مشکلی با انتقاد نداریم


سیدعبـــــاس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه همزمان با هشتمین روز برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور در پردیس سینمایی ملت از این رویداد بازدید کرد. صالحی درباره شائبه مطرح شده از سوی ابراهیم حاتمی‌کیا مبنی‌بر حساسیت‌های دولت نسبت به فیلم انتقادی «خروج»که حتی منجر به حذف فیلم از فهرست آرای مردمی جشنواره شده است، گفت: «حقیقتاً اینگونه احساس نمی‌کنم. بالاخره مسأله فیلم ایشان و تم آن از قبل روشن بوده است. نگاه دولت این است که فضای نقد و انتقاد در بخش‌های مختلف اجتماعی منجمله انتقاد از دولت، باز باشد از همین زاویه نیز به شخص بنده که طبیعتاً خط مستقیم این ارتباط با دولت بوده‌ام هیچ کس از دولت چه قبل از جشنواره چه در ایام نمایش فیلم در جشنواره، زبان به گلایه باز نکرده است.»  
وزیر ارشاد درباره انتقاد برخی سینماگران در قالب تحریم جشنواره و نیز اعتراض فرامرز قریبیان نسبت به فضای مدیریت سینما هم بیان کرد: «اعتراض  ایشان  مربوط به این دوره وزارت ارشاد نبوده است اما نگاه کلی ما این است که بتوانیم اهالی سینما را به‌صورت حداکثری در کنار هم داشته باشیم و خانواده سینمای ایران حداقل دفع را داشته باشد. کنار هم قرار گرفتن‌ها باید تداوم پیدا کند و جشنواره فیلم فجر نماد این همگرایی حداکثری است.»
او درباره چندصدایی بودن جشنواره فیلم فجر و حذف فیلم‌هایی با نگاه متفاوت از ویترین این رویداد هم گفت: «تأکید بنده به دوستان ما در هیأت انتخاب و داوران، هم به دبیر جشنواره و هم به رئیس سازمان سینمایی این بوده است که جشنواره سینمایی فجر، ویترین سینمای ایران با همه سلیقه‌های متکثر باشد.»