استارت پرقدرت ایران در آسیا


گروه ورزش / استقلال بعد از روزهای پرفراز و نشیب و سفر پرماجرایی که به دوبی داشت، دیروز در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه العویر دوبی مقابل الکویت قرار گرفت تا نخستین بازی خود با سرمربیگری فرهاد مجیدی را برگزار کند. آبی‌ها در دقایق ابتدایی بازی، توپ و میدان را در اختیار گرفتند و فشار زیادی روی دروازه الکویت آوردند اما هر بار با دفاع چند لایه تیم کویتی مواجه و حملات‌شان خنثی شد. در این بین کویتی‌ها برنامه زیادی برای زمانی که توپ را از بازیکنان استقلال می‌گرفتند، نداشتند و تمرکزشان روی این تاکتیک بود که توپ را به علا عباس و بیسمارک برسانند تا شاید روی خلاقیت این دو بازیکن به هدف برسند. این روند تا دقیقه ۲۶ ادامه پیدا کرد تا این که شیخ دیاباته در میان مدافعان الکویت صاحب توپ شد و با استفاده از قدرت بدنی و تکنیک بالا موفق شد درون محوطه جریمه الکویت با چرخشی زیبا و ضربه‌ای دقیق، دروازه حریف را باز کند. پس از این گل، بازیکنان الکویت کمی جلو کشیدند و در یکی، دو صحنه روی شوت خارج از محوطه جریمه و ضربه سر داخل 18 قدم، دروازه استقلال را تهدید کردند. در ادامه شاگردان فرهاد مجیدی شانس داشتند که توسط دیاباته به گل دوم برسند اما ضربه سر این بازیکن توسط مدافع الکویت دفع شد. درهر حال آبی‌ها نیمه نخست را با برتری به پایان رساندند.
استقلال نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و دقیقه 53 به گل دوم رسید. وریا غفوری با سماجت از مدافع الکویت توپ‌ربایی کرد و سانتر دقیقی از سمت راست به محوطه جریمه الکویت داشت که توپ به شیخ دیاباته رسید. او پس از استپ توپ، ضربه‌اش را به گل دوم خود و استقلال تبدیل کرد. دقیقه 58 با خطایی که روی دیاباته شد، ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه الکویت به سود استقلال اعلام شد و غفوری با یک ضربه زیبا آن را به گل سوم آبی‌پوشان تبدیل کرد. دقیقه 63 استقلال روی سانتر مهدی قائدی از ضربه ایستگاهی و ضربه محمد دانشگر به گل رسید اما محمد بن نصرالدین داور مالزیایی آفساید مدافع آبی‌ها را اعلام کرد. در این شرایط، مجیدی دست به تعویض زد و امیر ارسلان مطهری مهاجم جدید این تیم را در دقیقه 67 جایگزین دیاباته کرد. ضمن اینکه دقیقه 74 هم هرویه میلیچ جایگزین میلاد زکی پور مصدوم شد.  دقیقه 80 ضربه ایستگاهی تماشایی علاء عباس از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه استقلال را سیدحسین حسینی با واکنش تماشایی تبدیل به کرنر کرد. در نهایت این بازی 3-0 به سود استقلال به پایان رسید تا استقلالی‌ها راهی مرحله بعد شوند و سه‌شنبه هفته جاری در قطر به مصاف الریان بروند.
اولین بازی و اولین برد شهرخودرو


در دیگر بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، شهرخودرو ایران و الرفاع بحرین در شارجه امارات به مصاف هم رفتند. شهرخودرو بازی را هجومی آغاز کرد و محمدرضا خلعتبری که دوباره به جمع مشهدی‌ها بازگشته توانست دقیقه ۱۹ نماینده ایران را پیش بیندازد. دقیقه ۳۳ بازیکنان شهرخودرو فرصت داشتند تا اختلاف را به دو گل برسانند اما شوت مهاجم شهرخودرو به تیر دروازه برخورد کرد.  صالح الطاهر روی یک ضدحمله در دقیقه ۳۵، توانست حساب کار را 1-1 کند تا دو تیم مساوی به رختکن بروند. شهرخودرویی‌ها در نیمه دوم تلاش خود را برای زدن گل دوم ادامه دادند تا اینکه امین قاسمی نژاد در دقیقه 82 گل دوم این تیم را وارد دروازه الرفاع کرد تا مشهدی‌ها به اولین پیروزی خود در اولین دیدار تاریخ خود در آسیا دست پیدا کنند و حریف السیلیه قطر در مرحله بعد شوند.

خبــــر
تکذیب جا ماندن لباس شهرخودرویی‌ها

تیم فوتبال شهرخودرو در شرایطی دیروز در دیدار پلی‌آف مقابل الرفاع بحرین به میدان رفت که صبح همین روز خبر عجیبی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای تیم، البسه مسابقه را با خود به امارات نبرده‌اند! این خبر دستمایه طنز توسط کاربران در فضای مجازی شد اما سخنگوی باشگاه شهرخودرو نداشتن لباس را تکذیب کرد. جواد تاری بخش به ایسنا گفت:«چنین چیزی کذب محض است و این خبر درست نیست. لباس‌های ما رسیده بود و نمی‌دانم چرا این خبر پس از این همه آزار و اذیت ما، باید در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف منتشر شود.»