رئیس قوه قضائیه: هرکس ‌انتخابات را زیر سوال ببرد، در جریان جبهه دشمن قرار می‌گیرد‌

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: دیدبان تیزبین بصیرت آفرین، حکیم فرزانه ما دیروز فرمودند آنچه که پیش‌ رو دارید، آن وظیفه است. یادمان نرود که انتخابات مسئله مهمی است. همه کسانی که دل در گرو این نظام و کشور و عزت این ملت دارند و هرکس که به عزت این کشور فکر می‌کند، باید وظیفه‌اش را در این عرصه خوب انجام دهد. هرکس هم با هر انگیزه‌ای جریان انتخابات را زیر سوال ببرد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، با تضعیف جریان انتخابات در جبهه دشمن قرار می‌گیرد.
به گزارش تسنیم، سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در دیدار با خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم استان بوشهر‌‌ گفت: نهم دی ماه سال گذشته در جمع مردم ولایتمدار و با بصیرت و مخلص این استان حضور یافتم. جمعیت، بسیار مثال‌زدنی بود که نشان‌دهنده رسالت شهدای بزرگوار این استان در طول تاریخ است که خوب می‌فهمیدند؛ زمان را تشخیص می‌دادند؛ در زمان لازم موضع‌گیری می‌کردند و زمان‌شناسی از ویژگی‌های مهم شهدای ما است.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: رمز بقای شهدای ما آن است که خون مطهر آن‌ها به ثارالله اتصال پیدا کرده و اگر خونی در این عالم به ثارالله متصل شد، او از بین رفتنی نیست. مگر خداوند متعال از خون علی اصغر شش ماهه گذشته که از خون شهدای ما بگذرد؟ هرگز نگذشته و نخواهد گذشت. مگر خداوند متعال از بدن اربا اربای علی اکبر گذشته؟ هرکسی که به پیروی علی اکبر بدنش اربا اربا شد و مردم روی دست‌ها او را تجلیل کردند، خداوند متعال از خون او بگذرد؟ هرگز نخواهد گذشت.
وی بیان کرد: این موارد همه انسان‌ساز، هویت‫ساز و جریان‌ساز است و باید از این هویت‌سازی‌ها نهایت بهره‌برداری بشود و تلاش صورت گیرد که به این هویت انقلابی و هویت کار، تلاش، خستگی ناپذیری، ابتکار و خلاقیت میدان داده شود که در این صورت یقینا هنجارهای اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.


رئیس دستگاه قضا در ادامه عنوان کرد: دیدبان تیزبین بصیرت آفرین، حکیم فرزانه ما دیروز فرمودند آنچه که پیش رو دارید، آن وظیفه است. یادمان نرود که انتخابات مسئله مهمی است. همه کسانی که دل در گرو این نظام و کشور و عزت این ملت دارند و هرکس که به عزت این کشور فکر می‌کند، باید وظیفه‌اش را در این عرصه خوب انجام دهد. هرکس هم با هر انگیزه‌ای جریان انتخابات را زیر سوال ببرد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، با تضعیف جریان انتخابات در جبهه دشمن قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: راهبرد دشمن آن است که مردم را مایوس کند. راهبرد دشمن آن است که مردم را ناامید کند و راهبرد دشمن آن است که نسبت به داشته‌های عظیمی که این کشور بحمدالله از آن برخوردار است، در مردم ایجاد دغدغه و تزلزل کند. باید دوستان انقلاب و آن‌هایی که دغدغه‌شان مردم و نظام است، آن‌ها در جهت آنچه که نیاز مردم و رفع مشکلات و گره گشایی از کار مردم است، حرکت کنند و آن چیزی است که امروز رهبری برای همه ما وظیفه دانستند و آنچه که امروز برای ما به عنوان یک وظیفه جدی است، توجه داشتن است به آن چیزی است که انقلاب اسلامی از ما درگام دوم خود می‌خواهد.
‌رئیسی گفت: توانمند کردن کشور بسیار مهم است. کشور قوی از کجا پدید می‌آید؟ از دستگاه‌های قوی و کارآمدی دستگاه‌های اداری کشور قوت حاصل می‌شود. شکل گرفتن مجلس قوی از پایه‌های مهم شکل گرفتن کشور قوی است. جایگاه قانونگذاری، جایگاهی است که اگر مردان و زنانی در آن حضور پیدا کنند که دل به خدا داشته و از دشمن هراس نداشته باشند و ایمان به خدا، مردم‫داری و دوری از اشرافیت، مرزبندی بین خودی و دشمنان داشته باشند، چنین مجلسی می‌تواند به قدرتمند شدن کشور کمک کند. کارآمدی نمایندگان، ایمان و باور و اعتقاد آنان با تمام وجود نسبت به انقلاب، نظام و ارزش‌ها، عشق ورزیدن به آرمان‌های انقلاب، شناخت مسائل، پیگیری و حل مسائل و گره باز کردن از زندگی مردم، مجلس را قوی می‌کند. مجلس قوی می‌تواند قوانین و مقررات قوی و نظارت قوی را شکل دهد و این‌ها در قدرتمند شدن کشور موثر است.