راز برکناری علی دایی از تیم ملی و شاسی بلندها علیه عابران !

 راز برکناری علی دایی از تیم ملی
حسین کاظمی، بازیکن پیشین تیم‌ملی فوتبال در اظهار نظری جنجالی، راز برکناری علی دایی از تیم ملی در دور مقدماتی  را برملا کرد. او در ویدئویی که به شدت مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته، ادعا می کند علی دایی چون احمدی نژاد را به رختکن راه نداد، برکنار شد! او درباره این اتفاق، این گونه توضیح می دهد: «بین دو نیمه بازی ایران و عربستان [در دور مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰]، یک به هیچ پیش بودیم که احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، می‌خواست به رختکن بیاید ولی علی دایی که سرمربی بود گفت تمرکز بازیکنان به هم می‌خورد.  بازی را ۲ بر یک باختیم و همان شب دایی برکنار شد.» کاربری نوشت: «کاش یه روزی بیاد که انتصاب ها و عزل ها توی ورزش اصولی پیش بره و به نظر یک مسئول این اتفاق نیفته.»
 
 تخریب طولانی ترین غار نمکی جهان برای میگو!
عکس های هوایی از تسطیح اراضی در اطراف غار نمکی ثبت جهانی شده در قشم برای پرورش میگو، بازتاب وسیعی در میان فعالان محیط زیست داشت. واگذاری اراضی در جزیره قشم از سال ۱۳۹۶ درحالی شروع شد که همان سال، پروژه ژئوپارک این جزیره موفق شد به فهرست ژئوپارک‌های یونسکو بازگردد. این ژئوپارک  به دلایل مشکلات مدیریتی در سال 91 کارت قرمز گرفته و از این فهرست خارج شده بود. واگذاری اراضی که بیشتر با هدف احداث اقامتگاه و مرکز پرورش میگو بوده، این ژئوپارک را بار دیگر در معرض تهدید قرار داده است. یکی از فعالان محیط زیست نوشت: «لودرها  دارن عملا ژئو پارک قشم را از فهرست جهانی خارج می کنن!» کاربری نوشت: «آخه کجای دنیا غار نمکی که طولانی ترین غار نمکی جهانه رو به مرکز پرورش میگو تبدیل می کنن؟!»
 


 دکتر نمی خواهیم، فهمیده می خواهیم!
آگهی استخدام تیم هوش مصنوعی شرکت تسلا، واکنش ها و بازتاب های زیادی در فضای مجازی داشت. «‏ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا در توئیترش آگهی استخدام برای تیم هوش مصنوعی شرکت تسلا گذاشته و نوشته است: «دکتر نمی خواهیم، درک عمیق از هوش مصنوعی می خواهیم.» ماسک که خود سال ها درگیر دانشگاه برای گرفتن مدرک لیسانس و فوق لیسانسش بوده دو روز بیشتر برای دوره دکترا دوام نیاورده است. کاربران به این توئیت و این نوع نگاه به استخدام واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «توی خیلی از کارها فهمیدن کار و تجربه مهمه نه مدرک دانشگاهی.» کاربر دیگری نوشت: « شرکت تسلا با اون همه کبکبه و دبدبه میگه مدرک مهم نیست بعد خیلی از ادارات ما آگهی استخدام میزنن که فقط ارشد از دانشگاه های معتبر.»
 
دیوار کنی جدیدترین متهم انتقال کرونا!
ویدئویی از دیوار کنی و مورچه خوردن تازه ترین متهم انتقال ویروس کرونا به انسان در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که واکنش های متفاوتی به همراه داشت. دانشمندان چینی این احتمال را داده اند که ویروس کرونا از طریق گوشت مورچه‌خوار پولک‌دار (پانگولین) از خفاش به انسان منتقل شده است. هرچند شکار پانگولین به دلیل خطر انقراض این حیوان ممنوع است اما در چین و برخی کشورهای آسیایی به صورت قاچاق و غیرقانونی فروخته می‌شود. کاربری به طنز نوشت: «فکر کن اینو چینی ها میخرن، می‌برن به زنشون میگن سبزی‌پلو پانگولین درست کن عشق کنیم، زنه هم میگه خودت پولکشو پاک کن من دستم بو می گیره.» کاربر دیگری نوشت: «خدا کنه بعد از این اتفاق، چینی ها توی سبک زندگی و انتخاب غذاهاشون تجدید نظر کنن.»
 
شاسی بلند ها علیه عابران!
شورای ایمنی اروپا خواستار ممنوعیت تردد شاسی بلندها در شهرهای قاره برای کاهش مرگ و میر عابران و دوچرخه سواران شد. این چکیده گزارشی از شورای ایمنی اروپا بود که روز گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفت. این شورا خواستار اقدام فوری برای مقابله با مرگ و میر جاده ای شد. طبق آمار 70 هزار عابر و دوچرخه سوار از سال 2010 تا 2018  جان خود را در اروپا از دست داده اند. به گفته کارشناسان خطر مرگ در برخورد با خودروهای شاسی بلند، اسپرت و ون بیشتر از خودروهای معمولی است اما کارشناسان تست تصادف معتقدند خودروهای شاسی بلند سنگین‌تر هستند و لزوما تهدید بیشتری علیه عابران و دوچرخه‌سواران محسوب نمی شوند. کاربری به طنز نوشت: «اصلا این شاسی بلندها غیر از خطر تصادف باعث فیس و افاده بعضی از مالکانشون هم میشن!»
 
 ابهامی جدید در معمای میانکاله
«ابهامی جدید در معمای مرگ پرندگان در میانکاله.» ویدئویی از صحبت های معاون فنی اداره‌ کل محیط زیست مازندران در برخی کانال های تلگرامی منتشر شد که خیلی زود به دیگر شبکه های اجتماعی رسید. در این ویدئو علی‌اکبر یداللهی، ضمن اشاره به منع شدن از اعلام دلیل مرگ بیش از ۱۴ هزار پرنده مهاجر در تالاب میانکاله، می گوید در حالی دام پزشکی علت مرگ را سم بوتولیسم حاصل از رشد جلبک خاصی اعلام کرده که این مرگ و میر تنها در 10 کیلومتر از تالاب 65 کیلومتری میانکاله رخ داده است. او همچنین می پرسد چطور ممکن است این جلبک فقط در یک منطقه خاص در میانکاله رشد کند؟ پیش از این هم ناصر کرمی و اسماعیل کهرم، از کارشناسان محیط زیست، احتمال سم پاشی عمدی توسط عده ای را مطرح کرده بودند.