وظیفه ی واعظی سخنگویی است یا سخنگویی به جای همه؟!

آفتاب یزد ـ گروه سیاسی: این روزها پررنگ‌ترین چهره ی کابینه، نه حسن روحانی است نه ظریف و نه حتی وزیر کشور! این روزها، اصلی ترین مباحث و اخبار را خبرنگاران از زبان رئیس دفتر ریاست جمهوری می‌شنوند و به سرعت مخابره می‌کنند. بی هیچ قضاوتی کافی است به بریده‌هایی از اظهارات محمود واعظی طی دو ـ سه هفته ی گذشته، دقت شود.
در مقام وزیر امور خارجه!
ـ سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران بسیار خوب بود.
در مقام وزیر کشور!


ـ مشارکت حداکثری در انتخابات بسیاری از توطئه‌‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
در مقام رئیس جمهور!
ـ زمانی مشارکت حداکثری خواهیم داشت که انتخابات رقابتی باشد.
در مقام سخنگوی دولت!
ـ توضیحات واعظی در خصوص فایل صوتی مشاهدات خلبان هواپیمای شرکت آسمان از ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط موشک پدافند؛ «خلبان نگفته است که موشک بوده!»
در مقام سخنگوی دولت!
ـ دولت تا روز جمعه از سقوط هواپیمای اوکراینی مطلع نبود
در مقام وزیر امور خارجه!
ـ محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری ایران درباره فایل صوتی منتشر شده درباره هواپیمای اوکراینی گفته این فایل صوتی را مسئولان ایرانی در اختیار اوکراین قرار داده و مسئله پنهانی وجود ندارد.
در مقام وزیر نفت!
ـ واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری:افت بورس و اقتصاد چین و تاثیر آن بر بازار نفت مقطعی است
در مقام وزیر امور خارجه!
ـ توضیحات واعظی درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران: مذاکرات خوبی با طرف اروپایی انجام شد/ قبول کردند که بعد از خروج آمریکا از برجام اروپایی‌ها نتوانستند به تعهدات شان عمل کنند/ اعلام کردند که اروپا خواستار روابط خوب در همه ابعاد با ایران است.
در مقام سخنگوی دولت!
ـ واعظی: اروپا نمی‌خواهد از مکانیسم ماشه استفاده کند
ضعف اطلاع‌رسانی حتی با حضور سخنگو!
ماه‌ها دولت فاقد سخنگو بود و اما این روزها که علی ربیعی وظیفه ی سخنگویی دولت را بر عهده دارد یا باید مباحث را پیچیده در لفافه‌های چند لایه، در میان توئیت‌های آشنا جست و جو کنیم یا منتظر بمانیم تا در حاشیه ی برگزاری جلسات هیات دولت، محمود واعظی به میان خبرنگاران بیاید و خبرها و اظهارنظرات دست اول را تحویل خبرنگاران بدهد و این می‌تواند علاوه بر اثبات بسیاری از گمانه زنی‌های سابق و لاحق، آسیب‌های بسیاری بر جای گذارد از جمله این که در برخی مواقع، هیچ کس حاضر به پذیرفتن مسئولیت عدم اطلاع‌رسانی نخواهد بود مثل این روزها که ربیعی سکوت کرده و واعظی ترکتازی می‌کند.
دیری نخواهدپایید که تحلیلگران خواهند نوشت: دولت، دولت بدی نبود اما به واسطه ی ضعف اطلاع‌رسانی و عدم اعتقاد به رسانه و سخنگو، زیربار سنگین هجمه‌ها و انتقادات، له شد!