سربازان تیم ملی هستیم و هدف ما پرآوازه کردن نام ایران است

محمد محمدی سدهی / نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در کویت در حال برگزاری است و تیم ملی هندبال ایران مرحله دوم این مسابقات را با پیروزی ارزشمند مقابل کویت میزبان آغاز کرد. دیداری که با نتیجه 28-24 به اتمام رسید و هندبالیست‌ها عصر سه‌شنبه در گام دوم 31 - 25 مغلوب قطر (نایب قهرمان جهان در سال 2015) شدند. شاگردان علیرضا حبیبی در شرایطی سومین دیدار خود را در این مرحله امروز (پنجشنبه) از ساعت 18:30 مقابل کره برگزار می کنند که سیدعلیرضا موسوی، مجتبی کرمیان، الله‌کرم استکی و مجتبی حیدر‌پور مصدومان حاضر در اردوی تیم هستند. ملی‌پوشان ایران این شانس را دارند که با پیروزی مقابل کره جنوبی ضمن صعود به جمع 4 تیم پایانی، سهمیه حضور در مسابقات جهانی 2021 مصر را کسب کنند.
سجاد استکی، ملی‌پوش هندبال درخصوص این مسابقات با خبرنگار «ایران» این گونه صحبت کرد: «در دور اول مسابقات، دو بازی انجام دادیم. بازی اول با نیوزیلند برایمان یک بازی تمرینی بود و به دنبال بالا بردن تفاضل گل بودیم و حریف را 53 -21 شکست دادیم. در بازی دوم مقابل بحرین یکسری اشتباهات داشتیم و باعث شد بازی را واگذار کنیم.» او در مورد بازی حساس تیم ملی با کویت در آغاز مرحله دوم مسابقات اظهار داشت: «کویت میزبان این دوره از مسابقات است و جو سالن کاملاً به سود آنها بود. 7 هزار هوادار کویتی در سالن حضور داشتند و تیم خود را تشویق می‌کردند، واقعاً جو سنگینی را تحمل کردیم. گرچه تجربه بالای ما باعث شد کویت را شکست دهیم. البته در این دیدار هم در خط حمله اشتباهاتی داشتیم اما مهم شکست کویت بود که به آن دست یافتیم.»
ملی‌پوش باتجربه هندبال با امیدواری از موفقیت در بازی حساس امروز صحبت کرد: «تاکنون نصف راه را رفته‌ایم و حالا نوبت کره است. در وهله اول هدف‌مان بردن کره و راهیابی به جمع 4 تیم پایانی است، پس از آن تلاش می‌کنیم که روی سکو برویم. تجربه پیروزی مقابل کره را داریم و در انتخابی المپیک 2020 این تیم را با اختلاف یک گل شکست دادیم. البته تیم کنونی ضعیف‌تر از تیمی است که در انتخابی المپیک 2020 ظاهر شد. برخی از بازیکنان باتجربه آنها به دلیل ادغام دو تیم کره جنوبی و کره شمالی در این مسابقات حضور ندارند. آنها با نام کره و پرچم کره جنوبی در مسابقات حاضر هستند. درهر حال ما سرحال هستیم و می‌خواهیم با انرژی بالا کار را تمام کنیم.»
پیش از آغاز مسابقات، تیم ملی با برخی حواشی مواجه شد. مواردی چون تمایل نداشتن لژیونرها به همراهی تیم ملی و البته کم کاری تعدادی از آنها، حسابی حاشیه ساز شد. این درحالی است که تعداد لژیونرها نسبتاً زیاد است و در نبود آنها قطعاً تیم ملی با مشکلاتی مواجه می‌شد. سجاد استکی که در تیم متروپل فرانسه عضویت دارد، این گونه پاسخ حواشی را داد: «متأسفانه همیشه صحبت‌های این چنینی مطرح بوده است. اگر بخواهیم کم کاری کنیم، به تیم ملی نمی‌آییم. عشق به ایران و وطن باعث می‌شود تا با تمام وجود در خدمت تیم ملی باشیم. پوشیدن پیراهن تیم ملی عشق است و حاضر نیستیم آن را با چیزی عوض کنیم. تیم ملی ایران نسبت به تیم‌های دیگری که در این مسابقات حضور دارند، بیشترین لژیونر را دارد. قطر که بهترین تیم آسیا است، تنها یک لژیونر دارد در حالی که بازیکنان تیم ما در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند که این یک امتیاز مثبت است. پیش از برگزاری دیدار با کویت برخی نشریات کویتی نوشتند که تیم ملی کشورشان به مصاف نمایندگان اروپا خواهد رفت؛ اشاره آنها به حضور بازیکنان ایران در لیگ‌های اروپایی بود. امیدوارم با صعود به مسابقات جهانی روسفید شویم.» سجاد استکی که در بازی با کویت مصدوم شد و نتوانست مقابل قطر به میدان برود، از بهبود مصدومیتش خبر داد و اینکه در صورت نیاز و صلاحدید کادر فنی، می‌تواند مقابل کره بازی کند.



بــــرش
ماجرای سلام نظامی ملی‌پوشان هندبال چه بود؟

پیش از آغاز بازی با کویت، اتفاق جالبی افتاد و کاربران زیادی درفضای مجازی به آن پرداختند؛ ملی‌پوشان هندبال هنگام پخش سرود به پرچم ایران سلام نظامی دادند. شماره 6 تیم ملی هندبال درباره این تصمیم توضیح داد: «سلام نظامی ما به خاطر احترام به کشور و مردم مان بود، این اقدام ما جنبه سیاسی نداشت. این درست نیست که بحث سیاست با ورزش آمیخته شود. متأسفانه برخی‌ها در فضای مجازی نسبت به این کارمان معترض بودند و به ما اهانت می‌کنند، باید به آنها بگویم که این اقدام ما به خاطر احترام به وطن‌مان بود. کاپیتان تیم گفت که پیش از شروع بازی با کویت رو به پرچم ایران سلام نظامی بدهیم و همه قبول کردیم. ما سربازان تیم ملی هستیم و هدف‌مان پرآوازه کردن نام ایران است و تمام تلاش‌مان را در این زمینه می‌کنیم.»