تجدید عهد ماندگار


گروه سیاسی/  بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته همزمان با چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در سراسر کشور برگزار شد. راهپیمایی 22 بهمن و گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در حالی با حضور قشرهای مختلف مردمی و مسئولان کشوری و لشکری و مراجع عظام تقلید انجام شد که کمتر از دو هفته دیگر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار است برگزار شود. دیروز اختلاف نظرها و گلایه‌ها و انتقادها رنگ باخته بود. از دبیر شورای نگهبان گرفته تا علی مطهری رد صلاحیت شده و مجید انصاری تأیید صلاحیت شده تا غلامعلی حدادعادل اصولگرا و محمدرضا عارف اصلاح‌طلب تا علی اکبر ناطق نوری و... همه آمده بودند نشان دهند اختلافی اگر هست، انتقادی اگر هست و گلایه‌ای اگر از همدیگر دارند، حساب انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را جدای از آن گلایه‌ها و تفاوت سلایق می‌دانند. بر همین اساس از ساعت 9 صبح دیروز همزمان با تهران در  5 هزار و 200 نقطه دیگر از کشور مردم همپای مسئولان به خیابان‌ها آمدند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. مردم پلاکاردهایی در حمایت از سردار سلیمانی در دست داشتند همچنان که پرچمِ متحد کشورهای جبهه مقاومت در راهپیمایی تهران در دست مردم قرار گرفته بود.
به گزارش ایسنا، مردم با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعارهای «الله اکبر»، «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش»، «حیدر حیدر»، «علی ولی‌الله حیدر» و... راهپیمایی خود را ادامه دادند. نصب پیکسل‌های سردار سلیمانی توسط راهپیمایان، حمل نمادین تابوت سربازان امریکا و رژیم صهیونیستی، لگدکوب کردن پرچم امریکا و رژیم صهیونیستی، برگزاری نمادین دادگاه جنایتکاران جنگی محور عبری-عربی-غربی و گرامیداشت شهدای هسته‌ای  و پلاکاردهایی در محکومیت طرح موسوم به معامله قرن از حاشیه‌های برگزاری این مراسم بود. همچنین ماکت موشک‌های ایرانی مزین به نام شهدای هسته‌ای و مقاومت در حاشیه این مراسم به نمایش در آمد. در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران، سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی، بخشی از دستاوردها و تسلیحات صنعت دفاعی کشور را به نمایش گذاشت. از جمله تجهیزات به نمایش درآمده در این غرفه بمب‌های هوشمند و هدایت دقیق قائم، بمب‌های هدایت‌شونده یاسین و بالابان و راکت‌های فجر-۵ بود.
گزارش‌های تصویری رسانه‌های مختلف حکایت از آن دارد که راهپیمایی روز 22 بهمن در برخی استان‌های کشور از جمله گیلان و آذربایجان‌ شرقی و غربی و اردبیل زیر بارش برف و سوز سرما برگزار شد و در حقیقت سرمای زمستان هم مانع از اشتیاق مردم برای تجدید عهد با آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی نشد. آنگونه که از پلاکاردها و دست نوشته‌های مردمی و البته سخنرانی‌ها و قطعنامه پایانی راهپیمایی برمی‌آید، در کنار بزرگداشت چهلمین روزشهادت شهید سلیمانی و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، مخالفت با اعمال فشارهای امریکا و تأکید بر ایستادگی در برابر آنها، محکومیت طرح موسوم به معامله قرن، تأکید بر حل مشکلات مردم و اهمیت و ضرورت حضور حداکثری در انتخابات پیش رو از محور‌های برجسته مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در شهرهای مختلف کشور بود. آنجا که هم مردم و هم سخنرانان تأکید داشتند با وجود برخی مشکلات عمدتاً اقتصادی، عهد آنها با انقلاب اسلامی برجاست و برای ادامه مسیر انقلاب در سایه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای قوی شدن ایران از تلاش دست بر نخواهند داشت.


دعوت راهپیمایان به حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی
در پایان مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد.  به گزارش ایرنا، در بخشی از این قطعنامه با تأکید بر تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن(قدس الله نفسه الزکیه) و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)آمده است: عزم جدّی برای انتقام سخت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی ‌المهندس و یاران همرزم‌شان از شیطان بزرگ امریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جانفشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت پیشگان امریکایی-صهیونیستی، اعلام می‌نماییم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده‌ برانگیز امریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک کش از پای نخواهیم نشست. در بند دیگری از این قطعنامه با اشاره به بدعهدی امریکا و قابل اعتماد نبودن آن تأکید شده: هر نوع زمزمه شوم و ذلت‌بار مذاکره با مصداق اتمّ استکبار، قاتل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دشمن شماره یک بشریت و دل بستن به بیگانگان را شدیداً محکوم می‌نماییم. در ادامه با محکومیت طرح معامله قرن آمده است: برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملّی و مصداق عینیِ جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رأی را به هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدیّن، انقلابیگری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضد فساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزدها را با هدف عمل به وظیفه شرعی، انقلابی و ملّی در مقطع حساس کنونی و تشکیل مجلس قوی لازمه تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی دعوت می‌نماییم. در بند پایانی قطعنامه آمده است: هوشیاری همگان در برابر نفوذ نااهلان در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، همت جهادی و اهتمام جدی مسئولان برای پاسخگویی صادقانه و عملی به مطالبات بحق مردم به‌ویژه در زمینه اشتغال، ازدواج جوانان، معیشت، مبارزه با تورم و گرانی افسارگریخته، تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با رونق تولید، ایستادگی و مقاومت شجاعانه در برابر نظام سلطه و پرهیز مطلق مقامات کشوری به ویژه دولتمردان از هر نوع حاشیه‌سازی را مصرانه خواهانیم.