دیپلماسی ظریف با لهجه چینی و تخفیف برای کل کل با ترامپ!

 پیام چینی ظریف
ویدئویی از چینی صحبت کردن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که با واکنش های زیادی همراه بود. در این ویدئو ظریف در مصاحبه با شبکه فونیکس به زبان چینی می گوید: «موفق باشی چین، موفق باشی ووهان». کاربران اما به حرکات صورت ظریف هنگام ادای کلمات چینی واکنش نشان دادند و با انتشار ویدئوهای دستکاری شده با آن شوخی کردند. کاربری نوشت: «به نظرم دکتر ظریف می‌خواد بچه‌های فامیل رو بترسونه می‌گه بشین، وگرنه چینی حرف می‌زنما!» کاربر دیگری نوشت: « ظریف با این چینی حرف زدنش نشون داد، این پتانسیل رو داره که بازیگر فیلم‌های ژانر وحشت چینی بشه. فقط کافیه بهش دیالوگ بدن حرف بزنه همین!» کاربری هم نوشت: «به این میگن دیپلماسی، به مردم چین به زبون خودشون دلگرمی داد. این جوری میشه با دنیا تعامل داشت.»


 تخفیف برای کل کل با ترامپ!
«رو حساب کل کل با ترامپ به مدت سه روز به مناسبت دهه فجر کلیه اجناس فقط 20 هزار تومان»؛ گویا این متن تابلوی فروشگاه لباس فروشی در شیروان است که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و با واکنش های جالبی هم همراه است. کاربری نوشت: «دم این فروشنده گرم که برای ارائه تخفیف دست به یک کار خلاقانه و جالب زده و به نوعی ترامپ رو هم تحقیر کرده، کاش دست به دست شه برسه به ترامپ.» کاربر دیگری نوشت: «کاش به هوای کل کل با ترامپ اجناس تاناکورایی و دست دوم رو به مردم نفروشه که اون وقت با ترامپ کل کل نکرده بلکه همراهی کرده!» کاربری هم نوشت: «این کار ها به رغم این که گاهی ممکنه طنز یا  حتی مضحک به نظر برسه اما سرجمع روی روحیه اجتماعی و زدودن ترس از تحریم تاثیر مثبتی می ذاره.»
 
 مامور وظیفه شناس


بعضی لحظه ها هستند که دیدنشان حال خوب به آدم تزریق می کند. یکی از این لحظه ها که توسط یکی از شهروندان به ثبت رسیده و ویدئوی آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده، متعلق به یک مامور راهنمایی و رانندگی است که وقتی می بیند خودرویی وسط بزرگراه  خراب شده خودش دست به کار می شود و شروع به هل دادن خودرو می کند تا خدای نکرده حادثه ای رخ ندهد. کاربران از این حرکت مامور وظیفه شناس قدردانی کردند. کاربری نوشت: «چقدر خوبه که آدمای اطرافت این جوری باشن که تنها به فکر خودشون نیستن و به همه فکر میکنن.» کاربر دیگری نوشت: «کاش این قدر این ویدئو رو نشر بدیم که همه دلشون بخواد به دیگران کمک کنند تا شاید مشهور بشن.» کاربری هم نوشت: «کاش رئیس پلیس راهور از این جور مامورهای وظیفه شناس قدردانی کنه.»
 
صیاد با انصاف
«تو هر شغلی شرافت داشتن مهمه». ماهی گرفتن با این که در کلیت خودش شکار و گرفتن زندگی ماهی‌ها محسوب می‌شود اما اگر درست و با ملاحظه انجام شود  می‌تواند برای تغذیه انسان ها مفید باشد. مثلا پیش از این ویدئوهایی از وصل کردن برق در آب منتشر شده بود که راه‌هایی ناجوانمردانه و بی‌رحمانه برای ماهی گرفتن هستند و موجودات زیادی را در دریا از بین می‌برند. ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که یکی از ماهیگیران آستارایی با این که یک بچه‌ماهی خاویاری را صید کرده به خاطر ارزشمند بودن این گونه، آن را به آب برمی‌گرداند تا بی‌دلیل زندگی این بچه ماهی خاویاری را از او نگرفته باشد. این کار ارزشمند ماهیگیر با واکنش خوب کاربران مواجه شده است. کاربری در واکنش به این ویدئو نوشت: «چقدر دغدغه‌مند بودن این صیاد حالم رو خوب کرد».
 
خودروهای برقی ساخت جوانان ایرانی
به‌تازگی در نمایشگاهی به مناسبت دهه فجر از چند خودروی برقی جدید که توسط جوانان ایرانی ساخته شده، رونمایی شده است. خودروهایی که هر کدام در سطح بسیاری از نمونه‌های خارجی خودشان کیفیت دارند. البته پیش از این هم نمونه‌های دیگری توسط جوانان نخبه کشور ساخته شده بود. انتشار تصاویر و توضیحات مربوط به رونمایی از خودروها باعث شده کاربران ضمن افتخار به ساخت این خودروها، این نکته را متذکر شوند که لازم است شرایطی فراهم شود تا از این تولیدات حمایت لازم شود. کاربری نوشت: «قطعا ما توانمندیش رو داریم فقط کافیه مسئولان اراده‌ای به خرج بدن تا دست مافیای خودروسازی کوتاه بشه و این مبتکران هم بتونن در شرایط عادلانه تولیدات خودشون رو به بازار عرضه کنن».
 
 کارنامه  فارسی فرزندان سلطان عثمانی
تصویری از یک کارنامه آموزشی متعلق به محمد سلیم و عبدالقادر عثمانی، پسران سلطان عبدالحمید دوم (سی و چهارمین  خلیفه امپراتوری عثمانی) در فضای مجازی منتشر شده است. این کارنامه به زبان فارسی نوشته شده چون زمان تاسیس تا سال‌های متمادی زبان رسمی و دیوانی دولت عثمانی زبان پارسی بوده است. از نکات جالبی که توجه کاربران را به خودش جلب کرده، مواد درسی جالبی است که توی کارنامه وجود دارد. درس‌هایی مانند «پندنامه عطار نیشابوری»، «تعلیم فارسی»، «احوال نجوم و علم افلاک» برای کاربران زیادی جالب بوده است. کاربری نوشت: «خودمون از این منابع ارزشمند فرهنگی مون غافل می‌شیم در حالی‌که لازمه تو مدارس از این منابع هم استفاده کنیم». کاربری هم نوشت: «جالبه در کنار نمره عددی، نمره توصیفی هم داشته مثل سیستم امروزی!»