انتقاد شهاب حسینی از مسعود کیمیایی

شنبه شب در پردیس ملت پس از نمایش فیلم «شین» به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی، نشست خبری این فیلم با حضور اهالی رسانه برگزار شد، نشستی جنجالی با حواشی بسیار.
او پیش از مطرح شدن سوالات خبرنگاران در توضیحی مفصل درباره حواشی اخیری که برای او به وجود آمده صحبت کرد و در این میان، از مسعود کیمیایی بدون نام بردن از او انتقاد کرد.
ماجرا از این قرار بود که پس از سانحه هوایی هواپیمای اوکراین، در میان هنرمندان موجی برای شرکت نکردن در جشنواره برای همدردی با بازماندگان قربانیان این حادثه به راه افتاد که حسینی با نوشتن دو نامه طولانی و انتشار آن در صفحه شخصی خود در ایسنتاگرام این کار را تقبیح کرده بود که البته با واکنش کاربران این شبکه اجتماعی روبه‌رو شد. حسینی در این خصوص گفت: «جشنواره‌ فیلم فجر مثل هر فستیوال دیگری در دنیا یک امکان است. من کاری به فیلمسازان خیلی پرسابقه یا پیشکسوت ندارم. من با فیلمسازان جوانی کار دارم که قرار است پتانسیل و داشته‌های آینده این کشور باشند». او ادامه داد: «من نمی‌توانم ساکت بنشینم که استاد پیشکسوت سینما، که سال‌هاست روند کاریش پیش چشم تماشاگر مشخص است، و هرساله تماشاگر برخورد ناراحت‌کننده‌ای با فیلم‌های ایشان دارد، می‌آید و امسال هم فیلمی را می‌سازد که مطمئن است برخورد بدی با فیلمش اتفاق می‌افتد و بنابراین می‌آید و آن روغن ریخته را اصطلاحا نذر امامزاده می‌کند و سنگ‌بنایی را می‌گذارد که نتیجه‌اش جز نفاق و تفرقه و نفرت‌پراکنی چیز دیگری نیست. بقیه را در یک آمپاس اخلاقی قرار می‌دهد. کسانی که با یک دنیا عشق و امید و آرزو آمده‌اند فیلمی را ساخته‌اند که قرار است با آن آینده خودشان و سرزمین‌شان را رقم بزنند.این بی‌انصافی است که آدم اینقدر خودخواه باشد که طوری حرف بزند که ملاحظه‌ هیچ کس دیگری را در آن نکند».