سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: ‫شورای ائتلاف از من مطالبه وجه کند، می‌گویم حذفم کنند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: نمی‫دانم اگر اسم من در لیست نهایی باشد شورای ائتلاف برای هزینه‫کردها از من مطالبه وجه می‫کند یا خیر اما اگر مطالبه وجه کنند، من استدعا می‫کنم که نام مرا خط بزنند چون من پولی ندارم بدهم.
به گزارش خبرآنلاین، روز دوشنبه معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی توسط رئیس‌جمهوری به وزارت کشور ابلاغ شده است. طبق توضیحات جمال عرف، این اقدام عمدتاً ناظر بر این است که خود نامزدها حسابی را باز کنند و آن را به فرمانداری‌های ما اعلام کنند و این شماره در سامانه جامع انتخابات ثبت خواهد شد. از سویی نماینده مالی نامزدها باید معرفی شوند.
از سویی در حالی که هزینه کردهای انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری و در مجموعه «جمنا» و برگزاری همایش‌های چند هزار نفری آنها حرف و حدیث‌های زیادی در‫پی داشت اما مصباحی مقدم معتقد است که تبلیغات پرحجم و چشمگیری در حمایت از کاندیدای مورد حمایت‫شان وجود نداشت.
غلامرضا مصباحی مقدم، در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» گفت: من معتقدم اگر انتخابات به صورتی انجام بگیرد که احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها تامین کننده مادی فعالیت انتخاباتی کاندیداها باشند، تا حدود زیادی مانع از ورود پول کثیف به انتخابات می‌شود اما اگر بنا باشد چنین کاری به صورت تشکیلاتی انجام نشود و انتخابات غیرتشکیلاتی باشد، نهایتا رقابت تنگاتنگی بین کاندیداها به وجود می‌آید و آنها به خرج کردن و ناهار و شام دادن و رای خریدن می‌افتند که با این شرایط نمی‌توان به راحتی جلوی ورود پول کثیف به انتخابات را گرفت مگر کسی فعالیت انتخاباتی کاندیداها را رصد کند و هزینه‫کردهای هر فرد معلوم شود.


مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سوال که در حال حاضر هزینه‫کردهای شورای ائتلاف قرار است چطور تامین شود؟ بناست حق عضویتی از اعضا و کاندیداهای دریافت شود یا راه‌های دیگری پیش‫بینی ‌شده است، گفت‫: من در شورا حضور ندارم و شما باید این سوال را از سخنگوی شورای ائتلاف، آقای پیرهادی بپرسید.
او افزود‫: در انتخابات گذشته و در جمنا بحث تامین هزینه‌های انتخاباتی حاشیه‌های زیادی داشت. بعد از انتخابات هم بسیاری از چهره‌های اصولگرا اعلام کردند که با مشکل مالی روبه‌رو هستند و بحث دریافت حق عضویت هم مطرح شد. درحال حاضر فکر می‌کنید شورای ائتلاف هم همان رویه را طی می‌کند یا تصمیم دیگری برای حل این مسئله گرفته است؟ در حال حاضر که هنوز لیست نهایی شورای ائتلاف مشخص نشده اما در جمنا هم افراد ثروتمندی در حمایت از کاندیدای جریان انقلابی در معرکه نبودند و کمک‌های مالی اساسی نشد. بنابراین شاهد تبلیغات پر حجم و چشمگیری نبودیم اما باز هم نمی‌دانم اگر اسم من در لیست نهایی باشد از من مطالبه وجه می‌کنند یا خیر اما اگر مطالبه وجه کنند من استدعا می‌کنم که نام مرا خط بزنند چون من پولی ندارم بدهم.