تظاهرات علیه سیاست‌های ضدایرانی ترامپ در آمریکا و کانادا

مخالفان سیاست‌های ضد ایرانی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در این کشور و کانادا تظاهرات کردند.
معترضین در شهر «پروویدنس» مرکز ایالت رودآیلند مقابل مجلس نمایندگان این ایالت تجمع کرده و شعار دادند: "نه به جنگ با ایران".«استیو گیلروی» از کهنه‌ سربازان نیروی دریایی آمریکا از جمله کسانی بود که در این تجمع شرکت کردند.
معترضان ضمن اعلام مخالفت خود با سیاست خارجی ترامپ، تاکید کردند که دلیلی وجود ندارد که آمریکا درگیر جنگ و مناقشه شود.
شهر «گوشن» در ایالت ایندیانا نیز شاهد اعتراضات مخالفان جنگ و معترضان به سیاست‌های ترامپ بود.


در همین حال در کانادا نیز گروهی از معترضان مقابل کنسولگری آمریکا در تورنتو تجمع کرده و خواستار تغییر سیاست‌های آمریکا و تحریم‌های آن کشور علیه ایران شدند.معترضان شعار می‌دادند: "نه به جنگ با ایران؛ همین حالا به تحریم‌ها پایان دهید".معترضان همچنین تاکید کردند که باید به حاکمیت ایران احترام گذاشته شود.
گروه دیگری از معترضان نیز در شهر ادمونتون کانادا تجمع کرده و سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه را محکوم کردند.به گزارش شبکه سی.بی.سی کانادا، این اعتراض‌ها بخشی از صدها تجمع جهانی است که برای روزهای آخر هفته سازماندهی شده است.
صدها تَن نیز در مونترال کانادا در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌ طلبانه آمریکا علیه ایران تظاهرات کردند.تارنمای خبری کانادایی "گلوبال نیوز" با پخش تصاویری از این تظاهرات گزارش داد شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار دادند؛ «ما مخالف جنگ هستیم».
برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات، پرچم جمهوری اسلامی ایران و تصاویری از سردار شهید قاسم سلیمانی در دست داشتند و پلاکاردهایی با مضمون «نه به جنگ با ایران» با خود حمل می‌کردند.
یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات اعتراضی در مونترال کانادا گفت: پیام اصلی این تظاهرات این است که ما مخالف جنگ علیه ایران هستیم.
یکی از معترضان حاضر دراین تظاهرات گفت: ماخواهان جنگ نیستیم، ما خواهان مداخله نظامی آمریکا در ایران نیستیم.گلوبال نیوز افزود: برخی از معترضان تاکید داشتند که کانادا برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.