حمایت از اقتصاد گردشگری

رئیس قوه قضائیه در ادامه سفرهای استانی خود، به استان یزد رفت و در بدو ورود خود، دستور داد تا 17 هیأت فسادیاب به نقاط مختلف این استان سفر کرده و با مسائل و مشکلات مردم از نزدیک آشنا شوند. ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه خود در این سفر که دیدار با نخبگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان استان یزد بود، ایران را یکی از کشور‌های امن دنیا دانست و گفت: امروز با وجود اینکه دشمنان جمهوری اسلامی را ناامن جلوه می‌دهند، عرض می‌کنم که امن‌ترین نقطه دنیا جمهوری اسلامی ایران است و آنان با بهانه کردن یک حادثه سعی دارند ایران را کشوری ناامن جلوه دهند؛ در حالی که این مسائل در جای جای دنیا در حال رخ دادن است و ما هم اطلاعات و هم خبرهای آن را داریم.
امروز کشور ما برای گردشگران، کشور امنی محسوب می‌شود و استان یزد استان امنی است و بیش از همیشه می‌تواند این امنیت را برای همه گردشگران داشته و منشأ آثار خیر باشد. رئیسی در ادامه درباره فعالان گردشگری هم تأکید کرد: ما باید افرادی را که می‌خواهند در اقتصاد گردشگری فعالیت کنند، حمایت کنیم که آنها در فرآیند کار اقتصادی دچار آسیب نشوند و اگر مشکلی با نظام بانکی دارند، حل شود و کار گردشگری از رونق نیفتد. اگرچه باید بدهی بانکی پرداخت شود، اما این موضوع نباید به تعطیلی یک واحد گردشگری بیانجامد؛ زیرا تعطیلی آن واحد گردشگری فقط مربوط به آن شخص نیست؛ بلکه مربوط به یک جریان و فرآیندی است که از آن آسیب می‌خورد. بله باید حتماً طلب‌ها وصول شود؛ اما باید روشی دنبال شود و سازوکاری ایجاد شود که کار دچار مشکل نشود. به گزارش میزان، رئیسی در برنامه دیگر در خصوص شیوه های مقابله با تحریم ها  گفت:  نخست آنکه بگوییم که تحریم را بردارند؛ حال چگونه؟ با این عهد شکنان؟ با کسانی که به سخن‌شان اعتماد نیست؟ با کسانی که در مذاکره نه به سخن، نه به امضا و نه به میثاقشان اعتماد نیست؟ آیا می‌توان با آنها مذاکره کرد؟ نه می‌توان به سخنان آنها اعتماد کرد و نه به نشستن با آنها. او راه دوم را دور زدن تحریم‎ها عنوان کرد و گفت: کاری است که بسیاری از مسئولان و کارشناسان تلاش می‌کنند تحریم را دور بزنند که کار پسندیده‎ای است، باید از تمام کسانی که تحریم را دور می‌زنند و زندگی مردم را تسهیل کرده و نمی‌گذارند معضلی در زندگی مردم به‌وجود آید، تشکر کرد و در این قضیه باید تلاش کرد که تحریم در زندگی مردم اثر نگذارد. رئیس قوه قضائیه راه سوم را، راه انتخابی ما عنوان کرد و گفت آن راه این است که ما یک اقتصاد مقاوم داشته باشیم که تمام تحریم‎ها را پشت سر بگذارد و هیچ تحریمی و تهدیدی بر این اقتصاد تأثیرگذار نباشد.
بازدید جهانگیر  از زندان یزد
رئیس سازمان زندان‎ها که به‌عنوان نماینده رئیس قوه قضائیه به استان یزد سفر کرده بود در بازدید از زندان یزد گفت: خدمات زندانبانی و تأکید بر کرامت انسانی افراد در زندان‌های ایران حتی در کشورهای مدعی حقوق بشر نیز وجود ندارد. اصغر جهانگیر گفت: یکی از محورهای مورد تأکید آیت‎الله رئیسی کاهش جمعیت کیفری زندان‎هاست که با توجه به برنامه‌ریزی‎ها و اقدامات صورت گرفته شاهد روند رو به کاهش جمعیت کیفری در کشور هستیم. جهانگیر ادامه داد: تأمین امنیت پیش زمینه اجرای عدالت و تحقق کامل حقوق شهروندی افراد اساس کرامت انسانی در جامعه است و امروز قوه قضائیه تمام توان و ظرفیت خود را برای رسیدن به این هدف اصیل انقلاب اسلامی به کار بسته است.