت و الان وارد سال دوم می‌شویم، خیلی از اصلاحات باید در این کشور انجام بگیرد؛ نظام جمهوری ما باید در سایه رأی، حضور و انتخابات شما نو شود؛ نوسازی شود، سالم‌تر و شکوفا تر شود.
در انتخابات منتقد باشید اما منفعل نباشید
رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش به موضوع انتخابات پرداخت و اظهار کرد: ممکن است در این انتخابات گله و انتقاد داشته باشیم، اشکالی ندارد؛ انتقاد آزاد است، ولی خواهش می‌کنم انفعال نباشد و منفعل نشویم. به خاطر این کار یا آن کار، به خاطر این اقدام یا آن اقدام، با صندوق رأی قهر نکنیم.
حاشیه های راهپیمایی 22 بهمن 98
*روز گذشته تهران اولین راهپیمایی بدون سردار سلیمانی را تجربه کرد اما بیشترین تصاویری که در دستان مردم دیده می شد تصاویری از سردار سلیمانی بود که با توجه به ایام اربعین آن شهید بزرگ ، رنگ و بوی خاصی به راهپیمایی روز گذشته داده بود.
*در بخشی از راهپیمایی با حضور سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، برخی از مردم با شعار صلی علی محمد  یاور رهبر آمد از وی استقبال کردند .
*تعدادی از جوانان نیز پرچم‌های ایران و عراق را به هم گره زده و در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته بودند تا بر پیوند و و حدت ملت ایران و عراق در مقابله با آمریکا تاکید کنند.
* یک شهروند تهرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، دست‌نوشته‌ای به زبان انگلیسی در دست داشت که بر آن نوشته شده بود: «مردم آمریکا! ترامپ با جان فرزندان شما قمار کرد و ۱۰ هزار کشته داد ... منطقه را ترک کنید تا زنده بمانید».
*جمعی از مردم پاکستان در راهپیمایی یوم ا... ۲۲ بهمن در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان تهرانی حضور داشتند . این افراد تصاویری از امام خمینی، رهبر معظم انقلاب، شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و... را حمل می کردند.
* کارکنان ناوگروه شصت و ششم نیروی دریایی ارتش که در جریان انجام ماموریت های خود در آب‌های  خلیج عدن حضور دارند به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در عرشه‌ ناوهای خاک و بایندر شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
*انجام تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها و جناح‌های سیاسی پیش از آغاز فرصت تبلیغات انتخابات دوم اسفند مجلس از نکات حاشیه‌ای این مراسم بود.
* ارامنه ایرانی، جامعه کلیمیان و زرتشتیان کشور همچنین جمعی از اتباع افغانستانی ساکن ایران نیز همراه با اقشار مردم  در همایش بزرگ ملت ایران واقع در میدان آزادی حضور یافتند.
* یکی از جلوه های زیبا و پایانی مراسم 22 بهمن امسال اذان و اقامه نمازجماعت ظهر در جای جای مسیر راهپیمایی به امامت روحانیان حاضر در راهپیمایی و صفوف طولانی نمازگزاران در خیابان ها بود.