معاون اول رئیس‌جمهوری: نظام متعلق به همه است و هیچ کس نباید جا را بر دیگری تنگ کند

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: آرمان‌های جمهوری اسلامی بر اساس معارف دینی و اسلامی و برای جلوگیری از تبعیض و نابرابری تدوین شده است.
اسحاق جهانگیری در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و آمریکا و اسرائیل برای منطقه ما خواب‌هایی دیده‌اند اما نقشه‌های مختلف آنها یکی بعد از دیگری با شکست مواجه می‌شود و به همین دلیل است که از انواع خباثت‌ها بر علیه ملت ایران استفاده می‌کنند.
جهانگیری با تاکید بر اینکه انقلاب چتری است بر سر همه و هیچ کس حق ندارد جا‫ را بر دیگری تنگ کند، افزود: این نظام و انقلاب متعلق به همه شما است و فراموش نکنید، این انقلاب مهم‫ترین انقلابی بود که سرنوشت ما و اداره کشور را به دست خود ما رقم زد. وی تصریح کرد: همزمان با پیروزی انقلاب این اندیشه به وجود آمد که مردم به انقلاب و رهبری علاقه‫مند هستند و تصمیم ایشان تصمیم مردم است و امام می‌توانست به تنهایی برای کشور تصمیم بگیرد اما امام این موضوع را قبول نکرد و همه‫پرسی انجام شد و بعد از ۵۰ روز نوع حکومت به دست مردم تعیین شد و بعد از یک سال هم قانون اساسی توسط خبرگان ملت تدوین شد. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه مهم‫ترین شعار انقلاب قانون‌مداری است، ادامه داد: قانون‫مداری و ولایت‫مداری در این جمعیت ده هزار نفری که در راهپیمایی حضور دارند، موج می‌زند. وی تصریح کرد: توسعه امری درون‌زا است و پیشرفت کشور از درون امکان‌پذیر است و پیشرفت اقتصادی از همه آنها مهم‫تر است.
جهانگیری با اشاره به اینکه یکی از مهم‫ترین مسائل انقلاب ما وحدت و تقریب است که مبتنی بر ارزش‌های والای دینی و اسلامی است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از تقریب به عنوان یک اصل اساسی یاد می‌کنند پس باید به روش و منش ایشان بر‫گردیم.


معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: با افتخار می‫گویم اگر دشمنی آمریکایی‌ها و تحریم‌ها نبود امروز یکی از کشورهای توسعه یافته جهان بودیم اما باز هم در علم، زیر ساخت‌ها، سلامت و صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.
وی با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات بیان کرد: همه ما باید در انتخابات شرکت کنیم و حضوری فعال داشته باشیم تا دشمنان همانند گذشته ناامید و شکست خورده میدان باشند.