انفعال بانیان تروریسم در برابر جبهه مقاومت

بسم‌الله الرحمن الرحیم
وزارت خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد حزب‌الله لبنان را به موجب قانون تامین مالی تروریسم به ‌طور کامل در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و درآمدهای آن را بلوکه می‌کند. انگلیس پیش از این شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را مشمول انسداد دارائی تلقی می‌کرد ولی با پیروی از سیاست‌های واشنگتن، شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله را در لیست سیاه قرار داد. آمریکا قبلاً چنین سیاستی را علیه حزب‌الله لبنان در پیش گرفته بود. اگرچه ظاهراً چنین تصمیمی در انگلیس اعلام شده ولی سرنخ تمامی سیاست‌های خصمانه علیه گروه‌های مقاومت در منطقه در اختیار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد که با هدف به انزوا کشاندن گروه‌های مقاومت و مقابله با فعالیت‌های ضداشغالگری، از اهرم‌های سیاسی خود سوءاستفاده می‌کند. عامل اصلی چنین تصمیمی به بغض و کینه انباشته قدرت‌های استعماری و حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌خاطر شکست سنگین آنها در منطقه است که عملاً حامیان اصلی تروریسم وحشی محسوب می‌شوند و طیف وسیعی از گروه‌های تروریستی را در منطقه ایجاد، تجهیز و حمایت کرده‌اند. در واقع خشم آمریکا و انگلیس از سیلی محکمی است که از گروه‌های مقاومت و ملت‌ها خورده‌اند.
ملت‌های منطقه به‌وضوح در حافظه تاریخی خود به خاطر دارند که تا قبل از تجاوز وحشیانه ارتش صهیونیستی به لبنان و اشغال سه چهارم خاک این کشور، جبهه مقاومت وجود نداشت لکن مردم غیرتمند لبنان با تشکیل گروه‌های کوچک مقاومت در برابر ماشین جنگی اشغالگران صهیونیست ایستادند و اشغالگران و حامیان وقیح آنها را وادار به فرار کردند. ملت‌ها فراموش نکرده‌اند که ارتش‌های ناتو در چارچوب نیروهای مداخله‌گر چندملیتی عملاً به بازوی نظامی اشغالگران لبنان تبدیل شده بودند و سرگرم تثبیت سلطه نظامی اسرائیل در لبنان بودند، چراکه اسرائیل به تنهایی قادر به تامین اهدافش در لبنان نبود.
واقعیت اینست که مقاومت ملت‌ها در برابر تهاجم دشمن خارجی و مقابله با اشغالگران حتی در منشور ملل متحد نیز به رسمیت شناخته شده و هیچ ملتی برای پشیمان کردن دشمنان و اشغالگران از کسی اجازه نمی‌گیرد. حتی منتظر تایید و حمایت هیچ بیگانه‌ای نمی‌ماند و دست روی دست نمی‌گذارد ولی آمریکا، انگلیس و سایر حامیان تروریسم به جای آنکه از عملکرد ضدانسانی و غیرقانونی خود علیه مردم غیرتمند لبنان عذرخواهی کنند و سیاست‌های استعماری خود را کنار بگذارند، امیدوارند با ادامه همان سیاست‌های شرورانه بتوانند ملت‌ها را مرعوب و منفعل سازند ولی همواره نتایج معکوسی گرفته‌اند.


شکست سنگین ارتش اشغالگر صهیونیستی در لبنان و عقب‌نشینی بدون توافق آنها که عملاً فرار اشغالگران صهیونیست از لبنان بود،‌ از افتخارات حزب‌الله لبنان و جوانان غیرتمند و دلاور این سرزمین محسوب می‌شود که همواره زمینه‌ساز عزت و سربلندی لبنان بوده و خواهد بود. حزب‌الله، برای سالها در ساختار قدرت سیاسی – نظامی و امنیتی لبنان حضور فعال و مستمر داشته و جزء تفکیک‌ناپذیر حاکمیت و اقتدار لبنان محسوب می‌شود.
پیروزی انکارناپذیر حزب‌الله در جنگ 33 روزه برای همیشه رژیم صهیونیستی و حامیانش را از فکر تجاوز نظامی به لبنان منصرف کرده و همین شکست و شرمساری روزافزون است که این رژیم و حامیانش را به واکنش‌های انفعالی وادار نموده است.
این برای آمریکا و زائده شرم‌آورش انگلیس، که همواره از تروریسم به‌عنوان ابزار اصلی سیاست‌های ضدانسانی خود علیه ملت‌ها بهره برده‌اند، حاوی درس‌های بزرگی است که اگر با تشکیل انواع گروه‌های شرور تروریستی ازجمله طالبان، القاعده، داعش و... در فکر سلطه بر سرزمین‌های اسلامی بوده و هستند، باید مطمئن باشند که ملت‌های غیرتمند منطقه هم با انگیزه و اراده‌ای مستحکم و روزافزون در صحنه مقابله با تروریسم و اشغالگری ایستاده‌اند و تحریم و تهدید نمی‌تواند آنها را از مواضع متین و منطقی‌شان وادار به عقب‌نشینی کند. رئیس‌جمهور آمریکا و اذنابش ازجمله دولتمردان انگلیسی هم کاملاً مطمئن باشند که با پنهان کردن چهره کریه خود در زیر «نقاب مقابله با تروریسم» نمی‌توانند روی رفتار و عملکرد ضدانسانی خود سرپوش بگذارند و قهرمانان دلیر و شاخص جبهه مقاومت ضداشغالگری و ضدتروریستی را با القابی که خود شایسته آنند، مخاطب قرار دهند. این ژست ‌فریبکارانه دشمنان انسانیت را که دستشان به خون ملت‌ها آغشته است، هیچکس نمی‌پذیرد و برای آن کمترین ارزشی قائل نیست.
سایر اخبار این روزنامه
افزایش 116 درصدی صادرات به کشور‌های عضو اوراسیا هشدار روسیه به انگلیس، فرانسه و آلمان درباره اقدام علیه برجام براساس یک نظرسنجی سیاهپوستان آمریکا ترامپ را نژادپرست می‌دانند ظریف: برای مذاکره با عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس آماده ایم عملیات بازار باز بانکی چیست؟ گفتگوی خبرآنلاین با مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مدیریت متعادل کشور هاشمی رفسنجانی بودن، جُرم بود وعده رئیس جمهور برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان بغداد: تصمیم خروج آمریکا شامل کردستان هم می‌شود مفتی داعش و برادرش در موصل بازداشت شدند مجله فوربس: «محمد بن زاید» بخشی از مشکل خاورمیانه است انفعال بانیان تروریسم در برابر جبهه مقاومت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: با نگرش‌های انقباضی، مشارکت انتخاباتی را مخدوش نکنیم ظریف در گفتگو شبکه «تایمز ناو»: گستاخی و نادانی، ترکیب خطرناک موجود در آمریکاست اجرای 800 طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان تهران وعده رئیس جمهور برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان وعده رئیس جمهور برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان وعده رئیس جمهور برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان وعده رئیس جمهور برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان وعده رئیس جمهور برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان