نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است!

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی به صحبت‌های امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و نوشت: «جنجال برای تأیید افراد فاقدصلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی ‌رئیس‌جمهور در این پروژه ضدملی تأسف‌بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تأیید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است.»
روحانی در جلسه دیروز هیئت دولت با‌ اشاره به اینکه رد صلاحیت از یک جناح، انتخابات نمی‌شود، تأکید کرد: مثل این است که در یک مغازه‌ای تنوع کالا نباشد. مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید همه گروه‌ها شرکت کنند در انتخابات. با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است، آن وقت شما یک جناح و جمعیت را مخالف می‌کنید؟
در این رابطه لازم به ذکر است که عبدالحمید خدری که در انتخابات دوره دهم مجلس (دوره فعلی) در لیست فراگیر اصلاح‌طلبان قرار داشت، در نشست علنی روز سه‌شنبه (24 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان در کرمان و سانحه سقوط هواپیما و محکوم کردن اقدام ناشایست سفیر انگلیس، اظهار داشت: از تلاش‌های هیئت‌های اجرایی و نظارت درخصوص بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری می‌کنم.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعضای شورای نگهبان نهایت انصاف و عدالت را در راستای تأمین حق‌الناس که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مطالبه افکار عمومی ‌بوده مبذول داشته‌اند. همچنین لازم به ذکر است که در میان کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده است افرادی از جناح‌های مختلف کشور و از میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود دارد.