ابراهیم رئیسی: مردم رای‌شان به مقاومت است نه مذاکره

رئیس قوه قضائیه گفت: مردم در مراسم تشییع سلیمانی اثبات کردند رای‫شان به مقاومت است نه مذاکره.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اجتماع عظیم امروز تنها یادآور سالگرد ۲۲ بهمن ۵۷ نیست بلکه امروز در تاریخ انقلاب شکوهمند ما نقطه عطف و یک انقلاب است مبتنی بر همان انقلاب ۵۷ و با تاکید بر همان اصول و مبانی، اما سخن نو داشته و پیام‌ها و آثار بسیاری به همراه دارد.
رئیسی تاکید کرد: یوم الله روز جلوه قدرت خدا از غیرمجرای طبیعی است، اما از بستر روز ۲۲ بهمن روزهای خدایی زیادی در این کشور شکل گرفته و می‫گیرد. یوم الله تشییع پیکر سردار سلیمانی یوم اللهی بود مبتنی بر همین ۲۲ بهمن ۵۷، درهم کوبیده شدن پایگاه دشمنان انقلاب و شکسته شدن ابهت پوشالی آمریکایی‫ها روزی خدایی بود مبتنی بر همین انقلاب شکوهمند. حضور میلیونی مردم و جلوه‫های بسیاری از این دست از آثار و برکات ۲۲ بهمن ۵۷ است.
رئیسی اضافه کرد: امروز نیز آنچه از رهبری می‌شنویم مبتنی بر همین اساس است که دنیا بداند می‌خواهیم نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و دوری از مستکبرین بسازیم که اساس آن تعالیم انسان باشد، ارتباط با کشورهای پیشرفته انسان را پیشرفته نمی‌کند، ما نفی ارتباط با کشورهایی که با ما دشمنی ندارند را نمی‌کنیم، این در حرکت و برنامه 40 ساله با حفظ عزت و مصلحت خواهد بود. پیشرفت توانمند شدن در کالاها، تولیدات و علم و فناوری است. در این جهت مقتدی ما فریاد می‌زند که گام‌ها را در این جهت استوار کنید و کشور را پیشرفته کنید.


رئیسی با بیان اینکه آنچه درمورد عدالت می‌گوییم و این کشور به دنبال تحقق آن است، عدالت در حوزه اقتصادی، اجتماعی، قضایی، فرهنگی و همه حوزه‌ها است، تصریح کرد: هرجا مردم احساس کنند دشمن در حال سوءاستفاده است، خیلی زود صفوف خود را جدا می‌کنند. نمونه این موضوع آن بود که چند ماه پیش در کشور رخ داد. مردم خواسته‫هایی داشتند ولی وقتی احساس کردند دشمن نقش‫آفرینی می‫کند، سریع دشمن را تنها گذاشتند.
وی تاکید کرد: سخن ما با اندیشه و تفکر غیرانقلابی است. این تفکر کار را مشکل می‫کند و به جای اندیشه به اقتصاد مستقل و مقاومتی، به اقتصاد وابسته می‫اندیشد. نگاه این تفکر به سیاست از موضع انقلابی نیست بلکه پیامی که می‫دهد نه پیام مقاومت که مذاکره است. مردم در مراسم تشییع سلیمانی اثبات کردند رای‫شان به مقاومت است نه مذاکره.