افتتاح 1570 واحد مسکن مهر

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش 58 درصدی پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به سال گذشته گفت: در دهه فجر امسال 1570 واحد مسکن مهر با اعتبار 111 میلیارد تومان تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی 1491 پروژه به ارزش 7527 میلیارد توسط 87 دستگاه اجرایی در دهه فجر امسال درخصوص میزان کل پروژه‌های افتتاح‌شده طی سال 98 افزود: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده درخصوص حجم اعتبار پروژه‌های افتتاحی در سال 98 اعم از پروژه‌های افتتاحی سفر معاون اول رئیس‌جمهور، هفته دولت، سفر وزیر نیرو و دهه فجر، امسال درمجموع 3124 پروژه بااعتبار هزینه شده بیش از 129473 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی استان به بهره‌برداری رسیده یا خواهد رسید که اعتبار هزینه شده نسبت به سال گذشته بیش از 58 درصد افزایش داشته است.
80 پروژه محرومیت‌زدایی
رزم‌حسینی با اشاره به اعداد و ارقام پروژه‌های بخش محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: 80 پروژه در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی نظیر احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های اشتغال‌زایی و ... از سوی دستگاه‌های اجرایی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بااعتباری بیش از 668 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.


وی درخصوص پروژه‌های حوزه توسعه شهری نیز گفت: پروژه‌های توسعه شهری که توسط شهرداری‌های استان، شهرداری مشهد و شرکت عمران شهرهای جدید گلبهار به بهره‌برداری می‌رسد، 303 پروژه بوده که برای اجرای آن‌ها 6219 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که رشدی حدود سه برابری نسبت به دهه فجر سال گذشته داشته است.
افتتاح 1570 واحد مسکن مهر
رزم‌حسینی بیان کرد: 1570 واحد مسکن مهر بااعتبار هزینه شده 1111 میلیارد ریال تکمیل‌شده است که از این تعداد هزار واحد در شهر جدید گلبهار و 570 واحد در شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش توسعه و عمران روستایی مرتبط با دهیاری‌های سطح استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تعاون روستایی هم 276 پروژه بااعتبار 722 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در بخش تأمین آب و اجرای شبکه‌های فاضلاب، اجرای 27 طرح آب‌رسانی روستایی بااعتبار هزینه شده 228 میلیارد ریال، اجرای 10 پروژه شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بااعتبار هزینه شده 257 میلیارد ریال و اجرای 25 پروژه آب‌رسانی و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب شرب شهری بااعتبار هزینه شده 752 میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
قانون را به نفع توسعه خم کرده‌ایم
همچنین به گزارش خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی روز گذشته در نشست شورای اداری استان نیز با توصیه مدیران استان به استفاده از ظرفیت ستاد تدبیر استان گفت: ستاد تدبیر استان یک ظرفیت برای استان است و هر کس فکر می‌کند می‌تواند در توسعه استان کمک کند و ممکن است مشکلات قانونی یا بوروکراسی اداری در مسیر او باشد، پیشنهاد خود را به دبیرخانه این ستاد ارائه کند. وی افزود: ستاد تدبیر به‌صورت معمول، هر هفته تشکیل می‌شود و اقدامات خوبی نیز در این استان انجام‌ شده است. استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: قانون‌شکنی نکرده‌ایم. ولی قانون را به نفع توسعه خم کرده‌ و از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کرده‌ایم. حتی در موارد خاص مثل شرکت پدیده، ستاد هماهنگی سران قوا در دسترس ستاد بوده است.
به پروژه پدیده به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری استان نگاه می‌کنیم
علی رسولیان افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، مجمع عمومی پدیده برگزار شود و هیئت‌مدیره توسط سهامداران انتخاب شوند و ورود این شرکت به بورس نیز صورت گیرد. وی تأکید کرد: تا پایان سال، دیگر به پروژه پدیده به‌عنوان یک مشکل نگاه نمی‌کنیم. بلکه به آن به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی نگاه می‌کنیم که بتواند اجرایی و عملیاتی شود و ضمن حل شدن مشکل مردم، اشتغال خوبی را نیز ایجاد کند.
