یکهزار و 780 میلیارد ریال خسارت سیل در کشور پرداخت شده است

معاون مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیرزندگی بیمه مرکزی گفت: بیش از یکهزار و 780 میلیارد ریال خسارت به سیل‌زدگان کشور در اواخر اسفندماه پارسال و اوایل فروردین ماه امسال در بخش مسکن پرداخت شده است.
ندا علی‌نژاد در نشست کمیسون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: تاکنون 95 درصد از خسارت‌های وارد شده در بخش مسکن کشور به واسطه سیل در این مدت پرداخت شده است.
وی همچنین گفت: یکی از مشکلات فعلی پرداخت نشدن بیمه‌های مهندسی و انرژی است که در این خصوص نیز کارگزاران باید مدارک مورد نیاز را به شرکت‌های بیمه‌ای تحویل دهند.
معاون مدیرکل اداره نظارت بر بیمه‌های غیرزندگی اضافه کرد: پرداخت خسارت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد و باید آب این منطقه فروکش کند تا بازدید کارشناسان از منطقه صورت گیرد.


استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: تصمیم‌های خوبی با استان لرستان برای مقابله با قاچاق کالاهای شوتی (حمل قاچاق کالا با خودروهای سبک) اتخاذ شده که با نتایج خوبی همراه بوده است.
سید " علی آقازاده" افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیزات این استان نسبت به مدت مشابه قبل 2 برابر شده است.
وی گفت: تردد و ترانزیت کالای قاچاق یک نگرانی در جامعه است که افزایش آن ضربه‌های سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و در بحث مبارزه با قاچاق کالا باید علمی‌تر و تخصصی‌تر وارد شد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم گفت: دستوالعمل‌های محرمانه وجهه قانونی ندارد و همه دستورالعمل‌ها باید شفاف و در معرض دید عموم قرار گیرد.
حجت‌الاسلام "قاسم عبداللهی" افزود: کالای قاچاق مشمول بیمه نیست و با افرادی که در این راستا فعالیت کنند، برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی گفت: حضورنداشتن نمایندگان بیمه در محاکم قضایی یکی از مشکلات است که باید رفع شود و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تعزیزات حکومتی استان مرکزی هم گفت: حجم پرونده‌های وارد شده به تعزیزات حکومتی در حیطه قاچاق کالا در سال جاری یکهزار و 17 فقره بوده که نسبت به مشابه قبل 100 درصد افزایش داشته است.
"حمیدرضا القاصی‌مهر" افزود: 997 پرونده‌ از ابتدای سال جاری تاکنون با حدود یکهزار و 60 میلیارد ریال جزای نقدی منجر به صدور رای شده است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
سایر اخبار این روزنامه
یکهزار و 780 میلیارد ریال خسارت سیل در کشور پرداخت شده است رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: 17 نامزد برای هر کرسی مجلس از یک جناح که انتخاب نمی شود کنگره ملی سرداران و 2000 شهید استان بوشهر برگزار شد رهبر انقلاب: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسلهای پی در پی شود مدودف استعفا داد پوتین پذیرفت فراخوان رهبران مقاومت عراق برای مشارکت در تظاهرات میلیونی «نه به آمریکا» وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس منطقه‌ای رایسینا: تنش‌های منطقه بازتابی از جهل آمریکاست در مصلی امام خمینی رحمهالله‌علیه؛ نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه به عشایر سخنگوی وزارت خارجه انگلیس: «مک ایر» به تهران برمی‌گردد دکتر جهانگیری در دیدار با خانواده یکی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی: جان باختن تعدادی از هموطنان به ویژه نخبگان ضایعه‌ای بزرگ برای کشور بود