سردار جنگل به تولید نفت می رسد

عطیه لباف
خبرنگار
دو خبر از دریای خزر رسید، خبر نخست از 250 کیلومتری سواحل نکا و میدان نفتی سردار جنگل است. سال آینده تولید زودهنگام از این میدان شروع می‌شود و نفت آن از بستر خزر به خشکی می‌رسد. خبر دوم از فواصلی دور‌تر و غرب خزر است. توافقنامه توسعه مشترک میدان البرز در شرف اجراست. به‌طوری که ایران و آذربایجان به احتمال قوی از سال آتی توسعه مشترک این میدان را آغاز می‌کنند.
درباره تولید زودهنگام نفت از سردار جنگل، مدیرعامل شرکت نفت خزر به «ایران»، می‌گوید: «طرح تولید زودهنگام نفت از میدان سردار جنگل در شرکت نفت خزر در حال تدوین است و پس از تأیید این طرح توسط مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، پیش‌بینی می‌شود که از سال آینده برای نخستین بار برداشت روزانه نفت از بستر دریای خزر برای اولین بار در تاریخ نفت شمال کشور رقم بخورد.»
علی اصولی با اشاره به اینکه طرح تولید زودهنگام نفت خام از میدان سردار جنگل در مرحله کارشناسی قرار داد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ادامه می‌دهد: «این طرح به درخواست هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران در حال تهیه است و تا این لحظه برداشت روزانه حداکثر 5 هزار بشکه نفت را در طرح دیده‌ایم و چنانچه توسط مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی و هیأت مدیره شرکت ملی نفت به تصویب برسد، تولید نفت از سردار جنگل با 5 هزار بشکه در روز آغاز خواهد شد.»