شوک تعطیلی احتمالی قدیمی ترین بیمارستان شیروان

جواد حشمتی- چند هفته است که زمزمه هایی درباره تعطیلی احتمالی بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، نقل محافل و همین امر باعث دغدغه شهروندان شده است.
هنوز مدت زیادی از افتتاح بیمارستان آیت ا... «هاشمی رفسنجانی» شیروان نمی گذرد که مردم با شنیدن خبر تعطیلی احتمالی بیمارستان قدیمی این شهر شوکه شده اند.«رضایی» از شهروندان شیروانی با اشاره به این که تعطیلی بیمارستان مرکز شهر اصلاً کار درستی نیست، بر لزوم بازنگری بخشنامه های ارسالی احتمالی در این ‌باره تاکید می کند و می گوید: مگر می شود شیروان به عنوان دومین شهر بزرگ استان با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت فقط یک بیمارستان داشته باشد؟
«موسوی»یکی دیگر از شهروندان، وجود بیمارستان امام خمینی(ره) در مرکز شهر را یک ضرورت بیان می کند و می گوید: شنیده ام در بسیاری از اوقات بیماران فاروجی برای درمان به شیروان مراجعه می کنند و بار ترافیکی بیمارستان ها بالا می رود. تعطیلی این بیمارستان تاریخی موجب وارد آمدن لطمه به روح و روان مردم می شود.
او خواستار رسیدگی جدی به این موضوع می شود و می گوید: اگر موضوع تعطیلی بیمارستان امام خمینی(ره) واقعیت داشته باشد، مردم از این تصمیم متضرر می شوند. یکی از کارمندان بیمارستان امام خمینی(ره) مدعی می شود: کارهای مربوط به جا به جایی کارکنان این بیمارستان تقریباً انجام و حتی پست های شغلی برای برخی افراد تعیین شده است و آن طور که شنیده ایم فقط بخش کوچک اورژانس و دیالیز در این ساختمان فعال می ماند و دیگر بخش ها به بیمارستان آیت ا... هاشمی رفسنجانی منتقل می شود. وی ادامه می دهد: آن طور که شنیده شده، ساختمان بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان متعلق به هلال احمر است و در صورت تخلیه باید ملک در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد و از کاربری درمانی احتمالاً خارج خواهد شد. خبرنگار ما با سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان تماس گرفت اما او از پاسخ گویی در این خصوص خودداری کرد.