اروپایی‌ها با فروش شرافت‌ خود اشتهای ترامپ را تندتر کردند

وزیر امور خارجه نسبت به رویکرد کشورهای اروپایی در قبال برجام انتقاد کرد و به آنها برای اعمال حاکمیت خود به ‌جای فروش بیشتر شرافت خود به آمریکا توصیه‌هایی را مطرح کرد.
به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ‌محمدجواد ظریف‌ ظهر چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: از گفتن اینکه «من که گفته بودم»، پوزش می‌خواهم: وقتی که سه کشور اروپایی، هفته گذشته باقی‌مانده برجام را با هدف فرار از تعرفه‌های ترامپ فروختند، هشدار دادم که این کار فقط اشتهای وی را تندتر می‌کند.‌
وی ادامه داد:‌ اروپا پس از فروش شرافت خود و از دست دادن جایگاه اخلاقی و حقوقی خود، با یک تهدید تعرفه‌ای دیگر روبه‌رو شده است. برای اروپا بهتر است که حاکمیت خود را اعمال کند.
دونالد ترامپ روز گذشته در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به کشورهای اروپایی هشدار داد که اگر توافقی با اروپایی‌ها صورت نگیرد، تعرفه بر واردات خودرو از اروپا به آمریکا گزینه خوبی است.
به گزارش ایرنا، ظریف هفته گذشته در پیامی توئیتری نسبت به اقدام سه کشور اروپایی در فعال کردن سازوکار حل اختلاف براساس برجام نوشته بود: تسلیم تایید شد. تروئیکای اروپا بقایای برجام را فروخت تا از تعرفه‌های جدید ترامپ جلوگیری کند. دوستان من این بی‌فایده است. شما فقط اشتهای او را بیشتر می‌کنید. قلدر دبیرستان خود را به خاطر دارید؟ وزیر امور خارجه افزوده بود: اگر می‌خواهید شرافت خود را بفروشید، بفرمایید. اما ظاهری اخلاقی/قانونی به خود نگیرید. شما آن را ندارید.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» زوایای پیدا و پنهان بخشنامه نظارت صداوسیما در زمینه صوت و تصویر فراگیر را بررسی می‌کند کورش الماسی انتقام سپهسالار، خروج آمریکا از خاورمیانه «ابتکار» از پایان مهلت یک ساله مجمع در بررسی لوایح FATF گزارش می‌دهد درهای بسته به‌روی CFT تلخی‌هایی ماندگار با زیست اجتماعی ایرانیان چه می‌کنند؟ سیل غم در باران حادثه یارانه نقدی 75هزار تومانی چه تبعاتی برای اقتصاد کشور خواهد داشت؟ چرخه معیوب یارانه نقدی زمان کنترل بازار پول رسیده است آرامش مهمان بازار ارز سرنوشت باشگاه‌های ایران در دستان معلم ورزش است مذاکره گروه ۲+۵ با دبیرکل AFC پس از ماه‌ها خلاء سیاسی، کابینه جدید لبنان شروع به کار کرد گام جدی لبنان برای خروج از بحران رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند  اروپایی‌ها با فروش شرافت‌ خود اشتهای ترامپ را تندتر کردند دبیر شورای نگهبان: شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود معاون اول رئیس‏جمهوری: روند تامین کالاهای اساسی در سال جاری باید در سال ۹۹ نیز استمرار یابد رئیس مجلس در دیدار روسای کارگروه‌های بزرگداشت ایام‏الله دهه فجر: ایران پاسخ اروپا را می‌دهد