تراکنش های بالای 5 میلیارد زیر ذره بین مالیاتی

رئیس سازمان مالیاتی از ابلاغ آیین نامه بررسی تراکنش های بیش از پنج میلیارد تومان تا پایان هفته جاری خبر داد و تاکید کرد: در صورتی که پزشکان و وکلا تکالیف قانونی خود را تا پایان خرداد سال آینده انجام ندهند، با آن  به عنوان مسئله مالیاتی به شدت برخورد خواهد شد.
به گزارش ایبنا، امید علی پارسا در نشست دیروز اتاق بازرگانی ایران گفت: تا پایان هفته جاری، آیین نامه چگونگی بررسی تراکنش های بانکی بیش از پنج میلیارد تومان برای اجرا ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن، سازمان امور مالیاتی حق دارد برای این موضوع، تراکنش های پنج سال گذشته را بررسی کند. وی بررسی تراکنش های مشکوک به فرار مالیاتی با ارقام کمتر از پنج میلیارد تومان را نیز منتفی ندانست و افزود: در بحث فرار مالیاتی که ممکن است از سوی مراجع دیگری به ما اعلام شود، حتی تراکنش‌های کمتر از پنج میلیارد تومان فرد مد نظر نیز بررسی خواهد شد. به گفته وی، براساس برآوردها هم اینک حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.رئیس سازمان مالیاتی در خصوص مالیات پزشکان، با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان مالیاتی خرداد سال آینده، برگ تشخیص مالیاتی پزشکان را با دیگر اطلاعات در اختیار خود تطبیق می دهد و در صورتی که کسی تخلف کرده باشد، با این موضوع به عنوان مسئله مالیاتی برخورد شده و جرایم بسیار سنگینی هم برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد که به هیچ عنوان قابل بخشش نیست.
پارسا درباره مالیات وکلا نیز گفت: مالیات وکلا مانند ۱۵ صنف دیگر به آن ها ابلاغ شده و اگر تکالیف قانونی خود را در اظهارنامه خرداد سال آینده خود انجام ندهند، با آن ها به شدت برخورد می‌شود. به گزارش تسنیم، پارسا افزود: ارائه نکردن اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی از سوی دستگاه‌ها جرم است و ذیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پیگرد قانونی تحت عنوان مشارکت در جرم خواهد داشت.