تلاش برای نجات 2 کولبر گرفتار در کولاک


گروه حوادث/ 14 کولبر گرفتار در ارتفاعات سرشیو سقز با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند. این در حالی است که دو نفر از کولبران همچنان ناپدید هستند.
«محمدباقر محمدی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان تعداد کولبران را 16 نفر اعلام کرد و به «ایران» گفت: ساعت ۱۳:۴۵ شنبه طی تماسی با هلال احمر اعلام شد که ۲۳ نفر در ارتفاعات صعب‌العبور روستای میشیاو در بخش سرشیو سقز در میان برف و کولاک شدید گرفتار و ناپدید شده‌اند که به محض اعلام این موضوع نیروهای هلال احمر عازم ارتفاعات شدند. البته چون این افراد از مبادی رسمی راهی ارتفاعات نمی‌شوند نمی‌توانیم تعداد دقیقی از افراد ارائه دهیم.
وی ادامه داد: بلافاصله هماهنگی با بالگرد برای امدادرسانی هوایی انجام شد و ۴ تیم امداد و نجات کوهستان اعزام شدند. در مرحله نخست 14 کولبر پیدا شدند و توسط نیروهای امدادی هلال احمر و مردمی به مکان امن (روستای مام سیف الدین) منتقل شدند. هنوز دو نفر ناپدید هستند که به‌گفته این افراد این دو نفر به انتخاب خودشان راه‌شان را از دیگر اعضا جدا کرده‌ و به‌سمت عراق، مریوان یا سقز در حال حرکت بودند که تلاش برای نجات آنها ادامه دارد. اما با توجه به تاریکی هوا و بارش برف در منطقه ادامه عملیات به روز یکشنبه موکول شده است.