عارف: احزاب و اصلاح‌طلبانِ استان‌ها برای معرفی کاندیداهای خود تلاش کنند

رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه شخصا از همه اصلاح‌طلبان در استان‌های مختلف که کاندیدای اصلاح‌طلب برای معرفی دارند درخواست می‌کنم تمام تلاش خود را برای حضور موثر مردم در انتخابات و پیروزی کاندیداهای خود به کار بندند، تاکید کرد: اینکه یک حزب بخواهد کاندیداهای خود را معرفی کند یا با جمعی از احزاب دیگر، به تصمیم خودشان بازمی‌گردد اما از لوگو و برند شورای‌عالی نمی‌توانند استفاده کنند.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی درباره موضع شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان درباره انتخابات مجلس یازدهم گفت: شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان یک نهاد اجماع‌ساز در خانواده جریان اصلاحات است که وظیفه انسجام‌بخشی این جریان را بر عهده دارد و یکی از وظایف این شورا تلاش برای بالا بردن مشارکت مردم در سرنوشت خود از جمله در انتخابات‌‌های گوناگون است و در چند انتخابات اخیر نیز شورای عالی اصلاح‌طلبان به وظیفه ذاتی خود عمل کرده است و اگر بگویم مشارکت مردم در انتخابات‫‌های اخیر به واسطه نقش‌آفرینی این شورا بیشتر بوده سخن بی‌راهی نیست. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای حضور مردم شکل گرفت، از همه اقشار مردم با سلایق گوناگون برای حضور در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دعوت کرد. رئیس فراکسیون امید در ادامه با اشاره به جلسات مختلف شورای عالی اصلاح‌طلبان درباره انتخابات مجلس یازدهم گفت: بعد از اعلام نظر هیئت‌های استانی درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در چندین جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان به بحث و تبادل نظر درباره چگونگی حضور در عرصه انتخابات پرداخت و اعضای این شورا نظرات خود و احزاب وابسته را مطرح کردند و در یکی از جلسات هم دبیران کل احزاب حضور داشتند و دیدگاه‫‌های خود را بیان کردند. وی تصریح کرد: همه اعضای شورای ‌عالی سیاستگذاری جبهه اصلاحات در جلسات اخیر نظرات خود را مطرح و دلسوزانه درباره چگونگی حضور اصلاح‌طلبان نقطه نظرات خود را اعلام کردند و از آنجا که از ابتدا اصل بر مشارکت در انتخابات مجلس بود، به نهادهای مسئول در امر انتخابات اعلام کرده بودیم که در بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای عمل شود که زمینه برگزاری رقابتی عادلانه برای انتخاباتی باشکوه و در طراز نظام جمهوری اسلامی فراهم شود که متاسفانه با رد صلاحیت چهره‌های اصلاح‌طلب، مومن و متعهد مواجه شدیم.
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه بعد از چندین جلسه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان به عنوان اجماع حاصل شد این بود که در استان‫‌ها شورای عالی هر استان متناسب با وضعیت کاندیداهای اصلاح‌طلب، نسبت به معرفی نامزدها و کمک به حضور مردم در انتخابات تلاش کند و نامزدهای معرفی شده توسط شوراهای استانی مورد حمایت شورای عالی خواهند بود شخصا هم از همه اصلاح‌طلبان در استان‌های مختلف که کاندیدای اصلاح‌طلب برای معرفی دارند درخواست می‫‌کنم تمام تلاش خود را برای حضور موثر مردم در انتخابات و پیروزی کاندیداهای خود به کار بندند.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان تاکید کرد: رمز موفقیت شورای عالی اصلاح‫طلبان از زمان تشکیل آن تاکنون انسجام و وحدت بوده است. مصرانه از همه اصلاح‌طلبان درخواست می‌کنم به گونه‌ای اظهار‫نظر نکنند که تلقی چند دستگی در خانواده اصلاحات ایجاد شود.