روحانی:ممکن است از هم گله هایی داشته باشیم ولی همه نکات را درون خانواده ببریم

رئیس جمهور با بیان این که  ملت بزرگ ما در هر روز و در هر حادثه اش ایستادگی کرده و ما باید مردم را حفظ کنیم، افزود: من باز تاکید می کنم اسلامیت در کنار جمهوریت و جمهوریت در کنار اسلامیت می ماند. جمهوریت بدون اسلام در یک زمان کوتاه به دیکتاتوری تبدیل خواهد شد و اسلامیت بدون جمهوریت باقی نخواهد ماند، قدرت اسلام  از طریق حضور و فداکاری مردم امکان پذیر است.  وی حضور مردم در صحنه، وحدت و یکپارچگی را رمز پیروزی و تضعیف و شکست دیکتاتوری و بدخواهی ها برای ملت ایران دانست و با تاکید بر این که «کلید اصلی حل مشکلات جامعه و ایستادگی در برابر دشمنی ها، حضور و وحدت مردم و اعتماد بین حاکمیت و مردم است»، همگان را به شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
(president.ir)،  حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: امروز بیش از همیشه نیاز داریم تا در 22 بهمن در کنار یکدیگر به صحنه بیاییم و به دشمنان بگوییم که 41 سال در کنار انقلاب بوده ایم و تا زنده ایم در کنار انقلاب، امام و راه رهبری باقی خواهیم ماند.
اگر امام(ره) نبود و اگر یاران امام(ره) نبودند گروهک‌ها می‌خواستند تمام جامعه ما را شقه شقه و قطعه قطعه کنند
وی اضافه کرد: پس از انقلاب هر روز که مردم به صحنه آمدند، آن روز، روز پیروزی ما بود. روحانی با ارائه توضیحاتی درباره تاریخ انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) نگذاشت بین مردم و نیروهای مسلح زمان رژیم، تقابل و درگیری ایجاد شود بلکه امام(ره) با جاذبه‌ای که به وجود آورد، نیروهای طرف مقابل را جلب و جذب کرد. بنابراین همه آن هایی را که قبل از پیروزی انقلاب در ادارات و جاهای مختلف سوابقی داشتند، جز افراد خاص و معدود، مورد عفو و گذشت قرار داد. وی افزود: انقلاب و نهضت باید خطاهای قبلی و گذشته را که در فضای خاص و دیکتاتوری به وجود آمده بود، عفو کند و از آن بگذرد و همه نیروها را جذب کند. اگر امام(ره) نبود و اگر یاران امام(ره) نبودند، گروهک‌ها می‌خواستند تمام جامعه ما را شقه شقه و قطعه قطعه کنند.


اگر امام نبود، تندروها شاید یک کارخانه را هم باقی نمی‌گذاشتند
وی تصریح کرد:  اعتدال و جاذبه امام و وحدت مردم بود که ما را در آن روزهای سخت از همه پیچ و خم‌های بسیار پیچیده عبور و نجات داد. اگر امام نبود، تندروها به عنوان این که مسئول این کارخانه چه بوده و چگونه بود، شاید یک کارخانه را هم باقی نمی‌گذاشتند. خدا رحمت کند، مرحوم شهید صدوقی در یزد با آن مشی اعتدالی‌اش همه مراکز اقتصادی یزد را حفظ کرد.
اسلامیت در کنار جمهوریت و جمهوریت در کنار اسلامیت می ماند
وی ادامه داد: حوادث می‌گذرد به هر حال مسائل مختلف پیش می‌آید. امروز انتخابات مجلس است و فردا انتخابات ریاست جمهوری و پس فردا انتخابات خبرگان است. باید به هدف و به آثار بلند مدت مسئله نگاه کنیم که وحدت ملی و اعتماد ملی ماست.
هیچ کس بالاتر از قانون و مردم نیست
روحانی افزود: هیچ کس بالاتر از قانون و مردم نیست فکر نکنیم یک جمع کوچکی هستیم و ما افکار مردم را هدایت می کنیم و اگر ما نباشیم مردم گمراه می شوند، نه مردم خوب می فهمند و خوب انتخاب می کنند. اساس اسلام هم بر اساس انتخاب مردم است مردم باید برگزینند و انتخاب کنند.
ممکن است از هم گله هایی داشته باشیم ولی همه نکات را درون خانواده ببریم
وی همچنین با اشاره به 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: می خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوار ایران اعلام کنم، 22 بهمن امسال مثل هر سال به شما نیاز دارد، بیشتر از سال گذشته و همه سال ها. امروز دشمنان ما با همه توان و قدرت شان روبه روی منافع ملی ما ایستاده اند. همان طور که حضور شما در تشییع جنازه و بدرقه آن سردار بزرگ دشمن را منکوب کرد و قدرت و وحدت شما را نشان داد، امروز هم ما نیازمند هستیم که در روز 22 بهمن باز هم در کنار هم قرار بگیریم، به صحنه بیاییم و به دنیا بگوییم ممکن است ما از هم گله هایی و نکاتی داشته باشیم ولی خواهش می کنم همه نکات را درون خانواده ببریم. وی تاکید کرد: ما به هر حال یک ملت هستیم به عنوان یک خانواده، حال ممکن است فرد یا  افرادی اشتباه کنند و کاری انجام دهند، باید در درون خانواده به هم انتقاد کنیم، باید در درون خانواده نقد کنیم، اگر رئیس جمهور هم در یک جایی نقد می کند این را به یک معنای دیگر نگیریم. دلسوزی در درون خانواده است، دلسوزی برای اجرای قانون است و نه هیچ چیز دیگر.
 
   خبر مرتبط
دستور رئیس جمهوربرای ارائه لایحه اصلاح نظارت بر انتخابات

ایرنا-رئیس جمهوری در نامه‌ای خطاب به معاون اول خود، خواستار تهیه و ارائه لایحه‌ای برای اصلاح بخش نظارت بر انتخابات شد.در پی نامه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به رئیس جمهوری و درخواست ارائه لایحه قانونی به مجلس برای همه پرسی در خصوص نظریه تفسیری شورای نگهبان از اصل ۹۹ قانون اساسی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پی نوشت این نامه دستور داد، «لایحه‌ای برای اصلاح بخش نظارت با کمک جناب آقای دکتر رحمانی فضلی، سرکار خانم دکتر جنیدی و جناب آقای دکتر امیری حقوقی تهیه و ارائه شود.» همچنین اسحاق جهانگیری پس از دستور رئیس جمهوری در پی نوشت نامه‌ای به لعیا جنیدی نوشت، «سرکار خانم جنیدی ،پیشنهادی در اولین فرصت تهیه شود تا پس از بررسی در جلسه ای به دولت ارائه شود.»