رقابت ۱+۷ برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال

سرویس ورزشی جوان آنلاین: به گفته ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، بیش از ۵۰ نفر برای تصدی پست‌های مختلف فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هشت نفر نامزد ریاست فدراسیون شدند و سایرین برای کرسی‌هایی مانند نواب رئیس و عضویت در هیئت رئیسه اعلام آمادگی کردند.»
حسین علی قریب، حبیب کاشانی، امیر مسعود هراتیان، محمد مهدی‌نبی، هدایت‌الله ممبینی، رضا جلالی، محمدرضا کلایی و حیدر بهاروند هشت نفری هستند که برای پست ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند. در بررسی نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال می‌توان از قریب به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی رقابت در انتخابات ۲۵ اسفند نام برد، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که پس از، اما و اگر‌های فراوان سرانجام دیروز به خیابان سئول جنوبی تهران رفت و با حضور در فدراسیون فوتبال برای انتخابات فوتبال نام‌نویسی کرد. قریب هشت سال پیش هم در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرد، اما او که آن روز‌ها حمایت وزارت ورزش را هم به همراه داشت، مغلوب لابی‌های سنگین علی کفاشیان با هیئت‌های فوتبال و همچنین فضاسازی رسانه‌ها درباره دخالت وزارت در فوتبال شد و نتوانست به صندلی ریاست برسد تا کفاشیان برای دومین دوره متوالی انتخاب شود. این بار هم گفته می‌شود قریب گزینه اصلی وزارت ورزش برای فدراسیون فوتبال است و حمایت مسعود سلطانی فر را به همراه دارد و گفته می‌شود او با درس گرفتن از تجربه تلخ هشت سال گذشته با توجه به رایزنی‌هایی که صورت گرفته شانس زیادی برای جانشینی تاج دارد.
حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال که نماینده بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال در انتخابات است، به نظر می‌رسد یکی دیگر از نامزد‌های پرشانس خواهد بود که با توجه به لابی با هیئت‌های فوتبال، امیدوار به حضورش در مجموعه مدیریتی فوتبال است. محمد مهدی نبی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و عضو فعلی هیئت مدیره پرسپولیس، دیگر نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال است که احتمال انصراف او از انتخابات به نفع گزینه وزارت ورزش وجود دارد.
هدایت‌الله ممبینی، عضو حال حاضر هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته داوران دیگر فردی است که برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرد، اما او شانسی برای رسیدن به صندلی ریاست ندارد. حبیب کاشانی مدیرعامل سابق پرسپولیس و مدیر تیم فوتبال امید از دیگر نامزد‌های انتخابات ۲۵ اسفند است و او هم به نظر نمی‌رسد شانس زیادی برای انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون داشته باشد.


محمدرضا کلایی، شهردار مشهد یکی نامزد‌های غیر‌منتظره انتخابات فدراسیون فوتبال است که دیروز ثبت‌نام کرد. هرچند کلایی با فوتبال ناآشنا نیست و با حمایت کامل از شهر خودرو حالا این تیم را در آسیا می‌بینید. رضا جلالی، مدیر فرهنگی فدراسیون فوتبال در زمان ریاست محمد دادگان یکی دیگر از نفراتی است که دیروز به ساختمان فدراسیون فوتبال رفت و برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال اقدام کرد. جلالی که استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز است، حالا ریاست مجمع ایثارگران شهرداری تهران را بر عهده دارد. امیرمسعود هراتیان، رئیس سابق هیئت فوتبال اصفهان از دیگر نامزد‌هایی است که دیروز برای پست ریاست ثبت نام کرد تا نامش در گزینه‌های جانشینی تاج قرار بگیرد.
حال پس از نام‌نویسی این هشت نفر برای انتخابات فوتبال، کمیته بررسی صلاحیت نامزد‌ها تشکیل می‌شود تا در نهایت در ۲۵ اسفندماه سال جاری و با برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، رئیس و ترکیب جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شود. نگاهی به سوابق افرادی که برای انتخابات فوتبال نامزد شده اند، نشان می‌دهد که آخر اسفند پرهیاهویی در انتظار فوتبال است، به خصوص که اراده‌ای جدی در مجموعه مدیریتی ورزش برای اصلاح شرایط نامساعد مدیریتی فوتبال در یک دهه گذشته به وجود آمده است تا فوتبال ایران پس از هشت سال حضور علی کفاشیان و سه سال و نیم حضور مهدی تاج، یک هوای تازه استشمام کند.