خسرو آواز در بیمارستان

آرمان ملي: خسروي آواز ايران در بيمارستان بستري است؛ کمتر ايراني است که آواز محمدرضا شجريان را نشنيده باشد؛ استاد آوازي که هميشه با مردم و براي مردم خواند. روز گذشته خبر بستري شدن شجريان سبب ناراحتي و نگراني حاميان بي‌شمار او شد. استاد محمدرضا شجريان که سال‌هاست با بيماري سرطان دست و پنجه نرم مي‌کند، از يکشنبه در يکي از بيمارستان‌هاي تهران بستري شد و تحت نظارت تيم پزشکي قرار دارد. درباره خبر بستري شدن محمدرضا شجريان در بيمارستان، مدير روابط عمومي سازمان نظام پزشکي گفت: «استاد شجريان براي تعبيه راه عروقي جهت دارورساني راحت به بيمارستان مراجعه کرده و امروز مرخص مي‌شود.» حسين کرمانپور درباره مراجعه استاد محمدرضا شجريان به بيمارستان جم افزود: حال عمومي استاد شجريان مساعد است و به‌زودي مرخص مي‌شود. عصر ديروز ايسنا نوشت؛ محمدرضا شجريان هم‌اينک در بخش مراقبت‌هاي ويژه (آي‌سي‌يو) يکي از بيمارستان‌هاي تهران بستري است اما خانواده او به ارائه اطلاعات بيشتر در اين زمينه تمايلي ندارند و خواهان رعايت و احترام به حريم خصوصي خانواده خود هستند.
آمادگي جامعه پزشکي براي کمک
رئيس کل سازمان نظام پزشکي در تماس تلفني با رئيس بيمارستاني که استاد شجريان در آن بستري است، در جريان کم و کيف روند درماني استاد محمدرضا شجريان قرار گرفت. محمدرضا ظفرقندي آمادگي جامعه پزشکي براي کمک به همکاران خود در اين بيمارستان را در هر زمينه اعلام کرد. بنابر اعلام روابط عمومي سازمان نظام پزشکي، رئيس بيمارستان نيز با ارزيابي مثبت از حال عمومي استاد آواز ايران، گفت: بستري استاد صرفاً براي تعبيه راه عروقي جهت دارورساني راحت‌تر و موثرتر بوده و ظرف امروز يا فردا مرخص خواهد شد.
شجريان به‌زودي مرخص مي‌شود


يکي ديگر از پزشکان معالج محمدرضا شجريان درباره‌ وضعيت پزشکي اين استاد آواز کشورمان، گفت: حال اين هنرمند موسيقي اکنون در وضعيت بهتر و ثابتي قرار دارد و به‌زودي از بيمارستان مرخص خواهد شد. عصر ديروز خبر رسيد محمدرضا شجريان که اکنون در وضعيت بهتري قرار دارد، روز سه‌شنبه از بيمارستان مرخص خواهد شد. دکتر حسن عباسي متخصص ارتوپد و پزشکي که 28 سال در جريان پرونده محمدرضا شجريان قرار دارد، درباره علت بستري شدن اين هنرمند، گفت: خيلي سال است که خدمت استاد هستم و از امورات پزشکي ايشان اطلاع دارم. در اينجا هماهنگي بين تيم پزشکان استاد را من انجام مي‌دهم. او تغيير چنداني نداشته است و هر چند وقت يک بار مي‌خواهيم که بيايند تا علايم مختلف را براي پيگيري بيماري‌شان کنترل کنيم و به همين منظور يکي دو روز در بيمارستان بستري مي‌شوند. او درباره وضعيت ريه‌هاي محمدرضا شجريان توضيح داد: ريه ايشان از قبل مشکل داشت و الان بهتر از قبل است و خوشبختانه آب آنچناني ندارد. دکتر هماهنگ‌کننده تيم پزشکي محمدرضا شجريان همچنين اظهارکرد که اکنون حال اين هنرمند بهتر و وضعيتش در حال کنترل است. دکتر عباسي همچنين درباره بخشي که محمدرضا شجريان در آن بستري شده است تصريح کرد: استاد شجريان اکنون در بخش سي‌سي‌يو بستري است؛ چرا که اين بخش ايزوله است و مي‌توان رفت و آمدها را کنترل کرد.
مهماني که هميشه هست
گفتني است اول فرودين سال 95 شجريان در پيام نوروزي با ظاهري خاص حضور يافت و چنين گفت: «من هم با يک ميهمان 15 ساله‌اي سال‌هاست که آشنا هستم و دوست شديم با همديگر و الان هم من به خاطر همان اينجا ايستاده‌ام و طبق دستور ايشان موهاي سرم را هم کوتاه کردم و بچه حرف گوش‌کني شدم و چند وقت ديگر هم در اين‌جا هستم چون آرامش خوبي دارم و خيلي راحتم اين‌جا براي اين‌که با اين ميهمان بتوانيم به تفاهم بايستيم ان‌شاءا... به تفاهم که رسيديم راه مي‌افتم مي‌آيم به سراغ شما هم ميهنان عزيزم و کارهاي هنري‌ام را دنبال خواهم کرد.» منظور او ابتلايش به سرطان بود و پس از آن کمتر در انظار عمومي ظاهر شد هر چند به‌خاطر برخي حساسيت‌هاي سياسي از سوي رسانه ملي بايکوت شد اما هيچگاه لب به انتقاد باز نکرد.