توقف بدون تلفات بویینگ در جاده ماهشهر

سرویس حوادث جوان آنلاین: حادثه هواپیمای مسافربری که از تهران عازم ماهشهر بود، ساعت ۷:۵۰ صبح روز گذشته اتفاق افتاد و لحظاتی بعد از آن تیم‌های گسترده امداد و نجات در محل حاضر شدند و شروع به امدادرسانی به مسافران هواپیما کردند.
همزمان با خروج مسافران از در‌های اضطراری بنزین هواپیما در حال سرریز شدن بود که خوشبختانه هواپیما آتش نگرفت و تیم‌های امداد شروع به تخلیه بنزین و اقدام‌های پیشگیرانه کردند. همچنین محل حادثه کمربندی ماهشهر به سربندر و در نزدیکی پل فرودگاه بود که مأموران پلیس در اولین گام جاده را مسدود و از تردد خودرو‌ها جلوگیری کردند. دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در این حادثه فقط دو نفر از مسافران دچار مصدومیت شده بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند. وی ادامه داد: مصدومان یک زن و یک مرد بودند که از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شده‌بودند.
حرف شاهدان
یکی از مسافران هواپیما به ایسنا گفت: پس از آنکه هواپیما در باند فرودگاه به زمین نشست صدای مهیبی شنیده شد و به نظر می‌رسید که خلبان نتوانسته هواپیما را کنترل کند؛ چراکه چرخ‌های هواپیما شکسته شد. یکی دیگر از شاهدان گفت: هواپیما ساعت‌۶:۴۲ از تهران پرواز کرد و پذیرایی انجام شد و همه چیز خوب بود. نزدیک فرودگاه ماهشهر که رسیدیم من به مسافر کناری گفتم هواپیما حالت عادی برای نشستن ندارد که در همین حال هواپیما روی باند، ترمز وحشتناکی گرفت و از باند خارج شد و از فنس عبور کرد و پس از عبور از فاصله ۱۰۰‌متری در وسط جاده متوقف و در‌های اضطراری باز شد. مهمانداران کمک کردند مسافران از قسمت بال هواپیما خارج شوند، چون سوخت هواپیما در حال ریختن بود و مسافران باید سریعتر هواپیما را ترک می‌کردند. شانسی که آوردیم این بود که اتوبانی که هواپیما در آن متوقف شده بود محل عبور اتوبوس‌های حامل کارکنان پتروشیمی و بندر امام خمینی بود که در آن زمان خالی از تردد بود.


احتمال خطای خلبان
‌رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اینکه پیش از بررسی کارشناسان و نظر آن‌ها بگوییم هواپیما دچار نقص فنی شده، اشتباه است و فعلاً وجود نقص فنی تأیید نمی‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش از فرود هواپیما، از سوی خلبان گزارشی درباره نقص احتمالی هواپیما به برج مراقبت اعلام شده‌بود، گفت: تیم کارشناسی بعد از بررسی درباره علت حادثه و این‌که آیا علت خطای خلبان بوده یا نه، اعلام نظر می‌کنند.