در این جلسه همچنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز گزارش‌های خود را ارائه کردند.
274 پروژه با 1193 میلیارد در شهرستان مشهد
فرماندار مشهد نیز روز گذشته در نشست خبری خود به اصحاب رسانه استان که در دفتر فرمانداری مشهد برگزار شد به تشریح برنامه‌های ستاد دهه فجر این شهرستان پرداخت و گفت: در شهرستان مشهد بیش از 20 هزار برنامه در قالب 350 عنوان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد که محور عمده این برنامه‌ها مردم هستند.محمدرضا هاشمی درخصوص بهره‌برداری و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی این شهرستان در ایام دهه فجر نیز اظهار کرد: در دهه فجر امسال 274 پروژه عمرانی به ارزش 1193 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که از این تعداد 11 طرح کلنگ زنی و بقیه پروژه‌ها افتتاح می شود. فرماندار مشهد درباره توزیع جغرافیایی پروژه‌ها در شهرستان گفت: از کل تعداد 27 پروژه؛ 31 پروژه به ارزش حدود 141 میلیارد تومان در بخش مرکزی، 5 پروژه به ارزش 33 میلیارد تومان در بخش احمدآباد، 11 پروژه به ارزش 80 میلیارد تومان در بخش رضویه و 227 پروژه دیگر باارزشی معادل 939 میلیارد تومان در سطح شهر مشهد کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.هاشمی بابیان این که 25 پروژه از مجموع پروژه‌ها مربوط به دهیاری‌های شهرستان است، درباره محل تأمین اعتبارات موردنیاز افتتاح و اجرای پروژه‌های عمرانی دهه فجر امسال در شهرستان مشهد گفت: 811 میلیارد تومان از کل اعتبارات مربوط به اعتبارات داخلی خود دستگاه‌های مجری، 40 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، 56 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 284 میلیارد دیگر از سایر منابع تأمین‌شده است.
58 درصد پروژه‌ها مربوط به شهرداری مشهد
فرماندار در خصوص توزیع دستگاه‌های پروژه‌های عمرانی مورد بهره‌برداری و کلنگ زنی در دهه فجر امسال گفت: عمده پروژه‌های امسال به ترتیب مربوط به شهرداری مشهد با 161 پروژه بااعتباری معادل 500 میلیارد تومان که مهم‌ترین پروژه شهرداری مربوط به پایانه‌های حمل‌ونقل شهر مشهد است و  دهیاری‌های شهرستان با 25 پروژه  جهاد کشاورزی با 13 پروژه و آبفای مشهد با 12 پروژه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
افزایش 30 درصد تعداد شعب انتخابات
رئیس ستاد انتخابات مشهد همچنین به توزیع شعب و صندوق‌های اخذ رأی این شهرستان برای انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: با افزایش 30 درصدی تعداد شعب اخذ رأی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نسبت به دور قبل؛ درمجموع امسال 1570 شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابی شهرستان مشهد و کلات تعیین‌شده که از این تعداد 1520 شعبه مربوط به بخش مرکزی و شهر مشهد و 1400 شعبه از این تعداد مربوط به شهر مشهد خواهد بود.
وی درباره اختلافات بین شهرداری مشهد با شهرستان طرقبه شاندیز در تعیین حریم و حوزه این دو شهرستان نیز گفت: بناشده است این موضوع از سوی کارشناسان وزارت کشور تعیین تکلیف و به استان ابلاغ شود. درخصوص زمین‌های پلاک 176 نیز سه نفر معترض بوده‌اند که با پیگیری‌های انجام‌شده قرار شده است ستاد تدبیر استان در خصوص حل مسئله تصمیم‌گیری کند.