خروج ابراهیم به مقصد پاستور کارنامه خالی اسکوچیچ و جشن تبرئه ترامپ!

مصطفوی-  می گویند «خروج» باز هم حرفی تازه درباره اوضاع اجتماعی دارد، شاید حرفی شبیه آژانس شیشه‌ای. می گویند خروج البته با آژانس شیشه ای تفاوت هایی دارد. چون فیلم این زمانه است. در صورتی که ریشه هر دوی آن ها نقد از درون است و اعتراض به کاستی های  موجود. آقای کارگردان همیشه حضور پر سر و صدایی در دوره های مختلف جشنواره فیلم فجر داشته و امسال سراغ یک فیلم انتقادی درباره مشکلات اقتصادی و مدیریتی رفته است. ابراهیم حاتمی کیا، امسال با فیلم جدیدش سراغ ایده‌ای نو رفته است؛ ایده اعتراض مردمی به مسئولان و فارغ از وجوه داستانی که احتمالا نوک تیز انتقادش، انفعال و بی‌تحرکی دولتی‌ها را نشان رفته و بیش از همه بی‌عملی ها را می کوبد. فرامرز قریبیان که شب گذشته از تصمیم اش برای خداحافظی با  دنیای بازیگری صحبت کرد انتخاب دقیق «خروج» بوده و به طور قطع یکی از برگ برنده های حاتمی کیاست اما این فقط رمز  موفقیت احتمالی خروج نیست. در صفحه سینما و تلویزیون درباره چند نکته موفقیت این فیلم نوشته ایم. آن را بخوانید.
* «انتخاب اسکوچیچ فاجعه است!» ، « این، تصمیم بسیار خوبی برای فوتبال ایران بود.» و... انتخاب اسکوچیچ به عنوان  سرمربی تیم ملی حسابی سر و صدا به پا کرد و حاشیه هایی به دنبال داشت. عمر مربیگری اسکوچیچ کروات در فوتبال ایران به شش سال قبل بر می‌گردد که برای نخستین بار توسط مسئولان ملوان به ایران آمد و توانست بهترین نتایج این تیم را به دست آورد. او در صنعت نفت هم  تاکنون بهترین نتایج را با این تیم در لیگ گرفته بود و کارش را تا پایان فصل ادامه نداد. اما انگار آقای کروات کارنامه ای دارد پر از خالی! اسکوچیچ در کارنامه اش ، مربیگری در کرواسی، اسلوونی، کویت، عربستان و لیگ دسته یک ایران را دارد. اودر ایران هیچ جامی نبرده اما  توانسته است فقط یک بار در کرواسی و فقط یک بار هم در اسلوونی قهرمان سوپرجام شود و به جز این افتخار دیگری نداشته است. بنابراین فوتبالی هایمان با مواضع متفاوتی درباره سرمربی جدید اظهار نظر کرده اند. در صفحات ورزشی درباره آقای سرمربی، واکنش ها و حاشیه های انتخاب او نوشته ایم.
* ترامپ جشن گرفت. یک روز بعد از تبرئه در سنای آمریکا از اتهامات استیضاح، رئیس جمهور مو نارنجی  در جمعی در کاخ سفید به مخالفانش تاخت و حسابی از خجالت آن ها درآمد . او صفحه اول روزنامه واشنگتن پست را روی دست گرفت و با اشاره به تیتر اول آن گفت: حالا این کلمه خوشگل را داریم... به آن می گویند «تبرئه کامل» . ترامپ در ماه دسامبر براساس دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی علیه کنگره در مجلس نمایندگان استیضاح شده بود، اما روز چهارشنبه بعد از دو هفته محاکمه بدون احضار شهود از سوی جمهوری خواهان در سنا تبرئه شد. مشروح این خبر را در صفحه بین الملل بخوانید.