رونق تولید داخل، راهکار عبور از تمام بحران‌هاست

محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که چطور باید اقتصاد کشورمان را قوی کنیم؟ اظهار داشت: تنها راهی که می‌توان اقتصاد را قوی کرد، تقویت تولید داخلی است.
وی با بیان اینکه باید به تولید داخل متکی باشیم، افزود: حمایت از تولید داخلی و بخش خصوصی باید حتماً برای قوی شدن اقتصاد در دستور کار باشد؛ دستگاه‌های دولتی باید پشتیبان بخش خصوصی باشند.
مدیرعامل بانک ملی تأکید کرد: در صورتی که بخش خصوصی قوی باشد، دیگر تحریم‌ها اثری در اقتصاد نخواهد داشت، در این صورت به‌راحتی می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.
حسین‌زاده همچنین به ارتباطات تجاری با دنیا اشاره کرد و افزود: البته ارتباطات تجاری با دنیا در حد معقول و تا جایی که امکان‌پذیر باشد،‌ لازم است اما اگر تکیه‌مان به تولید داخل باشد و به اعتماد به نفس و خودباوری برسیم می‌توانیم از تمام بحران‌ها عبور کنیم.


وی در پاسخ به این سؤال که در نظام بانکی تا چه ‌حد سیاست‌ها به‌سمت تقویت تولید داخلی و اقتصادی بوده است، یادآور شد: کنترل نرخ ارز، نقدینگی و تورم در یکی دو سال اخیر به‌صورت ویژه در دستور کار بوده و عملیاتی شده است.
این مسئول با اشاره به حمایت بانک‌های دولتی از تولید داخلی ابراز کرد: تمام بانک‌ها خصوصاً بانک‌های دولتی و بزرگ از تمام واحدهای تولیدی که نیاز به نقدینگی داشته باشند، حمایت می‌کنند.
حسین‌زاده ادامه داد: علی‌رغم اینکه تأمین هزینه بخشی از حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله به دوش بانک‌ها بوده است، ولی باز هم از تولید کم نگذاشته‌ایم.
وی درباره رونق برخی از واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برخی از واحدهای تولیدی یک شیفت کاری خود را به دو و سه شیفت افزایش داده‌اند؛ این درحالی است که در مقاطعی برخی از منسوجات تولیدی اصلاً بازار نداشت. وضع این واحدها خراب بود ولی الان همین واحدها سه‌شیفته کار می‌کنند و می‌شود همین روال را در واحدها و صنوف تولیدی دیگر ادامه داد.