انتشار جزئیات تازه‌ترین ضرب شست انصارالله 1500 نظامی ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند

  سرویس خارجی-سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه ضمن تشریح نتایج عملیات بزرگ اخیر علیه ائتلاف متجاوز سعودی با عنوان «البنیان المرصوص» جزئیات بیشتری از آن را اعلام کرد و گفت: طی این عملیات 17 تیپ و 20 گردان نیروهای ائتلاف سعودی از بین رفت. وی افزود: نیروهای مسلح ما موفق شدند با حمله گسترده‌ای که قرار بود صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دهد، مقابله کنند.
یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی ادامه داد: «در منطقه نَهِم شاهد عملیات نظامی تنش زا از سوی نیرو‌های دشمن بودیم؛ از این رو نیرو‌های ما مجبور شدند با جدیت با آن مقابله کنند...دشمن قصد تعدی به منطقه‌ای را داشت که اهمیت استراتژیک بسیار بالایی را دارد. پس از آنکه به مقابله با دشمن سعودی موفق شدیم، نیرو‌های ما حالت تهاجمی به خود گرفتند. همچنین در این عملیات طرح پیشروی دشمن به سمت مناطق مجاور با صنعا را به شکست کشاندیم.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران یحیی سریع ادامه داد: «اطلاعات ما نشان داد که دشمن از ماه‌ها پیش برای انجام عملیاتی با هدف نزدیک شدن به صنعا آماده می‌شود. در این منطقه ۱۷ تیپ دشمن و تعدادی از گردان‌های آن همراه تجهیزات نظامی مختلف تجمع کرده بودند. دشمن علی‌رغم آن همه تجهیزات و نیرو‌های زمینی که تدارک دیده بود به جنگنده‌های خود امید بسته بود. پس از مقابله موفقیت‌آمیز با حمله دشمن نیرو‌های ما عملیات نظامی هجومی را آغاز کردند....جنگنده‌های دشمن ۲۵۰ حمله را علیه نیرو‌های ما انجام دادند. سامانه «فاطر ۱» نقش فوق‌العاده‌ای را در به شکست کشاندن و مختل کردن حملات هوایی دشمن ایفا کرد. سامانه‌های پدافندی ما بیش از ۲۵ عملیات را در مقابله با جنگنده‌های دشمن انجام دادند و آنها را مجبور به ترک منطقه
کردند.»


یحیی سریع با اعلام اینکه «فرماندهی کل دستور داده بود تا تاسیسات و پایگاه‌های نظامی عربستان هدف قرار‌داده شوند» افزود: «نیرو‌های مسلح یمن متشکل از یگان موشکی و یگان پهپادی تعدادی از فرودگاه‌های نظامی دشمن را بمباران کردند. تعدادی از فرودگاه‌های دشمن در نجران و جیزان را هدف قرار‌دادیم و پایگاه هوایی خمیس مشیط را موشکباران کردیم. یک مجتمع اقتصادی وابسته به شرکت آرامکو و نیز دو هدف حساس را در عمق خاک دشمن هدف قرار‌دادیم.»
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه و با تاکید بر اینکه «یگان پدافندی، موشکی و پهپادی نقش بسیار بزرگی را در بازدارندگی دشمن ایفا کردند» اضافه کرد: «یگان پهپادی ما بیش از ۴۵ عملیات را در داخل و خارج یمن انجام داد. یگان موشکی نیز ۲۱ عملیات را اجرایی کرد. در ۲۶ مورد از این عملیات‌ها قرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران و نیز پایگاه خمیس مشیط و شرکت آرامکو هدف قرار گرفتند. در این عملیات صفوف نیرو‌های دشمن به شکل گسترده فروپاشید و صد‌ها نفر از مزدوران فرار کردند...دشمن خسارت سنگینی را هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ تجهیزات جنگی متحمل شد و غنایم بسیاری به دست آوردیم. نیرو‌های ما در روز‌های اول عملیات ۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی‌اشغالی یمن را آزاد کردند. ۱۵۰۰ کشته، ۱۸۳۰ زخمی، صدها اسیر و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ خودروی نظامی و زرهی غنیمت گرفته شده ماحصل عملیات نظامی «البنیان المرصوص» نیروهای مسلح یمن است.»
تاریخ را بخوانید!
یحیی سریع افزود: «بار دیگر از دشمن می‌خواهیم تا تاریخ را بخواند؛ ملت یمن تسلیم نخواهد شد و این قبایل شجاع معنی شکست را نمی‌دانند. نیرو‌های مسلح یمن در نبردی سرنوشت ساز در دفاع از ملت و وطن خود قرار دارند...لحظه‌ای در استفاده از موشک‌های بالستیک و غیربالستیک خود به عنوان عامل بازدارنده دشمن تردید نخواهیم کرد. ما برای مقابله با سخت‌ترین شرایط در صورت تصمیم دشمن بر تشدید حملات نظامی آمادگی داریم. دشمن اگر در مرحله پیش رو حماقتی مرتکب شود به شدت پشیمان خواهد شد.»