حمله بزرگ انصارالله به ائتلاف سعودی در «مأرب» / 90 نظامی کشته و 130 تن زخمی شدند

سرویس خارجی-انصارالله یمن در چهار ماه گذشته بنا به دلایلی، حملات به ائتلاف سعودی را متوقف کرده بود و این در حالی است که این جنبش در یک سال گذشته با عملیات‌های پهپادی و موشکی خود شکست‌های بزرگی بر آل‌سعود تحمیل کرده الست. اوج این عملیات در شهریور ماه امسال بود که انصارالله یمن با حمله به آرامکوی عربستان باعث خسارت 30میلیارد دلاری به این کشور شد و تولیدات نفت این رژیم را نصف کرد. در ادامه، عملیات «نصر من الله» در نجران عربستان بود که ضربه سنگینی به آل‌سعود وارد کرد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید خسارت‌های انسانی دشمن در این عملیات بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی بود.
 در جریان این عملیات اعلام شد، سه تیپ سعودی به طور کامل منهدم و ۲ هزار سرباز سعودی به اسارت در آمدند و شمار زیادی از تجهیزات سعودی‌ها نیز به دست یمنی‌ها افتاد. «مهدی المشّاط»، رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن 29 شهریور ماه یعنی 6 روز پس از حمله انصارالله به آرامکوی عربستان از ابتکار عمل صنعا برای توقف حملات خود علیه ریاض خبر داد. او گفت که دولت نجات ملی یمن «داوطلبانه و به صورت یکجانبه» عملیات‌های پهپادی و موشکی خود به خاک عربستان را متوقف می‌کند؛ مشروط بر اینکه عربستان و «ائتلاف متجاوز» به رهبری این کشور نیز حملات خود را به یمن متوقف کرده و به محاصره این کشور پایان دهد. انصارالله اعلام کرده بود تا زمانی که عربستان پیشنهاد آتش بس فراگیر را نپذیرد و به حملات خود علیه مردم یمن ادامه دهد تاسیسات مهم این کشور و حتی امارات همچنان در بانک اهداف قرار دارند. در ادامه با حملات پراکنده عربستان سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که 6 نقطه مهم عربستان و 3 نقطه امارات در بانک اهداف انقلابیون قرار دارند. در واقع انقلابیون یمن تلاش زیادی کرده‌اند تا جنگ یمن پایان یابد. اما ظاهرا ائتلاف سعودی به دنبال تداوم جنگ است. به همین دلیل پس از 4 ماه اولین عملیات مهم و جدی انصارالله علیه مزدوران سعودی در خاک یمن اجرا شد. این مسئله به معنای آن است که احتمال از سرگیری حملات به خاک عربستان و امارات توسط انصارالله وجود دارد.
یک ضربه کاری دیگر
به گزارش فارس، در حمله موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به پادگان عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست منصور‌هادی در شهر «مأرب»، حداقل ۹۰ شبه‌نظامی کشته و ۱۳۰ تن دیگر زخمی شدند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شبکه «الاخباریه» به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که این حمله با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام شده است. اکثر تلفات نیروهای لشگر چهارم گارد ریاستی وابسته به نیروهای دولت مستعفی هستند. عبدربه منصور‌هادی، رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرده در این عملیات ۲۲۰ سرباز به دست حوثی‌ها کشته و زخمی شده‌اند. هنوز انصارالله در‌باره این عملیات موضع‌گیری رسمی نکرده و احتمالا شمار تلفات بیش از اینها است.
سایر اخبار این روزنامه
چگونه باید قوی شویم؟ بررسی راهکارها و موانع اقتصادی مهندسی قدرت در مکتب سلیمانی (یادداشت روز) اخبار ویژه حمله بزرگ انصارالله به ائتلاف سعودی در «مأرب» / 90 نظامی کشته و 130 تن زخمی شدند مناطق آزاد به محلی برای توزیع رانت تبدیل شده است ادامه بارش برف و باران تا روز چهارشنبه روزنامه کویتی: 16 مجروح شدید حمله موشکی عین‌الاسد به کویت منتقل شده‌اند بیانیه نمایندگان: در همکاری با آژانس بازنگری می‌کنیم بیانیه بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته دانشگاه شریف در محکومیت هنجارشکنی‌های اخیر تیم اطلاع‌رسانی دولت: بسته‌های خبری رئیس‌جمهور را ما تهیه ‌می‌کنیم صداوسیما فقط پخش کند! ترور سردار سلیمانی نشانه تبدیل آمریکا به «دولتی سرکش» است قوه قضائیه به پرونده 90 نماینده رد صلاحیت شده ورود کند (تا انتخابات) با ما در فضای مجازی همراه باشید چگونه باید قوی شویم؟ بررسی راهکارها و موانع اقتصادی بیانیه نمایندگان: در همکاری با آژانس بازنگری می‌کنیم چگونه باید قوی شویم؟ بررسی راهکارها و موانع اقتصادی بیانیه نمایندگان: در همکاری با آژانس بازنگری می‌کنیم