جهان ورزش در شوک مرگ برایانت

کوبی برایانت، اسطوره بسکتبال و دختر ۱۳ ساله‌اش، در یک سانحه‌ هوایی جان خود را از دست دادند. او و دخترش برای تماشای یک مسابقه NBA در سفر بودند که هلی‌کوپترشان در هوای مه‌ آلود دچار سانحه شد و سقوط کرد. همراه آن‌ها هفت نفر دیگر نیز جانشان را از دست دادند. جان آلتوبلی (سرمربی بیسبال)، کری آلتوبلی (همسر جان)، آلیسا آلتوبلی (دختر ۱۳ ساله جان)، کریستیانا موزر (مربی بسکتبال)، پیتون چستر (دوست جیانا)، سارا چستر (مادر پیتون) و خلبان در این سفر برایانت را همراهی می‌کردند.
ستاره سابق بسکتبال به دلیل ترافیک‌های کالیفرنیا عادت داشت با هلی کوپتر سفر کند. هلی کوپتر ساعت ۹:۰۶ صبح به وقت محلی از زمین برخاست. متاسفانه این پرواز تنها ۳۹ دقیقه طول کشید و هلی کوپتر سقوط کرد.
آتشنشانان ساعت ۹:۴۷ یک هشدار دریافت کردند و زمانی که به محل حادثه رسیدند بقایای هلی کوپتر در حال سوختن بود. بر اساس تحقیقاتی که شده  احتمال دارد هوای مه آلود دلیل وقوع این حادثه باشد.
کورت دیتزف، خلبان سابق برایانت در یک مصاحبه گفت که هلی کوپتر از لحاظ امنیتی کامل بود و علت سقوط مشکل موتور نبوده است و به احتمال فراوان شرایط آب و هوایی چنین حادثه تلخی را رقم زده است.


بعد از این اتفاق افراد بسیاری از سراسر جهان درگذشت او را تسلیت گفتند. مردم و طرفداران او نیز در مکان‌های مختلف شهر لس‌آنجلس، جایی که او سال‌ها برای تیم لیکرز افتخار آفرینی کرد جمع شدند و در فراغ او سوگواری کردند. 
رسانه‌های ورزشی جهان دیروز صفحه اصلی خود را به درگذشت این بسکتبالیست بزرگ اختصاص دادند:
آس: همیشه یک اسطوره خواهی بود
مارکا: برایانت در یک سانحه هوایی درگذشت/ شوک جهانی: برایانت درگذشت
کیکر آلمان: اسطوره بسکتبال دنیا درگذشت
گاردین: اسطوره بزرگ بسکتبال دنیا از بین رفت
دیلی میل:‌ برایانت، اسطوره یک نسل
ایندیپندنت: اسطوره رکوردشکن بسکتبال از دنیا رفت
اسپورت فرانسه: غم بزرگ برایانت
گاتزتادلواسپورت: کوبی ۲۴
یورواسپورت: شوک بزرگ به جهان ورزش با درگذشت برایانت
اسکای ایتالیا: جهان ورزش اسطوره بزرگ خود را از دست داد
شبکه خبری بی بی سی و سی ان ان آمریکا نیز با پخش برنامه‌هایی ویژه از رکوردهای بزرگی که این بازیکن سابق NBA  خلق کرده بود به بازتاب درگذشت این اسطوره بزرگ پرداختند.
کوبی برایانت ستاره سال‌های نه چندان دور تیم ملی آمریکا و باشگاه بسکتبال لس آنجلس لیکرز بر اثر یک سانحه هوایی با هلیکوپتر شخصی اش به همراه دختر نوجوانش درگذشت و ورزش جهان را متاثر کرد. تمامی ستاره‌های ورزش جهان از زمان شنیدن این خبر واکنش داشتند تا دوباره ثابت شود این ستاره چه جایگاهی در جهان داشته است.
لبرون جیمز ستاره این روزهای تیم لیکرز که بعد از بازگشت از فیلادلفیا با این خبر مواجه شد به محض پیاده شدن از هواپیما نتوانست جلوی خود را بگیرد و با چشمانی اشک آلود وارد لس آنجلس شد. آخرین پست های برایانت در توییتر و اینستاگرام برای لبرون جیمز بود و حالا این ستاره بر اثر یک اتفاق درگذشته است.
مایکل جردن اسطوره فراموش نشدنی لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا نیز به این سانحه واکنش نشان داد. او گفته است که کلمات نمی توانند حس تلخ او را توصیف کنند. جردن افسانه ای تاکید کرده که مثل برادر کوچک‌تر برایانت را دوست داشته است.
کایری ایروینگ ستاره تیم بروکلین و بسکتبال آمریکا نیز بعد از شنیدن خبر مرگ برایانت در دیدار تیمش برابر نیویورک به میدان نرفت. خبر درگذشت برایانت برای این ستاره آنقدر سخت بود که نتوانست برای تیمش به میدان برود و شاهد باخت هم تیمی هایش برابر تیم قعر نشین نیویورک بود.
باشگاه دالاس نیز اعلام کرد برای ادای احترام به کوبی برایانت شماره ۲۴ این تیم برای همیشه بازنشسته می‌شود.
در کنار ستاره‌های بسکتبال ستاره‌های ورزش های دیگر نیز به این اتفاق واکنش نشان دادند. کریس رونالدو بازیکن تیم یوونتوس، زین الدین زیدان سرمربی تیم رئال مادرید، نواک جوکوویچ و رافائل نادال تنیسورهای مطرح جهان و بسیاری دیگر از چهره های ورزشی و البته غیر ورزشی به مرگ برایانت واکنش نشان دادند. حتی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نیز در پیامی مرگ برایانت را به جامعه ورزش جهان تسلیت گفته است.
اتفاق جالب توجه دیگر تحت تاثیر قرار گرفتن دیدارهای دیروز لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا بود. تمامی بازی های دیروز تحت تاثیر این خبر بود و باشگاه ها واکنش های جالب توجهی نشان دادند. سکوت در ابتدای مسابقات، نگه داشتن بازی به مدت ۲۴ و ۸ ثانیه (شماره پیراهن‌های برایانت) و مراسم‌های دیگر از جمله واکنش‌های باشگاه های لیگ NBA برای مرگ کوبی برایانت و دختر نوجوانش بود. بسیاری از هوادران برایانت نیز با پوشیدن لباس های ورزشی این بازیکن و باشگاه لیکرز در محل سقوط هلیکوپتر برایانت حاضر شده اند.
برایانت یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ NBA است و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان آل استار بوده‌ است. او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به ۳ قهرمانی، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل ۰۴–۲۰۰۳)، کوبی پایه اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آمد و موفق شد که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال ۲۰۰۶، در مقابل تیم تورنتو رپتورز، با ۸۱ امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ لیگ حرفه ای آمریکا محسوب می‌شد. کوبی برایانت در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن NBA انتخاب شد و جایزه ارزشمندترین بازیکن این لیگ را به دست آورد و در همان سال، تیم لس آنجلس لیکرز را به فینال این رقابت‌ها رساند و همچنین با تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا، قهرمان المپیک شد.