محسن هاشمی: رئیس بنیاد مستضعفان

سخنانش درباره کاخ‌نشینی هاشمی را اصلاح کند
پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان چند روز پیش در برنامه نگاه یک صداوسیما گفته بود: «حدود ۲۵ سال قبل، پس از ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، ایشان در کاخ مرمر مستقر می‌شوند که البته همان موقع هم این کار درست نبود زیرا مسئولان نظام نباید کاخ‌نشین باشند. به این علت، پس از فوت ایشان با جر و بحث این کاخ را تخلیه کردیم. این تخلیه از مواردی بود که نمی‌دانستیم شکایتمان را پیش چه کسی ببریم!‌ در‌نهایت، بیت رهبری حمایت کردند و کاخ تخلیه شد. حالا‌ در تلاشیم که این مکان را به کاخ موزه‌ای وزین تبدیل کنیم و احتمالاً دهه فجر امسال بازگشایی این موزه به مردم اعلام خواهد شد.» در همین رابطه محسن هاشمی، با انتقاد از سخنان رئیس بنیاد مستضعفان در باره استقرار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در کاخ مرمر گفت که آقای فتاح باید حرف‌هایش را اصلاح کند.
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: «مطمئن هستم که آقای فتاح دوستدار آقای هاشمی بوده و هستند و به صورت ناخواسته از صحبت ایشان سوءاستفاده شده است.»
رئیس شورای شهر تهران هشدار داد: اگر این صحبت‌ها تصحیح نشود، به عنوان دفاع از هاشمی صحبت خواهم کرد.


محسن هاشمی در این زمینه گفت که نامه خصوصی به فتاح نوشته و در آن، از اظهارات او در باره پدرش گلایه کرده است.
کاخ مرمر از کاخ‌های تاریخی تهران در دوره پهلوی است که در مرکز تهران قرار دارد. این اثر در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۵۷ با شماره‌ ثبت ۱۶۰۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.
به گزارش ایرنا، کاخ مرمر به دستور رضاشاه ‌و با معماری لئون تادوسیان در سال 1316 بنا نهاده شد و ابتدا به عنوان دفتر کار و محل اقامت زمستانی او مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.
پس از به سلطنت رسیدن محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۲۰، او از این کاخ به عنوان دفتر رسمی پادشاه و محل برگزاری دیدارها و ملاقات‌ها و شرفیابی‌ها استفاده می‌کرد. ‌فوزیه و محمدرضا پهلوی در این کاخ با یکدیگر زندگی می‌کردند و مراسم عقد او با دو همسر بعدی‌اش، ثریا اسفندیاری و سپس‌ فرح پهلوی در همین کاخ برگزار شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیلی موزه، از این کاخ مدتی به عنوان مقر کمیته انقلاب اسلامی استفاده می‌شد تا اینکه با ادغام کمیته در نیروی انتظامی و پس از مدت‌ها بلاتکلیفی‌ در میانه‌ دهه ۱۳۷۰ خورشیدی، مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره ریاست آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به این کاخ نقل مکان کرد و در مکاتبات رسمی به عنوان «ساختمان قدس» معروف شد.
بنیاد مستضعفان که یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی‌(ره) به منظور تجمیع اموال و دارایی‌های مصادره شده از مسئولان رژیم پهلوی و تخصیص آن به نیازمندان تاسیس شد، در حال حاضر‌ مالکیت کاخ مرمر را به عنوان یکی از اموال دوران پهلوی در اختیار دارد.