دعوت به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن

گروه سیاسی/ راهپیمایی گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، 22 بهمن در سراسر کشور برگزار می‌شود. مراسمی که امسال با اربعین سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش همزمانی یافته و محملی برای اعلام موضع مردم عدالت‌جو و آزادیخواه در محکومیت تروریسم دولتی امریکا،  ایستادگی در برابر سیاست‌های خصمانه مثلث ارتجاع، صهیونیسم و امپریالیسم علیه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی و محکومیت معامله قرن خواهد بود. به همین مناسبت نهادهای انقلابی و احزاب و تشکل‌های سیاسی روز گذشته در بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم ایران برای حضور پرشور و همگانی در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.
سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حزب ندای ایرانیان و حزب مردم‌سالاری از جمله نهادها و تشکل‌هایی بودند که برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این راهپیمایی فراخوان دادند.  
جامعه مدرسین در بیانیه خود تأکید کرد: «ملت ما با حضور در راهپیمایی بزرگ یوم‌الله 22 بهمن بار دیگر صبر و شکر خود را به‌نمایش خواهد گذاشت و با تقویت همگرایی جهانی آزادگان، پیام روشنی به دشمنان مستکبر و اغواشدگان غرب غدّار خواهد داد. فریادهای مرگ بر امریکا نمونه‌ای حقیقی از ایمان به الله و کفر به طاغوت است و راهپیمایی عظیم 22 بهمن جلوه‌ای از شکرگزاری ملت ایران از نعمت نظام الهی، مقاومت و شهدای قهرمان است.»
در بخشی از بیانیه دعوت حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان آمده است: «در بیست‌ و دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ و همزمان با اربعین شهادت سردار دل‌ها که «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» از شعار فراتر رفته و حفظ آن در مقابل انواع تهدیدات و ترورهای نظامی و اقتصادی، به شعور جمعی و فلسفه‌ وجودی آحاد ایرانیان مبدل گشته، رویش هزاران نهال انقلابی را از هر قطره‌ خون حاج قاسم، نظاره‌گر خواهیم بود.» این بیانیه افزود: «مهم‌ترین دستاورد انقلاب، شأنیت دادن به مردم و نقش آنها در حاکمیت بر سرنوشت خویش است که در اصل 56 قانون اساسی به صراحت بیان شده است. این اصل در تمامی شئون حاکمیت لازم الاجرا است و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای گذر از موانع و مشکلات هیچ یاوری بهتر و مطمئن‌تر از حمایت مردم ندارد. برای تداوم این حمایت لازم است چه در تدوین قوانین و چه در اجرای آنها، رعایت حقوق تک تک آحاد شهروندان فارغ از دیدگاه‌ها یا سلایق آنها به عنوان مهم‌ترین وظیفه و رسالت حاکمیت مدنظر باشد.»


نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور روز گذشته در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال در بیش از 5 هزار و 200 نقطه شاهد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهیم بود که نشان دهنده استثنایی‌ترین پدیده تاریخ است زیرا بعد از 40 سال چنین بزرگداشتی برپا می‌شود.
او با بیان اینکه ۲۲ بهمن امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود زیرا معطر به عطر نه یک شهید بلکه یک مکتب است و مناسبت آن شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: خانواده سردار شهید سلیمانی میهمان ویژه مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در تهران خواهند بود و در تلاشیم با مساعدت خانواده سردار، از وصیتنامه ایشان رونمایی کنیم. همچنین اعلام محکومیت معامله قرن نیز جلوه دیگری به راهپیمایی امسال، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهد داد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ویژگی دیگر یوم الله ۲۲ بهمن امسال را بسترسازی برای حضور مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب افرادی صالح، انقلابی و بسیجی برای خانه ملت و برنامه ریزی برای کاستن از مشکلات مردم دانست.
بر اساس اعلام او حسن روحانی رئیس جمهوری سخنران راهپیمایی 22 بهمن در تهران است. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در زاهدان، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در مشهد، دادستان کل کشور در قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی در کرمان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبریز، سعید جلیلی در ساری، آیت‌الله دری نجف آبادی در زنجان، سرلشکر صفوی در بوشهر و آیت‌الله کعبی در اهواز سخنرانی خواهند کرد.
قرار است بیش از ۶ هزار عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی راهپیمایی‌های سراسر کشور در ۲۲ بهمن را پوشش دهند که ۳۰۰ نفر آنها عکاسان و خبرنگاران خارجی خواهند بود.
 مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران
شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی باشکوه روز 22 بهمن در شهر تهران را اعلام کرد. «مسجد امام حسین در میدان امام حسین»، «مسجد ابوذر در میدان ابوذر»، «مسجد امام‌هادی در خیابان شهید آقایی»،« مسجدالجواد درمیدان هفتم تیر»، « مسجد حضرت امیر در خیابان کارگر شمالی»،« مسجد حضرت مهدی در خیابان ستارخان»، « مسجد حجت بن‌الحسن در خیابان رودکی»،« مسجد جامع امام سجاد در خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی»، « مسجد امام جعفر در فلکه دوم صادقیه»، «مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر» و «مسجد نظام مافی در بلوار آیت‌الله کاشانی» مبادی 12 گانه ای هستند که برای آغاز راهپیمایی مردم تهران به سمت میدان آزادی در نظر گرفته شده‌اند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم مردم دعوت کرد تا امشب (دوشنبه - ۲۱ بهمن) در سراسر کشور با شعار الله اکبر به استقبال چهل ‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بروند.